Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Marieke
05-09-2016 om 09:09
Kinderen slapen bij mijn ex alleen binnen
Goedemorgen!
Graag wil ik jullie advies en mening over het volgende:
Met mijn ex is er een atandaard weekendregeling. Hij woont met zijn vriendin en haar dochter (13 jr) in een chalet met 2 kleine slaapkamers. Tot nu toe sliepen de oudste 2 meiden bij elkaar op de ene kamer en de jongste bij papa en Ijn vriendin in een campingbedje. Nu hoorde ik gisteravond van mijn kinderen (11 en 3 jr) dat de jongste een groot bes heeft gekregen en alleen slaapt en dat papa en vriendin in soort pipowagen in de tuin... Ik schrok hier erg van, de kinderen slapen dus alleen in huis...! Ben ik een overbezorgde moeder (vind mijn ex in ieder geval wel) of vinden jullie dit ook niet echt kunnen?

Triva
05-09-2016 om 09:09
maar
er zijn mensen met een supergroot huis die nog verder van hun kinderen vandaan zijn als ze beneden tv zitten te kijken. Als ze een babyfoon gebruiken is er toch niets aan de hand? Bijna elk kind kan 's nachts door het huis struinen tenzij de slaapkamerdeur op slot zit.

Kaaskopje
05-09-2016 om 12:09
Ik snap het wel
Ik zou het ook geen prettig idee vinden. Als je een groot huis hebt, heb je inderdaad ook een babyfoon nodig om alles te kunnen horen, maar de wetenschap dat ze je gewoon kunnen vinden als ze aan de wandel gaan, vind ik toch wel belangrijk. Een kind van 11 en 13 is nog tot daaraan toe, maar ik zou me ook zorgen maken over een peuter van 3 jaar. Kleine kinderen kúnnen aan de wandel gaan, op zoek naar pappa en mamma en als ze pappa en mamma dan niet aantreffen, kunnen ze in paniek raken. En ja, dat kan ook gebeuren in een groot huis, maar daar weet een peuter vaak wel dat pappa en mamma in de huiskamer zitten als ze niet in de slaapkamer zijn. (Ik zeg pappa en mamma, maar ik begrip dat het nu om pappa en vriendin gaat.)

Jasmijn
05-09-2016 om 14:09
niet handig
Nee, ik zou dat ook niet fijn vinden. Zo'n kleintje kan midden in de nacht niet naar papa lopen dus. En andersom lijkt het me ook niets, moet je toch de tuin door om weer naar binnen te komen.
Maar goed, misschien went het prima zo, kleintje kan wel naar de twee oudste meiden lopen natuurlijk, die vervolgens papa waarschuwen.
Zelf zou ik liever in hetzelfde huis aanwezig willen zijn als ik nog zo'n klein kindje had, ook al kan je natuurlijk met een goede babyfoon ook alle geluidjes horen die je normaal ook hoort als je in hetzelfde huis zit.

Ad Hombre
05-09-2016 om 14:09
Kleintje
Met die oudste twee lijkt het me geen probleem ,maar dat kleintje wel. Kunnen die oudere kinderen niet samen in de pipo-wagen?

Marieke
05-09-2016 om 15:09
Babyfoon
Volgens de kinderen is er geen babyfoon... Het gaat mij er idd vooral om dat de volwassenen niet horen/merken wat er binnen gebeurd en dat de kinderen niet makkelijk naar papa kunnen. De deuren zitten op slot met de sleutel aan de binnenkant volgens mn oudste. Voor de oudsten vind ik het ook minder een probleem (hoewel het in de winterbgern pretje is in je pyama-- maar de jongste wordt nog wel eens wakker 's nachts omdat hij moet plassen of zn knuffel kwijt is of weer lekker ingestopt moet worden...

AnneJ
05-09-2016 om 17:09
Naar de meisjes?
Kan jongste geen beroep doen op de meisjes? Ik werd weleens te logeren gevraagd, was ik ongeveer 10 jaar, om met een nichtje naar de kelder te kunnen gaan voor de wc.

Kaaskopje
05-09-2016 om 21:09
AnneJ
Werd jij te logeren gevraagd zodat je nichtje naar de wc kon gaan?

AnneJ
Inderdaad Kaaskopje
Kind groeide aanvankelijk op bij opa en oma. Ik vond het geen enkel probleem maar mijn moeder vond het misbruik van mij maken.

AnneJ
Naar de wc
Kind ging ook vast wel naar de wc als ik er niet was maar ik was er blijkbaar om oma wat te ontlasten. Hier is een kind er een weekend om de week.

Kaaskopje
05-09-2016 om 22:09
AnneJ
Het klinkt bijzonder:-). Maar zolang jij het leuk vond, was er geen man over boord.

wil40
05-09-2016 om 22:09
Wat zegt je ex?
Hij weet dat je jongste 's nachts wakker kan worden en er staat geen babyfoon. Wat is volgens hem de oplossing? Hij kan je ongerustheid weghalen door duidelijkheid te geven.
Geen babyfoon, ook geen brandalarm?
Ik vind je 3 jarige ook nog te jong om binnen te liggen zonder volwassenen en de 2 meisjes zijn te jong om de verantwoording te dragen.

Triva
06-09-2016 om 08:09
' De deuren zitten op slot met de sleutel aan de binnenkant volgens mn oudste.'
Welke deuren zitten zo op slot want álle deuren zo is onmogelijk. Misschien denken we te groot, een chalet met een pipowagen kan heel dicht bij elkaar zitten. Waarschijnlijk op een park ofzo?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.