Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

03-02-2016 om 21:02

Kinderen mogen niet mee op vakantie

We gaan met ons samengesteld gezin op vakantie maar nu mogen de kinderen van mijn vriend niet mee van hun moeder. Weet iemand hoe we dit oplossen? We vertrekken dinsdag.....

Fransien

Fransien

25-07-2017 om 12:07

Loyaliteit

De kinderen zitten in een loyaliteitsconflict, ook pubers en jong-volwassenen kunnen daar erg mee worstelen.
Wat hier speelt is een moeder die volgens mij de scheiding nog niet verwerkt heeft en vader via traineren en onmogelijk maken van contact van de kinderen weg probeert te houden.
Vader zal vast ook wel onhandig zijn geweest voor/tijdens/na de scheiding maar probeert de conflicten over omgang met de kinderen niet over de ruggen van de kinderen te spelen en ze niet nog meer in een loyaliteitsconflict te dwingen.
De kinderen zien de spelletjes heus wel, en naar mate ze ouder worden zien ze die steeds meer. De kinderen worden geen partij gemaakt, ze kunnen partij worden als ze dat willen. En je ziet nu ook dat ze zelf tegen hun moeder zeggen dat ze niet zo moeilijk moet doen en dat ze gewoon met hun vader op vakantie willen.
Maar bij wraakzuchtige moeders staan er nogal forse repercussies op tegen haar in gaan en gewoon eens bij vader aanwaaien voor een kop thee/weekendje iets leuks/verzin het maar. Ondanks dat je 18 bent, kun je dan finaal het huis uit gezet worden en uit de familie gestoten omdat je tegen je moeder in gegaan bent. De kinderen hoeven dat niet zo expliciet door moeder benoemt te krijgen, dit soort dingen voel je gewoon aan als kind, en dat is niet fijn of veilig te noemen.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

25-07-2017 om 22:07

Fransien

Jij begrijpt het! Het zijn inderdaad de represailles die hun boven het hoofd hangen. Rustig stap voor stap uitleggen en goed geinformeerd toch meegaan lijkt mij de beste weg. En inderdaad Jo, we willen de kinderen er buiten houden. Ze willen absoluut niet naar de rechter. Stel dat ze verliest weer. Wat voor reactie gaat moeder dan naar de kinderen geven? En dan kom ik weer bij het verhaal van Fransien. Je kunt vanalles willen maar wat zijn de gevolgen? En zijn al dreigementen gekomen van 'dan ga je in een pleeggezin of ik bel de politie'.

Jo

Jo

29-07-2017 om 10:07

@ Verhuiswagen

Uiteraard begrijp ik jullie angst wel. Maar je leven door een ander laten regeren vanwege je angst is heel verstikkend en kost je bordenvol energie. Kostbare jaren die je nooit meer in kunt halen. Ik spreek uit ervaring en heb op een gegeven moment de knop om weten te zetten. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

29-07-2017 om 14:07

Top vakantie

Jo, het is inderdaad heel vermoeiend zo te moeten leven. Maar tot nu toe is het een topvakantie! Heerlijk weer. Iedereen blij. Ze genieten van het strand en het eten hier. De vraag kwam van een van de kinderen van mijn lief waar je taboule in Nederland kon kopen. Kind had moeder er al omgevraagd, maar moeder kon het niet vinden in de supermarkt in de woonplaats. Ben ik toch blij dat ze het waarderen waar ik ze kennis mee laat maken. Thuis maak ik vaak taboule zelf. Heb diverse varianten die ik maak. Hoop dat het een verrijking is, deze nieuwe dingen ontdekken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.