Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

03-02-2016 om 21:02

Kinderen mogen niet mee op vakantie

We gaan met ons samengesteld gezin op vakantie maar nu mogen de kinderen van mijn vriend niet mee van hun moeder. Weet iemand hoe we dit oplossen? We vertrekken dinsdag.....

Beide kanten

Natuurlijk weet je maar een deel van het verhaal. Maar je reageert ook vanuit je eigen ervaringen. Ik vind het heel goed voorstelbaar, zelfs als allebeide ex echtgenoten elkaar lopen te zieken (zo noemen ze het zelf niet maar zo is het voor buitenstaanders), dat een vakantie voor de kinderen om die reden in de soep dreigt te lopen. En dat is echt alle perken te buiten.
Altijd spanningen, en juridische procedures, en dan moet je nog op vakantie. Het gaat hier niet om het gelijk van wie dan ook maar hoe je daarmee omgaat. Mensen zijn vast niet zomaar gescheiden maar het is blijkbaar soms heel moeilijk om te voorkomen dat er enorme conflicten ontstaan over hele gewone leuke dingen.
Tegelijk snap ik dat het soms echt heel erg moeilijk is om over je eigen schaduw te springen als je weet hoe mensen elkaar in een huwelijk enorm hebben teleurgesteld en in de steek gelaten.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-02-2016 om 15:02

Tijgeroog

"Zoals ik al zei, verder lezen. Posting #29, reactie op jou: "Er is ooit n keer een dag of twee te laat betaald. Nu altijd op tijd.", inclusief goed geschreven betaald."

Men kan wel zoveel zeggen. Soms moet je tussen de regels doorlezen.

"Verder zijn alle verhalen op dit forum eenzijdig. Als je dat niet wil kan de boel wel opgedoekt worden. En ik kan hier weinig zinnige argumenten verzinnen waarom de moeder het morele gelijk aan haar kant heeft bij het tegenhouden van een vakantie waar haar kinderen enorm veel zin in hebben. Maar ik laat me graag door jou verrassen..."

Argumenten? Ik heb geen argumenten. Noem het een gut feeling, of mannelijke intuitie. En doe ermee wat je wilt.

mirreke

mirreke

12-02-2016 om 20:02

Hoe dan ook:

Het samengestelde gezin is blijkbaar (gezien geen reacties na het bericht vd. rechtszaak) fijn met zn allen op vakantie. En daar ging het om...

Vreselijk dat zo'n rechtszaak moest gebeuren, maar voor de kinderen wel een fijne bevestiging. Je schrijft pubers, Verhuiswagen, maar hoe oud zijn ze dan? Beginnend of al behoorlijk ver gevorderd in de puberteit...? Want een wat ouders puber zal zich denk ik wel gesterkt voelen door zo'n uitspraak, terwijl een jonger kind wellicht een schuldgevoel krijgt doordat moeder van de rechter ahw op de kop heeft gehad.

Even voor allen die vraagtekens zetten en aangeven dat getreiterde ouders tot alles in staat zijn: dan ben je als die getreiterde ouder wel heel verkeerd bezig. Of je gaat mee in het treiteren, en dat is fout, of je begint zelf, en dat is fout.

Tussen de regels doorlezen, amehoela. Wat voor strijd je ook hebt, onterecht of niet, je speelt het niet via de kinderen. Dat is min! Punt uit.

En voor de rest: get a life. Laat los, begin opnieuw en blijf niet focussen op vroeger...

Moni

Moni

12-02-2016 om 21:02

Leeftijd

Oudste kind kreeg de ID wel mee van moeder. Jongste niet Dus ik denk dat oudste kind minimaal 14 jaar is. Vanaf die leeftijd moeten ze zich kunnen legitimeren.

mirreke

mirreke

12-02-2016 om 21:02

Nog erger

Als dit klopt, heeft moeder zich goed ingelezen, waarmee het vermoeden dat het allemaal expres gebeurt enorm toeneemt. Dat vind ik pas zorgwekkend..

Nare situatie. Oh, en wat ik opmerkelijk vond, is dat er hier een reactie was die aansloeg op het feit dat stiefmoeder hier schreef en zich betrokken voelde.

Ik ben ook zo'n stiefmoeder. Wij hebben heel wat aan de hand gehad in die tumultueuze periode, en ik was op een gegeven moment degene die naar jeugdzorg en kinderbescherming toe het woord voerde. Niet de moeder, niet de vader maar ik (in onderling overleg!).

En dan ben je dus echt geen hekserige stiefmoeder. Ik heb altijd gevonden dat ik in die periode het meest neutraal kon optreden en ook niet telkens emotioneel reageerde reageerde... Dat hielp.

Best verwennde ex zal ik zeggen

- zij wilde de scheiding
- vriend van TS was coulant genoeg om haar een huis ter beschikking te stellen en bovendien nog genoeg alimentatie zodat zij niet moet werken, maar zij wilde nog meer geld eruit halen en gebruikt ook nog de kinderen om haar echt heel coulante ex verder te kunnen treiteren.

We weten allemaal dat deze ex echt in haar handen mag knijpen gezien de meeste van ons waarschijnlijk andere ervaringen met exen hebben.

Ik had mijn ex in het scheidingstraject wel achter het behang kunnen plakken, meerdere keren per dag, maar kinderen als onderpand gebruiken is gewoon echt heel erg laag. Het is kindermishandeling in mijn ogen, net zo erg als je kind in elkaar slaan.

verhuiswagen

verhuiswagen

15-02-2016 om 23:02

we zijn weer terug

We zijn weer terug en het was heel leuk. Alle spanningen die er voorafgaande aan de vakantie waren hebben we achter ons kunnen laten. Ik wil iedereen die hier van zich heeft laten horen bedanken. Er zijn veel invalshoeken waarop je dit kunt bekijken, en bij sommigen raakt dit aan een eigen ervaring. Dat kan, en mag. Onze motivatie was dat de kinderen graag zelf meewilden. Ze zijn uiteindelijk ook bij de rechter geweest en die heeft een gezellig praatje met ze gehouden (vind je het leuk op school, doe je aan sport of heb je een leuke hobby en wil je mee op vakantie). Omdat alle kinderen zeiden graag 5 dagen op vakantie te gaan was de rechter heel duidelijk in zijn oordeel: de kinderen mogen mee. Er was ook een dwangsom aan verbonden voor de moeder, door de rechter opgelegd. Gelukkig was dat niet nodig.
Het niet willen reageren op mail/sms of welke manier van communicatie dan ook betekent niet dat een ouder het voor het zeggen heeft, aldus de rechter. Er komt nu een herziening van de al eerder gemaakte afspraken waarbij er in de toekomst minder onduidelijkheid is en geen kans meer op herhaling.Dit moet in een gesprek met een mediator plaats gaan vinden. Dat waren we al van plan, maar kon op zo'n korte termijn niet meer geregeld worden. Beide ouders moeten trouwens hun eigen proceskosten betalen, en dat is een aardige duit. (advocaat, griffierechten, deurwaarder). Dat gebeurt schijnbaar altijd in een familiezaak.

En nu het leuke deel! Van alle kinderen die meegingen (dat waren er vijf) had een enkeling ooit een uurtje of zo in een ski-hal op de latten gestaan, maar niemand kon echt skien. Ik ging eigenlijk als beste skier voorop, maar al heel snel was ik de slechtste en de sloomste van het stel! Het was een heel klein skie-gebied met twee hellingen en liften. De kosten voor een week skipas hoorde ik daar waren ongeveer net zo hoog als voor een halve dag in een top ski-gebied in Oostenrijk. Een gezellige berghut met heerlijk eenvoudige happen was onze uitvalsbasis en regelmatig streken we daar neer en wreven we onze pijnlijke spieren weer soepel. Op de eerste dag viel mijn jongste trouwens die daardoor haar duim blesseerde. Bergwacht erbij, en die vreesde voor een breuk. Ambulance en hup naar t ziekenhuis. En wat een avontuur vond mijn jongste dat! Zat gewoon te glunderen in de ambulance, pijn helemaal vergeten. Ze zagen een klein lijntje op de foto, wisten t niet zeker, en hebben toch maar uit voorzorg een strookje gips onder het verband gedaan. Meer ter comfort. Deze week gaan we hier even naar t ziekenhuis voor controle. Slapen ging ook goed, en tijdens het avondeten werd al uitgebreid opgesomd wat de voordelen waren (yeah, niet gymen, niet schrijven, met de auto naar school). Dat was dus iets minder, maar met gipsenpootje toch mee naar de piste en daar met boek en spelletje in de skihut de portemonee beheren voor stukken Torte oder Tortolloni oder heise chocola. En de laatste dag shoppen in het stadje voor de meiden was ook een topper. Voor de rustige avonden in het appartement had ik een puzzel met 1000 stukjes meegenomen (geleend bij een klant) en ik kreeg opgetrokken wenkbrauwen, maar binnen een uur was iedereen verslaafd! Na twee avonden was de puzzel klaar en toen moest er echt een nieuwe komen vonden de kinderen. Voor het wereldbedrag van € 12,- weer een gevonden, maar veel moeilijker. Die is op de allerlaatste avond afgekomen. Morgen breng ik de geleende puzzel terug naar de klant en geef onze gekochte puzzel af en vraag of ze nog een puzzel te leen heeft. T is een goed ding om met meerdere tieners samen aan te werken als we allemaal weer bij elkaar zijn. En ik hou van ruilen/helpen/lenen....
Het was een leuke week, waarbij ik ook alle spanningen van me af heb kunnen zetten. Het piekeren en malen en de slapeloze nachten waren eindelijk voorbij (dit was lang niet het enige waar ik me zorgen over maakte)

En nog dank voor diegene die het voor me opnamen. Had ik even nodig.

Fijn

Dat de vakantie zo geslaagd was! En ook goed dat jullie met een mediator opnieuw om tafel moeten. De kinderen zullen hier het meeeste baat bij mij hebben.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-02-2016 om 08:02

Fijn verhuiswagen

Enne, ik heb ook nog wel wat puzzeltjes op zolder staan. Dus mocht je nog meer puzzels zoeken....
Leuk idee voor een puberactiviteit trouwens!

Mag ik weten waar jullie zijn geweest? Klinkt als een ideaal skigebied voor een kruk zoals ik.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-02-2016 om 08:02

Verhuiswagen

Ik heb ook een hele stapel puzzels op zolder staan, dus als je nog eens in de buurt bent...

Kandelaar4

Kandelaar4

21-02-2016 om 12:02

@Verhuiswagen...

....het klinkt als een heerlijke vakantie!! Echt gaaf dat jullie zo genoten hebben na al die stress. Ook geweldig voor de kids dat ze lekker met jullie meekonden. Hadden jullie nu inderdaad wel alle ID's van alle kinders mee kunnen krijgen?

Ik vind het toch nog onbegrijpelijk dat er mensen zijn die het voor exen opnemen die het over ruggen van kinderen spelen. Ik ben toch altijd enigszins geneigd te denken dat dit mensen zijn die stiekem zelf díe exen zijn. Maar dat is een aanname en dat is ook niet goed. Sorry! Moest het heel even kwijt.

Verhuiswagen, hebben jullie (of je lief dan in ieder geval) al weer contact met ex gehad? Zo ja.... hoe is dat verlopen?

Verhuiswagen

Verhuiswagen

21-02-2016 om 21:02

Kandelaar4

De ID kaarten zijn uiteindelijk aan de kinderen meegegeven. De rechter had daar n dwangsom opgelegd. Er is geen contact meer geweest met de moeder. Tenminste ....ik kreeg n telefoontje van KPN op ons vaste toestel dat er een sms bericht was achter gelaten. Van moeder. Er was een usb-stick gevonden tussen de spullen ( moeder heeft de gehele inboedel meegenomen ) en ze vroeg of ze die in de brievenbus moest doen.
Raar verhaal omdat mijn vriend nooit USB sticks gebruikt en er dus ook geen kwijt is. En dat ze n sms bericht stuurt op de vaste telefoon komt denk ik omdat ze mijn vriend op haar mobiele nummer en op whatsapp heeft geblokkeerd.....

Renée

Renée

22-02-2016 om 16:02

Inboedel meegenomen?

Moeder heeft de inboedel meegenomen? Terwijl jullie weg waren?
Heeft ze nog een sleutel?

Ad Hombre

Ad Hombre

22-02-2016 om 19:02

Kandelaar4

"Ik vind het toch nog onbegrijpelijk dat er mensen zijn die het voor exen opnemen die het over ruggen van kinderen spelen. Ik ben toch altijd enigszins geneigd te denken dat dit mensen zijn die stiekem zelf díe exen zijn. Maar dat is een aanname en dat is ook niet goed. Sorry! Moest het heel even kwijt."

Ja, ze bestaan, mensen die het durven om tegen de meerderheidsopinie in te gaan. Grappig dat (een vertegenwoordiger van) die meerderheid het dan vervolgens nodig vindt om je 'verdacht' te maken. Geeft niks, dat ben ik al gewend uit andere draadjes. Het zegt meer over jou dan over mij zullen we maar zeggen.

Ik ben al zolang bij mijn huidige partner dat ik de meisjes die voor haar kwamen niet eens meer 'ex' zou noemen. Laat staan dat ik er ooit mee getrouwd ben geweest of zou hebben samengewoond. Dus nee, ik heb geen enkele ervaring met het zijn van een duivelse 'ex'.

Maar genoeg over jou en mij.

Ongeacht of de ex uit deze draad het er nou wel of niet helemaal zelf naar gemaakt had zou ik nog wel willen wijzen op de gevolgen van het 'winnen' van deze rechtzaak. De relatie tussen de 'ex' en de kinderen en de relatie tussen de beide exen is nu wel heel lastig geworden. De 'ex' vrouw zal zich schamen tegenover de kinderen en zich diep vernederd voelen. Sterkte met het opvangen van de effecten daarvan.

Ik weet niet hoe ik het 'inboedel' verhaal moet interpreteren, maar het klinkt als slecht nieuws. Voor mij niet onverwacht.

Na zo'n rechtzaak zijn er vaak alleen verliezers.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

22-02-2016 om 19:02

Inboedel

Dat gaat toch gewoon over de spullen die na de scheiding zijn meegenomen? Ik heb drie jaar na dato ook wel eens een doos met zooi gekregen van ex, bankafschriften en loonstrookjes van 10 jaar oud e.d.

Moeilijk

zo zie je maar hoe moeilijk het is voor de moeder om in de ogen van nieuwe vriendin en ex iets goeds te doen:
'Er was een usb-stick gevonden tussen de spullen ( moeder heeft de gehele inboedel meegenomen ) en ze vroeg of ze die in de brievenbus moest doen.
Raar verhaal omdat mijn vriend nooit USB sticks gebruikt en er dus ook geen kwijt is. En dat ze n sms bericht stuurt op de vaste telefoon komt denk ik omdat ze mijn vriend op haar mobiele nummer en op whatsapp heeft geblokkeerd.....'

Misschien is het toch verstandiger als je vriend haar mobiele nummer en weer deblokkeert, zodat ze gewoon een sms-je kan sturen?

Tsjor

Tsjor

Ex heeft vriend geblokkeerd en kan dus door eigen toedoen ook geen berichtjes meer naar zijn mobiel sturen.

skik

Kandelaar4

Kandelaar4

23-02-2016 om 19:02

Inboedel

De gehele inboedel? Ik lees het alsof ze deze heeft meegenomen terwijl jullie op vakantie waren? Dat is apart... Ik lees het inderdaad ook alsof ex jouw lief heeft geblokkeerd maar dan zou ze hem ook weer zelf kunnen deblokkeren toch?

Verhuiswagen

Verhuiswagen

23-02-2016 om 22:02

Niet afgelopen vakantie

Afgelopen pasen heeft de ex van mijn lief alles meegenomen. Tegen de afspraak in. Ook foto's en diploma's. Blijkbaar heeft ze nu n USB stick gevonden die ze terug wil geven. Maar hij mist geen USB stick. Heeft ie nooit gehad. Zij ( ex van mijn lief) heeft mijn lief geblokkeerd op haar mobiele telefoon maar dat wil ze denk ik niet opheffen. Vandaar de sms naar t vaste nummer.
Hoop dat t zo duidelijk is.

Niet aannemen

Wie weet wat er op staat wat je dan later weer om je oren krijgt.

Heeft dat een naam?

Steeds op het ergste en kwaadste doordenken. Zoals AnneJ nu: die USB, dat komt niet zomaar, daar zit iets achter, en dat geeft later nog meer ellende.
Ik ken er geen woord voor. Wel een spreekwoord: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Tsjor

Ja Tsjor

Met het al bekende gedrag van moeder, 2 keer een rechtzaak aangaan die je niet wint, politie bellen als ex aan de deur staat, leeghalen van de woning, zou ik toch mijn argeloosheid maar laten varen en voorzichtig zijn.

Kandelaar4

Kandelaar4

26-02-2016 om 13:02

Mee eens

Eens met AnneJ, ik zou zeker een bepaalde (gezonde?) argwaan bewaren met alles in het achterhoofd wat zich al heeft afgespeeld in het verleden. Het is niet geheel ondenkbaar dat deze mevrouw weer een keer wat in petto heeft voor de lief van Verhuiswagen.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

25-06-2017 om 23:06

Weer

Al zoekend naar wat tips kwam ik dit oude draadje weer tegen. We zitten weer in hetzelfde schuitje. Moeder wil weer niet dat de kinderen meegaan op vakantie. Zelf gaat ze niet, maar wij mogen de kinderen ook niet meenemen. Oudste is inmiddels al 18, maar nog weigert ze toestemming te geven.
Grrrr wat baal ik er toch van...

tante Sidonia

tante Sidonia

25-06-2017 om 23:06

gatver

wat een geklier is dat. Is die toestemming dan echt nodig? Of gaat het om paspoorten die ze nodig hebben of zo?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.