Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

03-02-2016 om 21:02

Kinderen mogen niet mee op vakantie

We gaan met ons samengesteld gezin op vakantie maar nu mogen de kinderen van mijn vriend niet mee van hun moeder. Weet iemand hoe we dit oplossen? We vertrekken dinsdag.....

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-02-2016 om 20:02

Achterliggende reden

Ik vraag me toch af of jullie weten waarom zij zo doet. Dit is het gedrag van iemand die nog zo vast zit in verdriet en/of woede. Is er sprake geweest van vreemdgaan of ander laakbaar gedrag? Als de relatie niet wordt aangepakt en de lucht geklaard blijf je dit soort gelazer houden.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-02-2016 om 21:02

Verhuiswagen

"vader betaald de allimentatie niet op tijd ( scheelt soms 1 of 2 dagen)"

Als ik er langer over nadenk. Is dat niet ook gewoon een pesterijtje? Dat je precies - of net te laat - betaalt? Terwijl je misschien weet dat de andere kant erom zit te springen?

Zitten jullie elkaar niet gewoon wederzijds een beetje te pesten? En dan demonstratief de kinderen mee op vakantie nemen terwijl moeder het misschien niet kan betalen?

Zit dat erachter? Want dan begin ik misschien nog enig begrip voor het gedrag van de moeder te krijgen... (als man zijnde)

Verhuiswagen

Verhuiswagen

07-02-2016 om 22:02

Ooit

Er is ooit n keer een dag of twee te laat betaald. Nu altijd op tijd. Maar vlgs de advocaat mag dat nooit de reden zijn dat de omgang wordt gefrustreerd. Ook al zou vader niks betalen. Allimentatie is geen kijkgeld. Moeder blijft rekeningen sturen die vader zou moeten betalen buiten de afspraken vd rechter om.
We vragen ons ook af wat de reden is. Die wil ze niet delen. Deed ze t maar dan konden we zoeken naar een oplossing. We kunnen enkel gissen. Moeder wilde scheiden en toen zei vader: dat is goed. Mediation gestart en vader bood genoeg geld om n huis te kopen en een allimentatie waardoor moeder altijd voor de kinderen kon zorgen. Geen noodzaak voor een baan buitenshuis. Huis vrij van lasten en allimentatie die ruimschoots voldoende waren om de levensstandaard te handhaven. Dat vond ze niet genoeg. Advocaat ingeschakeld door moeder en de rechter bepaalde veel minder allimentatie en we wachten nog steeds op de rechtzaak die een uitspraak doet over de vermogensbestanddelen. Laatste bericht vd rechtbank is dat ze nog geen capabele rechter hebben kunnen vinden die zich hierover wil uitspreken. Ik ben overigens pas twee jaar na de scheiding van tafel en bed in beeld gekomen. Er was geen sprake van vreemdgaan.
Vesper: er is veel woede en verdriet, misschien ook spijt. Maar hoe kunnen wij die wegnemen als praten bellen mailen niet kan?
Ad Hombre: moeder houdt niet van vakantie. Ze spreekt geen buitenlandse talen dus gaat ook zelden tot nooit.
Neemt niet weg dat als op tijd betalen al pesten is, ik het niet meer snap....
En wil je nu zeggen dat als moeder iets niet kan betalen, vader dit ook niet mag?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-02-2016 om 22:02

Vreemd

Het klinkt toch wel een beetje weldoener vs gestoorde heks. Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Vooral sneu voor de kinderen dit gedoe.

Geen enkele reden is goed genoeg

Voor dergelijk gedrag. Maakt niet uit wat je eigen situatie is, je zou de kinderen niet een leuke vakantie mogen onthouden. Maar er zijn over en weer blijkbaar irritaties die dit als resultaat hebben.

Het kan zijn dat dit wel een grote rol speelt: 'Advocaat ingeschakeld door moeder en de rechter bepaalde veel minder allimentatie en we wachten nog steeds op de rechtzaak die een uitspraak doet over de vermogensbestanddelen.' Betekent het dat moeder meer alimentatie wilde, maar door de uitspraak van de rechter minder krijgt? Is dat al ingegaan? En wat wordt bedoeld met die vermogensbestanddelen, waarvoor nog geen rechter gevonden is om zich daarover uit te spreken? Gaat het dan om het huis of is er nog veel meer?

Ik vind het al bijzonder knap als iemand na een scheiding voor de andere partner een huis, vrij dus zonder hypotheek kan aanschaffen en zoveel alimentatie dat het oude leven op dezelfde voet door kan gaan. Dan is er wel heel veel geld achter de hand, toch? Of leeft vader nu op een houtje en is zijn vakantie een voetvakantie?

Tsjor

Liz

Liz

08-02-2016 om 05:02

spijt

Ja, dat zinnetje dat Tsjor aanhaalt viel mij ook op.

En je schrijft dat zijn ex mogelijk spijt heeft. Dat zou kunnen. Ze zou spijt kunnen hebben dat ze we rechtzaak heeft aangespannen en nu minder alimentatie krijgt dan als ze dat niet gedaan had. Hij had immers meer aangeboden.

Heeft de vader niet overwogen toch meer te betalen dan wat de rechter heeft bepaald, omdat hij dat toch al wilde? En, laat me raden, hij dat makkelijk kan missen? Evt. met een afbouwregeling om zijn ex toe te laten groeien nar het door de rechter bepaalde bedrag?

Het kan ik zijn dat ex met de lager bepaalde alimentatie niet meer kan leven zoals ze gewend zat. En als vader nu meer dan genoeg geld heeft, dan zet dat mogelijk kwaad bloed.

Maar minder betalen dan bij sowieso wilde? Dat zou toch het probleem kunnen zijn. Misschien vragen of dat haar dwars zit en of vader daar iets mee kan doen?

En evt. aanbieden dat voor een x-periode te doen, totdat de uitspraak over de vermogensbestanddelen er is. Als die er is heeft ze vast ook weer mogelijkheden die om te zetten in geld. Of kan vader het opnieuw bekijken of hij meer doet dan de rechter bepaalt en zo goodwill kweekt bij ex.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-02-2016 om 09:02

Hoe is het nu verhuiswagen?

Vervelend dat dit zo boven jullie vakantie zweeft.
Al enig zicht op een kort geding?

Verhuiswagen

Verhuiswagen

08-02-2016 om 10:02

Kort geding

Vanmiddag naar de rechtbank voor t kort geding. De rechter vraagt of de kinderen ook mee mogen. Hij zal ze vragen of ze ook echt mee willen.

vlinder72

vlinder72

Mee naar de rechtbank

Ach dat vind ik sneu. Maar dat kan aan mij liggen. Dan moeten die kinderen dus voor de rechter of hun vader of hun moeder afvallen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

Oh gut

Dat kan natuurlijk ook nog, dat ze eigenlijk niet mee willen. Of dat ze bij beide ouders zeggen wat ze denken dat die willen horen. Hopelijk hebben jullie een beetje snuggere rechter die ook naar de achterliggende oorzaak vraagt. Ik neem aan dat moeder niet weg komt met 'hij betaalt te weinig'.

Paddington

Paddington

Praten met de rechter

Natuurlijk wil je dat niet voor je kind, maar zo sneu als Vlinder het aanduidt is het ook weer niet.
Het kind gaat alleen naar binnen. De rechter zit zonder Toga en zorgt voor een zo'n ontspannen mogelijke sfeer.

vlinder72

vlinder72

pfff. Paddington

Ik had zo'n Amerikaanse rechtbank voor mijn ogen waar dan zo'n kind tegen de rechter moet vertellen wat hij of zij wil terwijl de ouders toekijken.

Privé is beter maar het blijft een vreselijk sneue zaak.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-02-2016 om 11:02

Triest en sneu.

Paddington

Paddington

08-02-2016 om 11:02

Gelukkig

gaat dat in Nederland anders. De rechter bespreekt ook met het kind of hij/zij wil dat de rechter nog iets tegen de ouders zegt. Anders hoor je als ouders niets van het gesprek.

De zaak blijft heel triest. Voor mij is het onbegrijpelijk hoe je als ouder je ex-partner wil straffen over de rug van je kinderen.

Liz

Liz

08-02-2016 om 14:02

Uitspraak

Ik neem aan dat de rechter meteen uitspraak doet vanmiddag. Ik hoop dat je tijd hebt ons even de uitspraak mee te delen voor je vertrekt (hopelijk).

Ik hoop dat jullie gelijk krijgen, zodat er ook rechtspraak is dat ouders dit soort acties over de ruggen van hun kinderen niet mogen uitvoeren.

Helaas zal alleen niet iedereen het geld hebben om er een advocaat op te zetten, wat bij een niet meewerkende ex toch nog nodig zal zijn.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

Yeah!

De kinderen mogen mee op vakantie. Houdt moeder ze toch tegen dan moet ze een boete betalen. Dat was de uitspraak.

Moederdochter6

Moederdochter6

Hey wat fijn zeg!!
Dat word een topvakantie!!!
Gefeliciteerd

Niki73

Niki73

Veel pelzier!

En de gerechtskosten zijn voor haar rekening, neem ik aan? Dat houdt haar hopelijk een volgende keer tegen om nog eens zo'n spelletje te spelen.
Veel plezier op vakantie!

ID kaarten?

Heb je de ID kaarten al van de kinderen?
Gelukkig dat de uitspraak geweest is. Nu inpakken voor het wegwezen.
Fijn dat het op tijd gelukt is. Verder natuurlijk helemaal niet goed dat dit nodig was.

Noet

Noet

08-02-2016 om 15:02

gefeliciteerd

jammer dat dit nodig was, veel plezier op vakantie.

Tijgeroog

Tijgeroog

Verhuiswagen

Verhuiswagen wordt een vakantiebusje.

Geniet ervan, jullie hebben wel een paar dagen samen ontspannen verdiend.

Paddington

Paddington

Fijn!

voor de kinderen, nu lekker genieten.

Jammer dat de rechter er aan te pas moest komen.

Liz

Liz

Gefeliciteerd

Super. Fijn dat de rechter in lijn met hier op OO heeft geoordeeld .

Een hele fijne vakantie!

En misschien kunnen je vriend na de vakantie nog eens een poging doen om een gesprek met haar te hebben (evt. met iemand erbij) om te achterhalen waarom ze dit nou zo gedaan heeft en om te kijken of de lucht geklaard kan worden in het belang van de kinderen.

Hortensia

Hortensia

Yes!!!

Die zit! Gerechtigheid! Ik ben superblij voor jullie!

Hopelijk kan er na de vakantie een goed gesprek komen met een mediator of zo erbij. En heeft moeder haar lesje geleerd. Je ex treiteren over de rug van de kinderen kan echt niet en ik ben blij dat die rechter daarin mee is gegaan.

Geniet van de vakantie!

Moeilijk hoor

Uit de berichten begrijp ik dat moeder al twee keer de rechter heeft ingeschakeld en beide keren ongelijk heeft gekregen. Eerst vanwege de alimentatie die daarop nog lager werd dan ze had en nu de vakantie die ze niet wil en toch moet toestaan.
Moeder heeft blijkbaar niet goed in de gaten wat de verhoudingen zijn na scheiding. En denkt ook nog dat ze in haar recht staat wat niet blijkt te kloppen.
Ik ben benieuwd hoe je dan een gesprek ingaat. Wat is het onderwerp en waarom kom je daarmee nadat je net al je gelijk hebt gehaald.
Misschien zou een goede mediator wel kunnen bemiddelen maar ik ben zeer benieuwd het lijkt me een hele moeilijke situatie. Vooral omdat het om verkeerde inschattingen en emoties gaat en mensen zich niet makkelijk laten overtuigen door argumenten in zo'n zaak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.