Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

peka
25-10-2016 om 10:10
kinderen in gevaar
Hallo,
Ik ben een helaas alleen staande vader met drie kinderen waarvan er 1 bij mij woont en de twee jongste bij mijn ex vrouw.
Mijn ex vrouw heeft wsn borderline (ben ik sinds 2015 achter gekomen na 21 jaar relatie waarvan 12,5 jaar getrouwd) waardoor de kinderen nu al veranderd zijn in gedrag.
Als ze bij mij zijn mogen ze niks vertellen want dan hebben ze problemen met moeder en nieuwe echtgenoot die wsn een obsessie heeft voor mijn dochter.
Er worden door de stiefvader foto's gemaakt van haar billen en wie weet wat nog meer in de badkamer van mijn dochter.
als mijn kinderen bij mij zijn word mijn dochter elke keer door stiefvader ge-appt en gebeld.
en zij zit al na drie weken dat mijn ex hem bij hem introk na 11 weken relatie te hebben al met hem in bad
en onder de douche.
Op school verteld mijn dochter aan de leraar dat ze veel ruzie hebben en dat word bevestigt door mijn oudste zoon die in 15 jaar al 6x door haar geslagen is in het gezicht .
mijn dochter huilt regelmatig op haar kamer daardoor.
we zijn al bij amk begonnen daarna raad van kinder bescherming en jarabee en nu wil niemand iets doen ook de wijkcoach van de gemeente zonder dat mijn ex op de hoogte word gebracht en de verdenking op borderline weet zij niet en het is met mijn ex ook niet bespreekbaar ivm de borderline.
Ik denk dat de kinderen de dupe worden en dat ik er niks meer aan kan doen de kinderen lopen nu blijvende geestelijke schade op voor de rest van hun leven omdat zij zich moeilijk kunnen aanpassen in werk en relaties.
Is dit het systeem in nederland dan krijgt de maatschappij gelijk als vader kan je alleen maar toe zien.
ik weet het even niet meer het maakt mij wel verdrietig als vader je kinderen zien lijden.

Sally MacLennane
25-10-2016 om 14:10
Wat Hanna zegt
Zedenpolitie bellen.
"Is dit het systeem in nederland dan krijgt de maatschappij gelijk als vader kan je alleen maar toe zien."
Met een dergelijke slachtofferrol schiet je niks op. Ik heb als moeder ook regelmatig voor een dichte deur gestaan en moeten toestaan dat mijn kinderen bij een vader verbleven die niet eens meer voor zichzelf kon zorgen. Het enige dat je kunt doen is dossiervorming en doorknokken.
School schijnt dus ook op de hoogte te zijn. Heb je daar al contact gezocht? Soms gaan balletjes alsnog rollen als niet een ouder maar een leerkracht alarm slaat.

AnneJ
25-10-2016 om 15:10
En....
Moeder waarschuwen dat stiefvader een ongezonde belangstelling voor dochter heeft en dat blijkt uit.......
Dat is uiteindelijk het meest effectief. Moeder kan hier per direct handelen. Die mogelijkheid moet je niet overslaan.

Sally MacLennane
25-10-2016 om 15:10
inderdaad
Moeder waarschuwen.
Wie heeft het vermoeden van borderline uitgesproken? Was dat een psycholoog, of is dat jouw eigen vermoeden?
Heb je überhaupt al met haar gepraat of ga je er vanuit dat dat toch niks wordt?
Je blijft maar hangen in dat borderlinegedeelte en dat zij er niet bij betrokken mag worden. Zo geef je de instanties ook geen kans en help je je kinderen niet.
Ik ben echt niet altijd te spreken over instanties, maar geef ze in ieder geval een kans. Ik haal uit jouw stuk dat jij vooral degene bent die de voet op de rem houdt, roepend over borderline en vaders die alleen maar toe kunnen zien.
Maar jij houdt het zelf tegen: "we zijn al bij amk begonnen daarna raad van kinder bescherming en jarabee en nu wil niemand iets doen ook de wijkcoach van de gemeente zonder dat mijn ex op de hoogte word gebracht en de verdenking op borderline weet zij niet en het is met mijn ex ook niet bespreekbaar ivm de borderline."

Hanna
26-10-2016 om 21:10
Stap naar de zedenpolitie
Je kunt de instanties toch om hulp vragen zonder de eventuele borderline van moeder te noemen? Wat haar viend doet, is erg genoeg om actie te ondernemen! En ja, moeder moet dat zo snel mogelijk weten!

peka
31-10-2016 om 11:10
reactie
hallo,
Bedankt voor de reacties maar helaas doet de school ook de handen voor de ogen.
Natuurlijk heb ik overwogen om met moeder een gesprek aan te gaan maar wat mij daar in tegenhoud is dat de twee bij haar wonende kinderen er de dupe van worden.
En ja haar borderline maakt het niet makkelijker nee met sommige borderline is niet te praten en ik wil het risico dat de kinderen er nog meer of met meer schade er niet bij betrekken.
Helaas is het allemaal niet zo simpel als dat jullie schrijven ik heb het met de helpende instanties en psychologen (borderline expert en behandelaar)over gesproken maar het is heel gecompliceerd.
Even een tip voor er weer reacties komen programma doe even normaal bekijken dan weten we waar we het over hebben.
Gr peter
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.