Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

flowie
02-08-2017 om 15:08
Kinderen doodgraag zien
Beste
Kort even een situatieschets:
4 kinderen, 3 stief + 1 eigen kind; 13 11 7 5
Is het zo raar dat ik ondanks dat ik hen doodgraag zie soms ontplof.
Nen extreme puber, een puber die niets wil doen of kan doen, een meisje die continue mijn aandacht eist en een zoontje die als hij van zijn pa komt onbehandelbaar is..
een volledig zelfstandig leven samen met mijn vent (hun vader)
een volledig huishouden die ik zelf doe...
ik sta op punt om te ontploffen, hoe ik ook mijn best doe er lijkt niemand hier te merken dat ik er soms de brui aan wil geven..
het is hier nooit voor iemand goed...
en toch zie ik hen doodgraag en wil ik voor geen geld van de wereld weg van hen. ook niet van hun vader, want das echt mijn prins op het witte paard.
Huishouden, als ik daar gedaan heb mag ik daar beginnen en als ik gedaan heb mag ik gewoon weer van begin af aan beginnen. pfff

Ad Hombre
02-08-2017 om 16:08
Best hoor dat hier Belgen komen, maar kunnen ze dan niet proberen een beetje, ahum, algemeen beschaafd Nederlands te schrijven in plaats van dit Koeterwaals? Want 'nen' is hier geen woord en van 'doodgraag' heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord...
Zinnen beginnen we hier bij voorkeur met een hoofdletter. Die regel geldt overigens naar mijn weten voor iedere Europese taal.
Het woord 'meisje' is onzijdig (klinkt misschien gek, maar het is echt zo), 'een meisje die' is dus gewoon fout...

mijk
02-08-2017 om 16:08
Ach je snapt toch wat er bedoelt wordt
neem ik aan? Ik geniet, ik heb net een intensieve week in Vlaanderen doorgebracht dus ik haal mijn hart op. Ik denk TS dat je toch een keer met je prins moet babbelen. Want het lijkt me niet eerlijk om de focus bij de kinderen te leggen. Dat zijn kinderen die waarderen niet (openlijk) wat je allemaal doet. Dat staat in hun CAO, vermoed ik. Maar man zou wel moeten zien wat je doet. Man kan ook meehelpen (of valt hij voor jou dan van zijn paard?) Misschien wordt het tijd voor een werkster. Als man niet ziet dat je op het punt staat er de brui aan te geven dan moet je hem dat vertellen. Niet boos maar feitelijk... Het wordt me wat veel. Hoe lossen we dat op?
Mijk

margaretha
02-08-2017 om 17:08
re ad hombre
Doodgraag is een woord dat onder normaal taalgebruik valt in B., een meisje die...zal meer onder streekgebonden dialect vallen (ben ook wel tegengekomen dat er over meisjes gesproken werd en toch werden die dan aangeduid met hij, zeker ook in sommige streken in NL). Voor de rest heb je vast gelijk maar ik persoonlijk vind de toon van post wat hard.

Triva
02-08-2017 om 17:08
http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/nen
http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/doodgraag
De vraag is dus nu: is Vlaams wel Nederlands genoeg voor jou?

Wilgenkatje
02-08-2017 om 21:08
in onze Hollandse oren klinkt het vreemd
de combinatie van de begrippen dood en graag in één woord.

Wilgenkatje
02-08-2017 om 23:08
We ontsporen wel erg met o.t.
Doodnormaal gebruik ik ook niet. Al voelt het minder vreemd dan doodgraag.

Ad Hombre
03-08-2017 om 08:08
Mijk
"Ach je snapt toch wat er bedoelt wordt "
Nou, nee, eigenlijk. Ze post dit in de echtscheidingsrubriek en vervolgens heeft ze het over 'hun vader' die echt haar 'prins op het witte paard' is (tenminste dat heb ik ontcijferd).
Want jullie mogen mij een muggenzifter vinden, maar al dat rommelige taalgebruik leidt er wel toe dat het steeds vaker voor komt dat er aan zo'n verhaal geen touw vast te knopen is.

@Emma
03-08-2017 om 09:08
prins op wit paatd
Dat is natuurlijk de vader van de stiefkinderen, Ad.
Verder kan ik er ook niet veel over zeggen.

Karlijn
oke ik ook niet
Ik begrijp over het algemeen vlaams best goed en ik vind de term 'doodgraag' wel een leuke, en die snap ik ook wel, alleen de rest van haar berichtje is mij ook niet helemaal duidelijk geworden.
Ik begrijp uit haar berichtje dat ze dus met 3 stiefkinderen en een eigen kind en de vader van de stiefkinderen samen woont. (welke leeftijd haar eigen kind heeft geeft ze niet aan)
Vervolgens komt er een losse zin: Een volledig zelfstandig leven samen met mijn vent (hun vader) .... ja? Wat wordt hiermee bedoeld/gevraagd?
Vervolgens doet ze het hele huishouden zelf schrijft ze, en wordt dat niet gewaardeerd, dat werd me dan wel duidelijk, en dat herkennen heel veel ouders van pubers denk ik zo.
Toch is ze gek op de kinderen en hun pa en ze eindigt met een voor mij een hele vreemde zin (dit komt echt wel als koeterwaals over ja ;- ) )
--------Huishouden, als ik daar gedaan heb mag ik daar beginnen en als ik gedaan heb mag ik gewoon weer van begin af aan beginnen. pfff-------
Ja, en dat herkent volgens mij ook iedereen die het huishouden doet, maar wat is de vraagstelling dan eigenlijk? Ze schrijft wat dingen op, maar vraagt niets? Geeft geen voorbeelden van wat er verkeerd gaat, wat moeten we dan met zo'n berichtje?

Wilgenkatje
Flowie
Je hebt een druk samengesteld gezin, samen met je geliefde. Het is rommelig en chaotisch en je bent nooit klaar. Tja, dat zullen velen herkennen.
Suggestie: plan elke week een een-op-een afspraak met een gezinslid, zodat je even niet opgaat in de drukte. Ga samen ergens wat drinken, wandelen, fietsen, zwemmen, bowlen, naar een klimmuur, midgetgolfen, langs het strand uitwaaien. Maakt niet uit wat, als je er maar plezier aan beleeft dat je het sámen doet.
Dus met je man (zoek oppas!!), en ook met elk van de vier kinderen apart.

Ginny Twijfelvuur
Het was mij ook wel duidelijk....
Wat is dat toch dat sommigen alleen met letterlijke tekst uit de voeten kunnen en anderen tussen het Vlaams en de soms inderdaad ietwat kromme zinnen kunnen doorlezen wat bedoeld wordt?

Larisse
03-08-2017 om 10:08
Wilgenkatje
Wauw, 5 x pw.
Mocht ze een (bijna) full time baan hebben, dan lijkt me dat een druk schema. Veel bezette avonden:-).
En als ik de posting zo lees, heeft TO in elk het geval het gevoel dat ze helemaal geen tijd heeft voor leuke 1-op-1 dingen.
Ik hoop eigenlijk dat TO ook af en toe tijd voor zichzelf heeft
Mijn advies is (ook) praat met je partner dat het je teveel is. Met hem zal je afspraken moeten maken over de taalverdeling van zorg voor huishouden, huis (onderhoud), tuin en zorg voor kinderen.
En zorg dat je naast inderdaad ook leuke dingen met de kinderen doen, ook regelmatig tijd hebt voor jezelf.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.