Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kind natuurlijk op nr 1, maar hoe om te gaan je met je eigen pijn?

machteloze heks

machteloze heks

25-11-2014 om 12:11

te fel?

Als ik te fel uit de hoek kom met schrijven moeten jullie het even zeggen aub

Dat kan ik onbewust wel hebben.

engel

engel

25-11-2014 om 16:11

de manier waarop...

Zijn woorden: Je had beter in de kantlijntjes, tussen de regels moeten kijken/luisteren. Je had echt wel kunnen weten dat een scheiding in het verschiet lag! Heeft het nooit verbaal benoemd. Ik heb denk ik echt onder een steen gelegen....Is verbaal geen sterke man maar toch. Ik kreeg emmers stront over me heen. Mijn emmer was leeg. Ik ventileerde wel als ik ergens tegenaan liep.Ik vind dat je het laatste stuk samen doet. Ongeacht wie het zo voelt en voor wie de liefde op is. Staat of valt ook erg met hoe je je na huwelijk in gaat. Ik hoor al 2 jaar: Ik vaar mijn eigen koers! Dit is de nieuwe situatie, wen er maar aan! Heel naar na 27 jaar. Ik weet niet of dat stuk ooit nog goed komt.

machteloze heks

machteloze heks

25-11-2014 om 17:11

je blijft er altijd aan denken maar.....

Het is iets waar je altijd aan blijft denken.

Je vergeet het nooit maar de pijn wordt minder. Het heeft tijd nodig en die moet je jezelf geven. Hoelang die tijd is weet niemand. Bij de een gaat het sneller dan bij een ander.

Neem er ook de tijd voor. Maar vergeet je zelf zeker niet. Blijf niet hangen in het onmogelijke.

Dat wordt mij nu ook gezegd in een andere discussie. En weet je, hoe meer ik er over nadenk hoe meer gelijk ik ze geef.

engel

engel

25-11-2014 om 18:11

nasleep

Door de lange nare nasleep (waar ik nog inzit) heeft dat bij mij (veel) langer geduurd. Was zo niet nodig geweest. Heel krom eigenlijk. Hij wilde dit maar slaat en schopt al 2 jaar om zich. Beseft niet dat we voor altijd aan elkaar verbonden blijven als ouders. Ik word al sterker maar de pijn en het verdriet van mijn zoon (14) blijft een trigger voor me. Ik zal zeker een aandeel hebben gehad in de uiteindelijke scheiding maar heb de woorden nog nooit gehoord....

Ls

Ls

09-07-2017 om 09:07

Hoe gaat het Nu?

Allen,

Ik zie dat deze berichten ondertussen 3 jaar oud zijn en ben benieuwd hoe het nu gaat?

Zelf ben ik nu 6 maanden van mijn ex af, we hebben samen 1 dochtertje van 4. Tijdens begin van onze breuk heeft mijn dochtertje ook nog een zeden zaak rondom een ander familie lid aangegeven. Hier ben ik heel anders dan mijn ex om gegaan (ik geloof het wel hij niet). Ik weet niet wat er wel of niet is gebeurd, heb er wel alles aan gedaan om mijn dochter te beschermen. Door deze reden is mijn dochter veelal bij mij geweest.
Nu hebben we net de zomervakantie verdeeld. Ik ga hier kapot aan. Misschien heel egoïstisch, maar ik wil mijn kind niet hoeven delen! Ik wil zeker dat ze contact heeft met papa, Maar ik wil haar niet missen!
Onze relatie is denk ik kapot gegaan doordat hij heel erg psychisch ziek werd en ik er niet mee kan / kon omgaan. Liefde was er wel vanuit beide kanten. Geen vreemd gaan of iets dergelijks, wel allebei een andere levensfilosofie.
Het zijn 6 heftige maanden geweest, voor mij gecontroleerd door emoties. Dit heeft voor veel extra spanningen tussen mijn ex en mij gezorgd. Wat ik wel ervaar, ik ben weer mezelf geworden en heb thuis echt rust ipv spanningen. Maar ik mis het gezin! Ik mis mijn dochter als ze er niet is en voel me schuldig dat ik mijn dochter veilige omgeving van 1 gezin, 1 huis heb gebroken.

Mijn ex zit in therapie en wilt graag beter worden. Nu zit ik met de vraag... ergens zal ik offers moeten maken. Of mijn kind missen of bepaalde dingen van mijn ex accepteren ermee leren leven en wel mijn dochter een gezin kunnen bieden (en daarmee haar ook om me heen hebben).
Er bestaat misschien kunnen we zelfs wel weer verliefd worden op elkaar?!

Zonder mijn dochter had ik dit nooit overwogen, Maar zoals gezegd, ergens zal ik iets moeten opgeven. Is kiezen uit het kwade. Zou het heel gek zijn om op basis hiervan te kijken of we toch weer een gezin kunnen vormen?

Groetjes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.