Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Geenidee
24-01-2020 om 11:01
Kind 18 en studie kosten
Dochter word in april 18, staat bij mij ingeschreven dus ontvang nu alle toeslagen ed. Straks is dat niet meer en ga ik er financieel best iets op achteruit, ongeveer 200€ per maand. We hebben een aanvullende beurs aangevraagd voor dochter. Omdat vader best ok verdient krijgt ze niet de maximaal aanvullende beurs. Hij heeft een ouderbijdrage volgens duo, ik niet. Ik kan de kosten voor dr studie niet alleen dragen, is het reeel om vader hiervoor aan te spreken? Ik heb dus in de maand minder inkomsten maar zou wel meer kwijt zijn ivm de kosten voor haar opleiding.
We hebben destijds niets op papier gezet, wat natuurlijk hartstikke dom is....:(

Flavia
27-01-2020 om 15:01
EllenM
voorbereiden is niet altijd een grote spaarpot aanleggen, wel weten wat er gaat gebeuren bij bepaalde leeftijden.
Hoe ga je het dan opvangen, wat kan het kind dan wel en wat niet, wat verwacht je dan van het kind. Dat is ook voorbereiden. Ook je kind moet weten wat er van hem/haar verwacht wordt.

Sydney
27-01-2020 om 18:01
'Waarschijnlijk zijn jullie allemaal twee verdieners met heel veel geld om handen.'
Nee dus.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.