Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Floortje Alexandra
11-12-2011 om 13:12
Kiezen... moet dat echt?
Mijn zus en zwager zijn uit elkaar gegaan. De koek was voor hem op, zij wilde niet uit elkaar, maar ja...
Nu komt de verjaardag van een van mijn kinderen eraan. Ik heb mijn zwager op een andere dag uitgenodigd dan mijn zus.
Nu heeft mijn zus gezegd dat ze mij niet meer vertrouwd. Omdat ik toch contact met hem blijf houden. Hij is echter al 25 jaar een hele goede vriend van me, en de peetoom van een van mijn kinderen.
Natuurlijk begrijp ik dat het heel moeilijk is voor haar dat ik nog contact met hem onderhoud, maar hij blijft toch de oom van mijn kinderen en de vader van mijn neefjes (waarvan 1 het beste vriendje van mijn zoon is)
Wat vinden jullie, moet ik, omwille van het gevoel van mijn zus, geen contact meer zoeken met mijn zwager?
Ik vind dit zo moeilijk, natuurlijk wil ik mijn zus niet kwetsen, maar ik wil ook geen moeizame realtie met de oom van mijn kinderen...
alvast bedankt...
Floortje

koentje
12-12-2011 om 10:12
Probeer
geduld met haar te hebben en vertel haar dat je focust op het belang van de kinderen (het is niet in het belang van de kinderen ineens boos te gaan doen tegen papa) en adviseer haar dit ook te proberen. Moeilijk hoor.
Ennuh.... ze mag blij wezen dat je zwager apart hebt uitgenodigd. Wat wil ze nu nog meer?

Ely
12-12-2011 om 11:12
Snap t wel
Denk ik... Ze wil haar verhaal bij je kwijt kunnen zonder na te hoeven denken over wat er met ex besproken wordt. Zoiets?
Poosje geleden gingen goede vrienden van mij uit elkaar. Toen heb ik een soort afspraken gemaakt over hoe met beide partijen om te gaan. Zij kon haar hart bij mij uitstorten en ik beloofde dat ik dat niet met ex besprak. Man idem maar dan andersom. Tegen ex was ik gewoon vriendelijk en gezellig maar wel enigszins gereserveerd mbt problemen met mijn vriendin. Voor ons werkte dat...
Sterkte
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

MariaV
12-12-2011 om 14:12
Bang?
Kan het zijn dat je zus bang is dat haar ex rare verhalen over haar gaat vertellen? Was hij manipulatief en is ze bang dat hij zijn invloed nu op jou laat gelden? Of is ze misschien bang dat een aantal van haar versies van de waarheid onderuitgehaald worden? Ik denk dat het handig zou zijn te weten te komen waarom ze niet wil dat jij contact met haar ex hebt.
Als je je zus kunt duidelijkmaken dat je aan haar kant staat, dat het jou om het contact met de kinderen gaat, niet om hun voorbije relatie, niet om wie er gelijk heeft of schuldig is, en dat je niet van plan bent om hem te troosten ofzo, misschien vindt ze het dan wat makkelijker? Misschien kun je zelfs afspreken dat je met ex helemaal niet over je zus zult spreken?
Aan de andere kant zou ik het ook niet zo leuk vinden als mijn zussen nog heel intensief en vriendschappelijk met mijn ex zouden omgaan, hoor. Ze hebben af en toe wel contact met hem, maar ik weet dat ze mij onvoorwaardelijk steunen omdat ik hun zus ben. Dat laatste is voor mij het allerbelangrijkst. Misschien heeft jouw zus dat gevoel niet?
Maria

Poezie
17-12-2011 om 13:12
Verraad?
Misschien voelt ze zich verraden omdat haar ex meer energie heeft gestoken in het onderhouden van de vriendschap met jou i.p.v. aan zijn relatie te werken? Tenslotte was voor hém de koek op.
Gr. Poezie.