Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

even niet

even niet

28-07-2010 om 23:07

Kiezen bij welke ouder

Hallo, ik heb een vraag.
Ik ben 5 jaar geleden gescheiden en 2 kinderen die bij mij wonen. Naar hun vader gaan ze een keer per week.
Dit ligt ook vast in convenant. Ik heb echter het gevoel dat de vader iets aan het bekokstoven is.
Mijn vraag is: mag een kind kiezen waar hij woont vanaf 12 jaar? Gaat een rechter nog onderzoeken wat voor het kind het beste is of is de wens van het kind genoeg?

Hopelijk kan iemand opheldering brengen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat mag

een kind van 12 zal altijd gehoort worden door de rechter.de rechter zal zeker niet klakkeloos besluiten dat het kind zijn zin krijgt,een rechter kijkt vooral naar wat het beste is voor het kind,maar de stem van het kind telt wel degelijk mee.

een convenant kan trouwens altijd gewijzigd worden als een situatie veranderd .
Je hebt het gevoel dat je ex *iets* aan het bekokstoven is.
waar baseer je dat op?
en waarom praat je daar niet over met ex?
Hij kan wel plannen maken om zijn kind bij hem te laten wonen,maar hij zal die plannen toch ook met jou moeten bespreken.
ik neem aan dat julli beiden het ouderlijk gezag hebben?

Puber-co-ouderschap

Het zou kunnen zijn dat er iets kan veranderen als de kinderen ouder worden. Zelf vind ik een aardige vorm bij een vriendin van mij, zij had twee kinderen rond de 13 jaar, co-ouderschap, week op week af. Maar kinderen begonnen te trekken, in opstand te komen etc., nou ja pubers.
zij heeft toen met haar ex afgesproken dt de kinderen twee weken bij dezelfde ouder blijven (dus maar twee keer per maand wisselen in plaats van vier keer per maand, veel rustiger) en dat die twee weken elkaar maar half overlappen. Daardoor had ze één week twee kinderen, vervolgens één kind (ander kind bij vader) daarna een week geen kinderen (beiden bij vader) en dan weer alleen ander kind bij haar, daarna weer twee kinderen etc. Het lijkt heel ingewikkeld, maar het verliep super en er zaten grote voordelen aan: beide ouders hadden beide kinderen 9druk) een week, en beiden een week 'vrij' en beiden een week een van de twee kinderen apart (ook heel bijzonder in de puberteit). Voor de kinderen was het de helft rustiger met verplaatsen en bijzonder veel aandacht-alleen.

Mocht je ex dus iets aan het bekokstoven zijn, dan zou je wellicht zelf hierover al kunnen nadenken en ex voor zijn met een ander voorstel zodra hij of een van de kinderen erover begint.

Tsjor

even niet

even niet

29-07-2010 om 20:07

Reactie

Hoi hoi, bedankt voor jullie reacties.
Ik weet niet heel zeker dat mijn ex iets aan het bekokstoven is, het is een gevoel en voor mezelf wil ik weten wat ik dan kan verwachten. Er zijn verschillende redenen waarom ik geen verandering wil in de bezoekregeling zoals die nu is. Ik acht dat ook niet in het belang van ons kind (in onze situatie dan). Mijn zoon heeft er nooit naar getaald om het anders te willen, maar stel dat mijn ex het voor zou stellen. Ik zal niet akkoord gaan dus zou het voor een rechter komen. Het is namelijk zo dat mijn ex een eigen bedrijf heeft, heel veel en onregelmatig werkt en dat mijn zoon dan voor het grootste deel door zijn vriendin opgevangen zou worden. Dus: als mijn zoon het zelf niet goed weet, mijn ex het wel wil en ik niet (voornamelijk vanwege bovenstaande reden), dan vraag ik me af wat een rechter zou bepalen. Er zijn meerdere redenen waarom ik het echt niet wil, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat een vader b.v. co-ouderschap wil terwijl hij zelf weinig tijd heeft voor het kind?

Lastig

Beste 'even niet',
Ook al 'spreken'we elkaar niet meer, ik wil je naar aanleiding van bovenstaande wel zeggen dat jij gerust op je gevoel kunt vertrouwen. Je hebt het al vaker goed gehad, dus wees op je hoede en informeer je goed om op alles voorbereid te zijn.
Sterkte!
Manoe

even niet

even niet

05-08-2010 om 22:08

Manoe!!!! o.t.

Dat ik jou nou hier tegenkom! Ik heb me zo vaak afgevraagd hoe het met je is. Ik kom al heel lang niet meer bij het email adres waarop wij elkaar mailden, heb ook geen adres (meer)dus kon je niet bereiken.
Ik maak een nieuw adres aan (om herkenbaarheid te voorkomen), zal het hier melden en hopelijk laat je iets horen.
Goh, ben zo benieuwd hoe het is met jou en de kids.

groetjes en hopelijk tot mails.

even niet

even niet

05-08-2010 om 22:08

Voor manoe o.t.

[email protected]

(Ik ben vanaf morgen een paar dagen op vakantie, zondagavond weer terug).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.