Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wilke
05-03-2019 om 13:03
Hoeveel kinder-alimentatie krijgen jullie voor de kinderen
Ik krijg 188 euro voor een kind (16) en 166 voor het andere (18). Ik ben de zorgouder en jongste kind gaat een keer in de 2 weken van wo avond tot zondag avond naar de vader. Oudste gaat niet, was wel afspraak in OP. Hij gaat af en toe een middag of een dag. Maar ziet het niet als zijn thuis....
Ik ben benieuwd naar jullie situatie????

V@@s
06-03-2019 om 18:03
Je kunt van alles opnemen in een convenant, maar dan moet het nog steeds kloppen met de wet. De wet is duidelijk, vanaf de achttiende verjaardag heeft een kind zelf recht op alimentatie. Daar kan hij dus ook alleen zelf vanaf zien. Dat kun je als ouder niet meer voor hem besluiten.
(en ook als hij daarmee ingestemd heeft dan kan hij die instemming ook weer intrekken)

Dymo
niks meer betalen
Toen dochter 18 werd en van haar vader geld ontving, ben ik gewoon gestopt met dingen voor haar betalen, behalve haar eten en de gas- en elektriciteitsrekening. Haar kleren, schoenen, sport, kapper, zorgverzekering (het deel wat niet gedekt werd door de toeslag), studieboeken, reiskosten in het weekend enzovoort mocht ze voortaan van dat geld betalen. Dat scheelde mij een smak met geld. Cadeautjes, uitgaan, film enzovoort betaalde ze al van haar bijbaantje. Ze kwam er al snel achter dat 150 euro helemaal niet zo veel is.
Inmiddels woont ze op kamers. Ze krijgt nog steeds van haar vader 150 euro, ik betaal nu ook 150 euro maar ook haar boeken en collegegeld. De huur leent ze en ze heeft een baantje voor de rest. Opa en oma en een kinderloze tante schuiven zo af en toe wat geld in haar richting. Ze kan gelukkig goed met geld omgaan. En komt ze te kort dan heeft ze de keuze: meer werken of minder uitgeven.

Flavia
Wilke
Ze is 13, of ze er verantwoordelijk mee om kan gaan moet nog blijken.
Kleedgeld gaat goed, dat hebben we net verlaagt omdat het wel erg veel gespaard werd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.