Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hoe vaak naar de mediator?

Mijn man en ik hebben onze scheiding in gang gezet. Naast de stress hiervan, kwam zijn scheidingsmelding net toen ik de eerste stapjes uit een burn out zette op de weg terug. We hebben een mediation bureau in de arm genomen. Daar zijn we nu drie keer geweest, de intake en twee regel gesprekken. Nu hebben we de mediator ons ingevulde ouderschapsplan en financiele afspraken doorgemaild. Nu zijn we uitgenodigd voor ern gesprek over ouderschap en de aangepaste financiele situatie door te spreken. Eigenlijk dachten we dat we nu wel genoeg hadden om alles rond te krijgen. Masr ik heb het vermoeden dat er nog een hele lange weg te gaan is voordat alles richting rechtbank kan. Kan iemand ern schatting geven hoe vaak we daar nog heen moeten?
Ik wil heel graag terug ern beetje energie opdoen, het wordt slopend zo als we niks kunnen afsluiten rn even een pas op de plaats kunnen maken.

Anno

Anno

14-12-2016 om 22:12

hier

Hier stonden er na de intake ongeveer 6 gesprekken te wachten. Wij hoefden geen ouderschapsplan, dus een gesprek minder.
Werden het er meer dan bleef het dezelfde prijs die vooraf bij de intake was doorgegeven inclusief tot 3 maanden nadat de scheiding erdoor was nog om evt. advies te vragen.
Zonder ouderschapsplan voor ons dus 6 in totaal. Er zaten gemiddeld 2 en soms 4 weken tussen de gesprekken.
Laatste gesprek was afrondend en daarna het wachten op de post dat het erdoor was bij de burgelijke stand.
Rustig aan gedaan, februari begonnen, begin augustus alles rond.

Taruh

Taruh

14-12-2016 om 22:12

dat hangt van jullie af

als jullie het snel eens zijn en dat melden bij de mediator hoeft het geen lang verhaal te worden. De rol van de mediator is dan vooral beoordelen of er niet 1 van jullie benadeeld wordt en of alle punten geregeld zijn.

Pak er een voorbeeld echtscheidingsconvenant bij. Regel al die punten. Houdt daarbij een gunfactor in je achterhoofd. En het werkelijke belang van de kinderen.
En neem op dat je op regelmatige basis evalueert en aanpast. En houd je daarna aan de afspraken.

Wij begonnen te regelen begin september, en de echtscheiding was half december bij de gemeente ingeschreven. Denk dat we in totaal 3x bij de mediator zijn geweest.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-12-2016 om 23:12

Twee

Bij mijn eerste scheiding hebben we een intakegesprek gehad en in onderling overleg het convenant gevuld. Daarna nog een slotgesprek bij de advocaat die alles instuurde. Tweede scheiding was via een online advocaat. We zijn er alleen een kwartiertje geweest om het verzoek te ondertekenen.

monique_01

monique_01

14-12-2016 om 23:12 Topicstarter

Het wisselt dus sterk

Bedankt voor jullie reakties. Ik zal inderdaad ern voorbeeld convernant eens erbij pakken en wat punten die ik er zelf in wil hebben. Als financierl en ouderschapsplan al rond is bij ons vierde gesprek, dan hoop ik er nog 1 keer hern te hoeven.

Moederdochter7

Moederdochter7

16-12-2016 om 09:12

Wij hadden 5 gesprekken ook met ouderschapsplan.
April mei denk gestart zoiets en dec officieel gescheiden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.