Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Zijlijn
09-10-2015 om 11:10
Hoe stop je een vechtscheiding?
Vanaf de zijlijn kijk ik hoofdschuddend toe op een vechtscheiding in mijn directe omgeving. Het stel is 8 jaar geleden al uit elkaar gegaan en de definitieve scheiding is ook al 5 jaar achter de rug. Ze hebben een dochter van 10 die nog steeds de speelbal in de strijd van de ouders is. Hun dochter komt bij mij/ons met haar verhalen, en het zijn ronduit schrijnende verhalen. Beide exen vinden elkaar verre van een ideale ouder en laten dat ook aan hun dochter weten (auw!). Zodra er iets gebeurt wat moeder niet leuk vindt, gaat ze naar de politie om een melding of een proces verbaal neer te leggen. Vader gaat dan weer helemaal over de rooie. Soms is het een periode rustig, dan is het weer een periode van rechtszaken die moeder aanspant en waar vader dan weer te heftig in de verdediging schiet. En ondertussen gaat hun dochter er compleet aan onderdoor. Ik heb met de ouders geprobeerd te praten, maar die komen niet verder dan de beschuldigende vinger naar elkaar uitsteken. Beiden hebben bar weinig zelfinzicht als het op deze strijd aankomt. Maar ik maak me zo'n zorgen over hun dochter. Wie heeft er tips, wat kunnen wij deze mensen aanreiken om uit deze strijd te komen? Of gaat dit door totdat het kind volwassen (en diep beschadigd) is?

Cecile
04-11-2015 om 16:11
Petra
En als je een eigen draadje opent, kan je misschien ook even erbij vermelden wat je relatie met de man is. Zoals je schrijft doet het mij vermoeden alsof je de nieuwe vriendin van de man bent. Die relatie kan relevant zijn voor het advies dat mensen je gaan geven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.