Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Brave Hendrik
19-09-2018 om 19:09
Hoe krijg ik mijn persoonlijke spullen terug?
Omdat de situatie onhoudbaar werd met mijn ex, ben ik een half jaar geleden halsoverkop het huis uit gevlucht toen ik een appartementje kon krijgen.
Ze haalde mij werkelijk het bloed onder de nagels weg door alles te bekritiseren en zelf niks uit te voeren. Verder manipuleerde ze mij door alles over de ruggen van mijn kinderen uit te spelen, wat ik onacceptabel vond en mij daarom steeds verder terug trok. Helaas heb ik niet de kans gehad om mijn persoonlijke spullen mee te nemen. Ik heb alleen twee tassen met kleren en de meest basale spullen (laptop, toilettas etc) meegenomen. Ik ben bij vrienden en familie langs gegaan om te vragen of zij nog meubels over hadden en heb daarmee met wat creativiteit mijn nieuwe huisje ingericht.
Ik loop er nu toch wel tegen aan dat ik een aantal spullen begin te missen: fotoalbum van mijn jeugd, warmere kleren, mijn gereedschap etc, maar ook mijn administratie.
Ik heb herhaaldelijk aangeven dat ik die spullen wil halen (uit onze gezamenlijke woning), maar ze dreigt dat ze als ik daarvoor kom de politie zal bellen. Ik vind dit onacceptabel, en ook heel verdrietig, maar wil niet met de kinderen erbij dit op de spits drijven.
Hoe moet ik dit oplossen? Wie heeft ervaring met een gelijkwaardige situatie?

AnneJ
Proberen
In zo'n geval zou ik de wijkrechercheur advies vragen en daarmee op bezoek gaan als dat mogelijk is.
Geen ervaring mee overigens.

Aster
Gewoon
Je stuurt een bericht dat je bewaart op telefoon:
---Hoi xxxxx,
Ik wil volgende week ma/di/xxx mijn spullen ophalen met X ( vriend/familie). Daar heb ik ongeveer 1 uur voor nodig.
Zonder tegenbericht neem ik aan dat je akkoord gaat.---
Reageert ze niet dan bel je zelf de wijkagent. Dan pakt ze alles zelf maar in en zet het bij de voordeur.

Papa van 3
19-09-2018 om 22:09
Mijn ex
Mijn ex deed ook gigantisch moeilijk om mijn persoonlijke apullen te krijgen en ook de spullen van mijn eigenzaak.
Ik heb toen haar moeder gebeld en gemwld dat ik hier rwcht op had om ditte pakken en zei daar niks mee mag doen omdat gezien kan worden als verduistering.
Men advocaat had ook nog een mail gestuurd en town kon ik opeens wel mijn spullen pakken. Heb eerst overal fotos van gemaakt en toen opgeschreven wat van mij en van de zaak was.
Ik hoop dat het gaat lukken voor je want sommige mensen gaan echt ver en zelfs veel te ver.
Probeer rustig te blijven maak overal fotos van dit diend als bewijs voor later.
Succes

Chiquita
20-09-2018 om 10:09
niet melden
wanneer je komt. Ex van mijn man had toen rustig de tijd om zijn spullen te vernielen, zodanig dat het op het eerste gezicht niet eens zichtbaar was

Papa van 3
20-09-2018 om 11:09
Melden
Je hebt recht op je eigen spullen. Vernield ze dit kan je hiervan aangifte doen tegen haar.
Mijn ex heeft zelfs de inboedel die ze niet meer kon gebruiken "laten vallen" maar dat er zulke grote splinters er van af waren komt door het laten vallen.
Ga niet zomaar ze halen desnoods via de advocaat maar die kan heldere en zeer duidelijke taal schrijven en spreken.
Zelf nu , na 3 jaar, heb ik de advocaat aangehouden omdat er dingen zijn die totaal niet kloppen.

Phryne Fisher
20-09-2018 om 11:09
Via advocaat
Ik zou het ook via een advocaat doen als de verhoudingen zo verstoord zijn. Een vriendin van mijn moeder had hetzelfde probleem. Zij heeft dwingende mail gestuurd waarin stond dat ze de spullen op zus en zo tijdstip zou komen halen. Kreeg ze als antwoord dat ze beter direct een vuilcontainer kon meenemen, want daar waren die spullen inmiddels rijp voor.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.