Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Emine
22-12-2010 om 11:12
Hoe kom je uit de strijd met je ex....
.....en dan met name als je het oneens bent over allerlei essentiele zaken die de 1 honderd procent slecht vind voor het kind en de ander een absolute must. Of bijvoorbeeld als je ex volgens jou het kind heeft mishandeld en je ex ontkent dat en eist omgang. Hoe kom je dan toch uit de strijd?

even anoniem
22-12-2010 om 15:12
Emine
ik heb net hierin een rechtzaak achter de rug. ex mishandelde kinderen. ik ben rechtzaak hiertegen begonnen. na onderzoek van raad verder, blijft er omgang met kinderen, maar dan beperkt. moeten wel weer opbouwen trouwens.
ik vraag me eigenlijk hetzelfde af. ik heb wel geleerd dat ik meer voor mijzelf moet kiezen hierin. ik heb mezelf altijd weggezet, om het maar rustiger te houden voor de kinderen. na aangaan van een strijd, vraag ik mezelf af wat ik uberhaupt qua communicatie ben opgeschoten. deze is namelijk nog steeds slecht.
wat de rechter in ieder geval wel aangaf is dat degene die grotendeels voor kind zorgt meer "rechten" heeft qua dingen in de vorm van normen/waarden/enz.
deze "cultuur" is leidend en daarin zal andere persoon zich moeten aanpassen. in ons geval de vader dus. die het nu gewoon niet doet, maar dat terzijde.
ik wil je in ieder geval veel wijsheid toewensen en hoop dat jullie eruit komen. ik zit in ieder geval nog in de strijd. en hoop hier ook uit te komen.

tsjor
Heel erg algemeen
Emine. Om op één punt terug te komen: ik denk dat het een onmogelijke verwachting is die iemand erkent dat hij/zij het kind mishandelt, puur en alleen op grond van het feit dat de ex-partner dat zegt. Als er echt sprake is van mishandeling kun je aangifte doen bij de politie.
Wat betreft de essentiële zaken, dan ligt het aan de situatie waarin de kinderen zijn, co-ouderschap of niet etc. De meest-verzorgende ouder kan in een heleboel zaken gewoon zijn/haar gang gaan. Je kunt naar de dokter, therapieën starten, kinderen op clubjes doen etc. Bij grote zaken (verhuizing, school, religie) heb je wel een informatieplicht naar de ex en heeft de ex het recht om in te stemmen of te weigeren. Dan kun je dat weer via de rechter aankaarten.
Probeer anders toch nog eens op gmail.com en dan op de naam van tsjorvanool. Wellicht is het handiger om telefonisch kontakt te hebben.
Tsjor

rozenstruikje
Emine
Oei qua mishandeling lijkt mij echt verschrikkelijk. Ik zou het niet weten. Kun je misschien langs de huisarts voor advies? Misschien is er een kindertherapeut die het kind kan onderzoeken en dan een uitspraak kan doen over wel/ geen mishandeling en dat je dan daarmee naar de rechter kan voor een andere omgangsregeling?
Kun je een voorbeeld geven van die essentiele zaken? En hoe is dan de verdeling van zorg bij jullie?
Hier 3 dagen bij vader en 4 dagen bij mij. Ik doe alles op mijn manier, hij op de zijne. Dat betekent dat ze bij mij volledig vegetarisch eten en bij hem heel veel vlees. Daar ben ik het niet mee eens.
Bij hem gaan ze altijd laat of heel laat naar bed, want hij wil s avonds ook van zijn kinderen genieten. Bij mij gaan ze vroeg naar bed, want ik wil uitgerustte kinderen die lekker kunnen spelen ipv dat ze oververmoeid zijn. Ja, ik vind het heel irritant dat ze altijd zo moe bij mij worden gebracht en bij mij weer moeten inhalen. Ik vind slaap belangrijk. Hij vindt het belangrijk dat ze flexibel zijn/ worden en dat word je volgens hem van onregelmatige slaaptijden. Ik vind dat zeker niet goed voor ze maar heb mij erbij neergelegd.
Is dat wat je bedoelt met essentiele zaken?
Rozenstruikje