Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

monique_01
10-09-2017 om 16:09
Hoe Co ouderschap en bijbaantje zoon combineren?
Na een jaar met mijn ex onder 1 dak te hebben gewoond, heb ik eindelijk een huurwoning toegewezen gekregen. Helaas niet in de twee plaatsen waar ik voorkeur voor had, maar de wachtlijst schoot daar ook totaal niet op. Nu ga ik wonen in een dorp hier 7 km vandaan. School is wel een stuk verder fietsen maar dat gaat wennen.
We gaan wekelijks wisselen, dit wilden de kinderen ook het liefst, met een flexibele ruimte om de andere ouder te zien.
Mijn oudste zoon is bijna 15 en wil dolgraag gaan werken om iets bij te verdienen. Er zijn op beide dorpen veel mogelijkheden tot bijbaantjes, alleen hij is er natuurlijk niet iedere week. Op zaterdag werken gaat niet ivm voetbal, dus hij zoekt iets in de supermarkt of afwashulp. Voor na schooltijd of de vroege avonduren.
Hoe doen andere jongeren met twee woonplaatsen dit? Kun je om de week ergens aan het werk??
In de zomermaanden en met rustig droog weer is het wel haalbaar om apart naar het andere dorp te fietsen om te gaan werken, maar persoonlijk denk ik dat het tegenvalt om in noodweer die afstand hern en terug te moeten doen, na schooltijd..
1 supermarkt heeft ern filiaal op beide dorpen, hier heeft mijn zoon een sollicitatieformulier ingevuld. In mijn ogen moet het mogelijk zijn om filialen af te wisselen, staat bij vacatures in het bedrijfsleven ook wel erbij...bereid zijn om op een andere locatie te werken.
Ik hoop op tips..alvast bedankt

V@@s
ik denk
Dat hij op dagen dat hij 's avonds moet werken het beste gewoon bij de andere ouder kan blijven slapen. Als jullie daar flexibel in zijn moet dat geen enkel probleem zijn. Van een supermarkt of andere baas verwachten dat die rekening houden met co-ouderschap lijkt me veel te veel gevraagd. Scholieren genoeg per slot van rekening.

Phryne Fisher
7 km
7 km is natuurlijk prima te fietsen, en als het heel erg noodweer is kun je hem brengen en halen. Mijn dochter wilde haar bijbaan per se niet ins ons dorp, dus die fietst ook heen en weer (5 km).

specht
10-09-2017 om 17:09
slecht
Zoon kan toch in een dorp een bijbaan nemen, en die enkele keer dat het echt noodweer is bij de ouder die in dat dorp woont blijven slapen? Hij zal toch ook met slecht weer naar school moeten.

Lilian1
10-09-2017 om 17:09
Blijven slapen waar het werk is of een baan zoeken tussen de 2dorpen in. Dan is het altijd maar een kilometer of 3.

Sfera Sleutelbeen
10-09-2017 om 19:09
7km is niks
Wij wonen in Amsterdam West, mijn middelste werkt in Oost, is 8,5 km fietsen. Twee avonden per week. Ander werkt in het centrum een avond per week op 6 km fietsen. Volgens mij zie je te veel beren op de weg, een kind van 15 kan toch makkelijk 7 km fietsen?

Picasso
10-09-2017 om 21:09
Vakkenvullen
Wat goed zou kunnen werken in jullie geval is een bijbaan bij een grotere supermarkt. Mijn 15-jarige werkt nu bij de Zaanse keten en heeft een contract voor 4 uur in de week (2 uur per keer). Ze kan zelf online in het plansysteem aangeven wat haar beschikbaarheid is. Op zaterdag werkt ze vanwege sport standaard niet en dat is prima. En voor de rest kan ze elke week iets wijzingen (wel twee weken van te voren).

Dees
10-09-2017 om 22:09
Halverwege
Ik zou hem.een baantje halverwege jullie beiden zoeken. Dat is zo'n 10/15 min fietsen maar huis voor zowel naar pa als naar ma.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.