Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

marie

marie

07-07-2010 om 12:07

Hoe begin je aan een verhuizing

volgende week ga ik verhuizen, of meer dan krijg ik de sleutel van het huis.
Ik moet uit het huis ivm de scheiding, het huis is te duur. Maar eigenlijk wil ik niet verhuizen ( niet realistisch, maar het gevoel is er wel). Maar ik moet gaan inpakken en krijg mezelf niet zover dat ik ga beginnen. Als ik een doos pak, dan weet ik niet waar ik mee ga beginnen, huil ik een half uur en doe uiteindelijk niets.
Dit werkt natuurlijk niet, maar het lukt me gewoon niet.

Ik weet gewoon niet met wat te beginnen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

07-07-2010 om 12:07

Bel je vriendinnen

buren kennisen, en familie.
Vele handen maken licht werk, aanpakken~! samen doen, dan is het niet zo zwaar.

sterkte

ps jij kan stikkers op spullen plakken die mee moeten en de rest kan het inpakken

Weggooien

Meestal moet je beginnen met weggooien. Donkere hoeken van het huis die vol liggen met dingen waarvan je dacht dat je ze ooit nog eens zou gebruiken, dingen die in het nieuwe huis niet passen etc.
Je kunt het ook omgekeerd doen: alleen die dingen uitzoeken die je echt mee wil nemen en aan vrienden vragen om een dag na de verhuizing de rest van het huis in een leeg te halen en alles weg te doen.

En ondertussen toch maar huilen, niet om het huis, wel om je relatie en alles wat er blijkbaar mis is gegaan.

Tsjor

marie

marie

08-07-2010 om 07:07

Bretels en broekriem

ik bewaar altijd alles, voor het 'geval dat'.Heb altijd liever alles dubbel dan dat ik het niet heb. Dit leidt naar een overvolle garage en zolder.Ik houd van verbouwen ect dus heb ik heel veel bouwmateriaal, gereedschap, dubbel meubels want elk half jaar zet ik weer wat anders neer. Raar, misschiem wel maar ik heb altijd een gevoel gehad dat de relatie misschien geen stand zou houden en zou zouden we allebei genoeg spullen hebben.

Tja, dan gaat het idd mis, maar hij wilde geen spullen meenemen. Ik zou dus nu veel weg kunnen doen, maar emotioneel vind ik dat heel moeilijk. Veel spullen / meubels heb ik gekregen van familie.

en ik vind het moeilijk om dingen weg te doen wat met de kinderen te maken heeft. Hun meubels/speelgoed.

Het huis waar we naar toe gaan is een klein huurhuis zonder garage of zolder, misschien is dat wel een vordeel dat ikd an niet zoveel meer kan bewaren.

Nadeel is dat ik hier verder geen familie of vrienden heb ( lang verhaal, maar heeft ook met de scheiding te maken).

Door alles wat gebeurd is heb ik , denk ik, mijn onvrede/ongelukkigheid een beetje ingevuld met verzamelwoede oid.

Door mijn angst om in armoede te leven durf ik weinig/ niets weg te gooien. In alles zie ik wel iets wat ik zou kunnen hergebruiken.

Misschien een beetje warrig verhaal, maar ik voel me ook een beetje 'verloren'.

Faith

Faith

08-07-2010 om 22:07

Herkenning

Beste Marie,
Je moet volgende week al verhuizen, moet je ook volgende week al uit het huis zijn? Dan ga je het niet redden alles rustig uit te zoeken. Heb je die tijd wel, dan gewoon beginnen met een afdeling/verdieping/kast. Uitzoeken wat weg kan, wat weg moet en wat mee kan. je hebt niet veel ruimte.
Misschien vind je het wel prettig om uiteindelijk dingen weg te moeten doen.
Ik herken het wel, ik verzamel en vooral bewaar heel veel. Nu ben ik ook net verhuisd naar een zomerhuisje. helemaal geen meubels oid mee, het is gemeubileerd. Gelukkig kan mijn spul nog even blijven staan daar, maar ik zal het echt moeten gaan opruimen, want het meeste is van mij en de kasten liggen echt helemaal vol!! Ook al kan ik het niet meenemen, ik zal het echt moeten gaan opruimen en hopen dat wat er nog moet blijven ook een tijdje kan blijven staan.
Misschien als je echt volgende week leeg moet zijn, kun je wat in de opslag doen. Sterkte! Faith

Hulptroepen

Ik heb gelukkig (nog?) geen ervaring met scheiding, wel met verhuizen en met bewaren. Ik ben het geheel eens met Polly. Regel hulptroepen. En dan het liefst van het kordate, ietwat botte soort, die je er aan de haren doorheen sleept en voorkomt dat je letterlijk bij de pakken neer gaat zitten.
Er moet nu even een aantal dagen achter elkaar doorgebuffeld worden. Gooi zoveel mogelijk weg, probeer voor ogen te houden dat ballast uit het verleden je nieuwe leven niet beter maakt. Om diezelfde reden zou ik ook pleiten tegen het huren van opslag: dan moet je later al die zooi alsnog uitsorteren. Daar heb je geen zin in, geloof me. Het kost bovendien nog flink geld ook, zo'n opslag.

Weggooien, weggooien, en regel een paar vrienden/vriendinnen die dat tegen je blijven herhalen.

Sterkte ermee

Temet

Open huis?

Je hebt te weinig tijd om nog spullen op marktplaats te zetten denk ik. Misschien kun je, nadat je zelf de allermooiste spullen voor jezelf hebt uitgezocht, een dag open huis houden: alles weggeven voor wat iemand ervoor geeft.
Of een inboedelopkoper inschakelen die de rest opkoopt en leeghaalt.

Tsjor

Hetty,*

Hetty,*

09-07-2010 om 22:07

Per kamer

Je gaat gewoon een kamer in en dan begin je met alles in te pakken wat je niet meer nodig hebt de komende tijd: prullaria, winterkleding, overtallig beddengoed, etc. In de keuken kun je al heel veel inpakken; alleen wat pannen, een paar borden en kopjes, beetje bestek voor de laatste weken, aardappelschilmesje, etc, de rest inpakken (keukengerei, bakvormen).
Uiteindelijk zit je dus in een kale kamer met een kast die zo goed als leeg is, een bank, tafel en stoelen, tv en planten.
Eigenlijk vond ik het inpakken best snel gaan.
Tip: in elke kamer waar kleding is, zet je een koffer of sporttas neer waar de kleding in moet die nog niet ingepakt kan worden en later mee moet.
Wat ik zelf het meest ellendig vond: zolder en schuur. Gewoon omdat je dan echt dingen kunt gaan weggooien en dat kost tijd.
Groetjes Hetty,*

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.