Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

thuiszitter

thuiszitter

13-10-2016 om 17:10

hoe als je Ex je benaderd en kinderen tegen je opzet

We leven ons eigen leven, althans dat zou je denken.
Ben gelukkig met mijn nieuwe partner en zij met mij, maar dat ik constant email en andere berichtjes krijg met dreigementen, verwijten en verzoeken om rekeningen te betalen terwijl zij het destijds was die de zorg van de kinderen opeiste en nu ook weer mijn oudste zoon er in betrekt en tegen me opgezet heeft en om die reden zelfs mijn eigen zoon geen contact met me heeft.

Zodra het haar geld kost, en ze weer een manier heeft gevonden om mij een schuldgevoel aan te smeren ben ik weer in beeld, niks hoor ik van de oudste zoon die ik al zoveel ( ook financieel ) heb geholpen, gelukkig wel mijn andere 2 kinderen, maar ook ik heb eigen kosten, daarnaast betaal ik alimentatie en ben ik nu en einde raad......

Hoe reageer je als liefhebbende ouder naar je kinderen toe als zij worden opgestookt door haar moeder om voor de zoveelste keer geld los te peuteren voor allerlei zaken?

Aan de ene kant wil je ze geen verdriet doen, aan de andere kant kan ik niet geld blijven spenderen naast alle andere financiƫle verplichtingen die ik heb

tante Sidonia

tante Sidonia

13-10-2016 om 17:10

geld spenderen

wat een nare uitdrukking is dat terwijl het over je kinderen gaat. Klinkt alsof het weggegooid geld is of zo. Maar goed, misschien bedoel je dat niet.
Het is heel normaal dat je meebetaalt aan de kosten van de kinderen. Ik weet niet wat je al betaald natuurlijk, maar het feit dat jij een nieuw leven bent begonnen met een nieuwe partner, betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid meer hebt voor je kinderen.
Dus vertel eens wat meer over de situatie: hoe oud zijn de kinderen, betaal je alimentatie en wat wil zij dan dat jij betaalt?

Niki73

Niki73

13-10-2016 om 19:10

Minderjarig?

Bij minderjarige kinderen zou ik zeker niet met kinderen over geld gaan praten. Dat moet moeder maar vragen.

Taruh

Taruh

13-10-2016 om 19:10

negeer, negeer, negeer

je betaalt je alimentatie die is door de rechter vast gesteld en daar zal zij het mee moeten doen. Dat blijf je naar je ex herhalen. Verder ga je nergens op in.

Dat is wat je je kinderen ook moet vertellen. De rechter heeft naar onze inkomsten gekeken en bepaald dat ik maximaal bedrag x voor jullie kan betalen. Dat betaal ik aan jullie moeder. en dat herhalen, herhalen en herhalen.

En dan dat schuldgevoel uit zetten, daar koop je niets voor.

Paddington

Paddington

14-10-2016 om 08:10

Moeilijk

Ik zou aangegeven dat het niet de zaak is van de kinderen maar iets tussen jou en hun moeder. Dat zij niet verantwoordelijk zijn voor het oplossen voor een meningsverschil. Daarnaast dat een rechter hier een uitspraak over heeft gedaan.

Laat ze lekker bij jou kind zijn. Mijn dochter krijgt ook heel veel te horen van haar vader. Ik geef haar iedere keer aan dat het iets tussen haar vader en mij is en dat zij zich niet druk hoeft te maken hierover. Het gevolg is dat zij bij mij rust heeft. Als ze het wil weten dan mag ze erom vragen, maar nog niet nu. Als ze ouder is en ze wil weten hoe alles zit, wil ik het haar uitleggen.

Je ex weet van jouw schuldgevoel en zal er altijd op blijven spelen tot het moment dat jij ervoor zorgt dat ze je niet meer kan raken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.