Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Manon75
07-02-2019 om 20:02
Hij wil alles beslissen
Mijn ex doet werkelijk waar overal moeilijk over. Dochter is aan mij toegewezen gedurende de echtscheidingsperiode. (Voorlopige voorziening rechtbank) wij wonen nu nog samen, hij moet er over twee weken uit vd rechter, ik per 1 mei. Maar mijn ex denkt nu toch nog macht over mij te hebben...wil gaan beslissen waar ik moet gaan wonen. Het liefst verdween ik van de aardbodem om hem nooit meer te hoeven zien. Ik snap dat dit niet kan en ik zal onze dochter nooit bij hem weg houden maar hij kan toch niet zomaar gaan beslissen waar ik ga wonen??? Hij zei vandaag “ zoek nou maar een woning maar ik moet er wel mee instemmen”. Ik mag toch gewoon 50 kn bij hem vandaan gaan wonen?
Hij is altijd al vreselijk dominant geweest. Maar hij is nu vreselijk!! Scheld mij continu verrot, dreigt, kleineert mij.

V@@s
jij wel
Maar als jullie gezamenlijk gezag hebben moet hij wel instemmen met de verhuizing van jullie kind. Je mag wel vervangende toestemming vragen van de rechter als je er niet uit komt.

V@@s
kan dit niet in hetzelfde draadje
Overigens blijft het overzichtelijker als je je verhaal telkens in hetzelfde draadje doet.

Manon75
07-02-2019 om 21:02
Sorry
Ben gewoon ff heel emotioneel en schiet lichtelijk in paniek door wat hij allemaal uitkraamt.

Manon75
Geen werk en geen huis
Mijn ex heeft niet eens werk en als hij dus uit ons huis moet ook geen onderdak. Ja hij zal misschien tijdelijk bij een vriend intrekken. Stel ik vind eerder een huis dan hem, bijv 30 km vanaf de woonplaats van nu. Dan kan hij toch niet gaan bepalen dat mag niet. Hij heeft zelf geen woonruimte, geen inkomen.
We hebben wel gezamenlijk gezag.

Sas
Het is handiger om verder te gaan in je eerdere draad.
Ik zou forumbeheer vragen om deze draad te sluiten en in de eerdere draad verder te gaan.
We weten nu te weinig historie en dan krijg je advies dat niet klopt bij wat je eerder hebt verteld.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.