Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

too much
08-09-2011 om 15:09
Het is op...
ik trek het niet meer...
het is heel uitzonderlijk dat ik hier online iets over vertel, maar het kan niet verder.
man is sedert bijna 3jr id ziektewet (WIA) wegens ongeluk, dus constant thuis, ik werk 32u per week (thank God) maar door financiele situatie konden we weer niet op vakantie en zat ik dus 3 weken thuis, dus nog meer op mekaars lip, bijna iedere dag ruzies, irritaties van zijn kant voor het minste wat ik of de kinderen (2 jongens van 14 en 17)...
We hebben een koophuis en in de buurt staat vanalles te koop dus heel snel komen we er ook niet vanaf.
Hij rakelt ook dingen van 20jr op die niet meer relevant zijn in onze relatie (exen van 20jr geleden) kwetst mij hier enorm mee daar ik nu al 20jr hondstrouw ben.
Familie van hem woont in het buitenland , die van mij ook, dus ik kan ook niet bij ouders of zussen intrekken.
Bij ruzies is het woord al gevallen dat we mss moeten uit elkaar gaan dan zeg ik ga maar (vroeger ging ik huilen die fase ben ik allang voorbij), psychiater of dergelijke wil hij niet naartoe...
Waar begin je ? Geld voor een advocaat hebben we niet echt sinds 3jr zitten we heel krap...
wie kan nuttig advies geven ?

Merel
08-09-2011 om 17:09
Zelf psych
Ik zou zelf naar een (relatie)therapeut gaan. Jijzelf kan daar ook goede feedback krijgen over hoe je hiermee om moet gaan, en wellicht wil hij na een tijd toch ook mee. (onbekend maakt onbemind) Het is voor hem natuurlijk ook heel erg wennen om van werkende man nu constant thuis te zijn. Heeft hij wel iets om handen? Hij lijkt nu heel afhankelijk van jou en het lijkt zelfs alsof hij door verveling vanalles in zijn hoofd haalt.

Flensje
08-09-2011 om 18:09
Hier ook
Totaal op,man functioneerd niet meer, ben naar een advocaat geweest maar het is allemaal nog niet zo makkelijk, als ik hem zo ver krijg om het ouderschapsplan te ondertekenen,moeten we die dan samen bij de advocaat brengen,of kan ik dat alleen?

too much
13-09-2011 om 10:09
Niemand die me advies kan geven?
ivm advocaat etc?
kan dat ook bv via je rechtsbijstandverzekering of valt dit daar niet onder...?

Temet
13-09-2011 om 10:09
Check je polis
De meeste rechtsbijstandsverzekeringen dekken familiezaken niet, maar er zijn uitzonderingen. Check je polis, daar staat het in.
Verder kan het zijn dat je in aanmerking komt voor gefinancierde rechtshulp, dat hangt van je inkomen af (en van je vermogen, maar dat wordt pas relevant als je vermogensrendementheffing betaalt). Normaal gesproken wordt gekeken naar het gezinsinkomen, maar niet bij scheiding, dan wordt er individueel gekeken.
Kijk voor de toepasselijke tabellen op de site van de Raad voor rechtsbijstand: www.rvr.org
Groeten,
Temet

Tinus_p
13-09-2011 om 17:09
Woonruimte en werk
De rest komt wel, maar zorg ervoor dat je aan woonruimte en werk komt.

too much
14-09-2011 om 10:09
Werk
Ik werk nu al 32u en heb nog 4u uitbreiding gevraagd dit is nog niet goedgekeurd..
maar woonruimte, dan moet ik eerst dit koophuis kwijt?

Tinus_p
14-09-2011 om 14:09
Woning
too much:
"maar woonruimte, dan moet ik eerst dit koophuis kwijt?"
Nouja, je hebt nu 1 huis, en bij een scheiding wordne dat er twee. Dus het heeft zin om er nu al 1 te zoeken. Zeker als je van koop naar huur gaat, is het bovendien soms niet eenvoudig om een vervangende (sociale huur)woning te vinden.