Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Annie
16-12-2010 om 13:12
Herberekening alimentatie
In verband met een eventuele herberekening van de alimentatie die ex wil laten doen, wil ik graag van te voren weten, waar ik aan toe ben. Volgens mijn advocaat kan ik dat ook zelf inschatten, als ik enigszins in kan schatten wat het inkomen van mijn ex is.
Ik weet dat er wordt uitgegaan van de behoefte van de kinderen ten tijde van de scheiding, dat dit berekend wordt aan de hand van het gezinsinkomen tijdens de scheiding en de leeftijden van de kinderen destijds. Verder moet dan aan de hand van de tremanormen gekeken worden in hoeverre mijn ex moet bijdragen aan de behoefte en in hoeverre ik. En daar raak ik de draad kwijt. Ik heb gezocht naar tremanormen 2010. Ik zie een lange lijst die ingevuld kan worden en wat tabellen. Wat moet ik doen?

Emine
16-12-2010 om 14:12
Vorige berekening
Als je de vorige berekening nog hebt, kun je die gebruiken en wijzig je in die tabel alles wat veranderd is of zou zijn. Van wat er over blijft of zou blijven kan hij betalen.

Tinus_p
16-12-2010 om 15:12
Belangrijk is
Annie:
"In verband met een eventuele herberekening van de alimentatie die ex wil laten doen, wil ik graag van te voren weten, waar ik aan toe ben. Volgens mijn advocaat kan ik dat ook zelf inschatten, als ik enigszins in kan schatten wat het inkomen van mijn ex is."
De belangrijke vragen zijn
-is hij meer of minder gaan verdienen?
-wat is er met jouw inkomen gebeurd? Werkte je tijdens de scheiding?

Annie
16-12-2010 om 15:12
Reactie
De berekening van de vorige keer heb ik niet verstrekt gekregen via mijn advocaat destijds.
Ex is fors meer gaan verdienen (bijna het dubbele van wat hij had); mijn inkomen is ook wat gestegen, er is een nieuwe partner in beeld, dus een extra inkomen aan mijn kant die meetelt.

Tinus_p
17-12-2010 om 09:12
Ali gaat dus waarschijnlijk omhoog
Annie:
"Ex is fors meer gaan verdienen (bijna het dubbele van wat hij had); mijn inkomen is ook wat gestegen, er is een nieuwe partner in beeld, dus een extra inkomen aan mijn kant die meetelt."
Het inkomen van je partner doet er niet toe (het feit dat hij er is wel, omdat je woonlasten ect moet delen). Maar het ex feit dat je ex fors meer is gaan verdienen, dat is relevant, want dat betekent dat hij ook meer moet gana betalen.
Weet je, ik zou lekker nix doen. Gewoon de relevante gegevens aanleveren en wachten totdat de rechter zegt dat de alimentatie omhoog moet.

muizemeis
17-12-2010 om 18:12
Mischien heb je hier iets aan
http://www.echtscheiding-wijzer.nl/berekeningen/alimentatie-berekenen.html
Muizemeis