Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Moederdochter6
14-08-2016 om 21:08
Help Kan verandering in situatie vader de omgang beinvloeden?
Hoi,
Ik zit met een dilemma/ vraag...
Mijn ex gaat terug naar zijn ouders ivm uit elkaar gaan met zijn vriendin.
We hebben een week op week af regeling.
Maar nu twijfel ik of ik wel wil dat zijn ouders de zorg overnemen van mijn dochter als mijn ex aan het werk is.
Of ik rechten heb om de huidige regeling te veranderen hierdoor.
Zodat mijn dochter hier is als haar vader werkt en als hij vrij is daar is.
Pff bah mijn hoofd is weer vol

AnneJ
14-08-2016 om 22:08
Loslaten
Niets mis mee als je dochter met haar vader bij haar grootouders is. Vader heeft in zijn tijd met dochter een goede oplossing gevonden waar jij verder niet over gaat.

mieke
14-08-2016 om 22:08
Als je dochter bij haar vader is, regelt hij de opvoeding/oppas etc. Jij hebt daar niks over te zeggen. Hij had haar ook naar de bso kunnen laten gaan. Het lijkt mij voor je dochter juist niet fijn om steeds weer naar jou terug te gaan. Dat is juist onduidelijk.

Eddeped
15-08-2016 om 08:08
Ik sluit mij helemaal aan bij de vorige
Ik denk dat grootouders geen enkel probleem hoeven te zijn, integendeel zelfs niks beters dan eigen familie.het zou voor mijwat anders zijn als het juist geen familie zou zijn.
Wat ik ook denk is draai de rollen eens om en stel je eens voor dat je ex deze vraag zou stellen,moe zou je datvinden?
Wat ik wel storend vind in je vraag is dat je vraagt of je rechten heb, dat klinkt alweer als strijd voeten. Hetenige recht wat je hebt is zorg verlenen aan kind zo goed en zo kwaad samen met andere oudere ouder, andere rechten moetenmaar eens vergeten worden. Of vind je dat je meer recht dansje ex hebt?

Moederdochter6
15-08-2016 om 13:08
Eddeped ;nee hoor helemaal niet zelfs.
Alleen ze moet met haar vader in 1 bed slapen op zolder
Heeft geen eigen kamer ofzo dat is iets wat voor mij belangrijk lijkt....
We hebben net een goed gesprek gehad
En het blijft het meeste zoals het nu is.
Alleen komt ze in zijn week de woe en do allebei de dagen.
Ipv van alleen woe.

Moeerdochter6
15-08-2016 om 13:08
Mieke haar vader werkt de avonden dus met de bos zou hij het sowieso niet af kunnen.
Als hij overdag zou werken zou ik me helemaal geen zorgen maken.
Maar hij werkt 4 avonddiensten

tsjor
16-08-2016 om 10:08
Fijn
Dat jullie er met een goed gesprek uitgekomen zijn. Overigens, als vader 's avonds werkt zorgt hij overdag dus zelf voor zijn dochter. Ik zou me dan niet zo druk maken om opa en oma. Een kindje van 6 gaat vroeg slapen.
Tsjor

tante Sidonia
16-08-2016 om 11:08
misschien mijn zieke geest...
Maar een meisje van 6 die bij haar vader, net gescheiden en misschien wat labiel , in bed moet slapen wegens gebrek aan ruimte...
daar zou ik dan vooral weer niet blij van worden.

marie
16-08-2016 om 11:08
matrasje / luchtbed?
Kan me niet voorstellen dat er echt nergens een logeermatrasje of luchtbed zou kunnen liggen. Een 6-jarige is niet zo groot ten slotte.

Moederdochter6
16-08-2016 om 13:08
Mijn dochter is inmiddels 7...
En papa vind het net zo makkelijk want ze vind het toch gezellig?!
Dat is wel iets wat mij weer zorgen baard voor ook bijv reacties als mijn dochter dit verteld op school....
Slaap je bij je vader in bed etc...
Kinderen zijn namelijk hard tegen elkaar.
Heb dit ook gezegd tegen mijn ex...
Meer kan ik niet doen.
Behalve te melden data ik het niet verstandig vind.
Dat ze iig een eigen bed moet hebben.
We kunne goe doet elkaar praten gelukkig.
Maar hierin kan ik alleen zeggen wat mij niet handig kijkt het is zijn keuze uiteindelijk

Moederdochter6
16-08-2016 om 13:08
Tsjor
Mijn ex werkt van 9 tot 9 en op zaterdag van 2 tot 1 snachts....
Dus hij is er om haar naar school te brengen en de rest doet opa en oma

Tops
16-08-2016 om 14:08
Tante Sidonia werkelijk?
Ik vertrouw mijn ex met mijn kinderen in bed en jouw gedachte zou in combinatie met mijn ex en kinderen werkelijk niet bij me opkomen. Niet elke ex of man zit aan zijn kinderen. En waarom mag een man zijn kind niet troosten zoals een moeder?
Ik wil daarmee niet voorbijgaan aan het feit dat er erge dingen gebeuren tussen kinderen en volwassenen (mannen en vrouwen!), maar er niet op die manier van uitgaan.

Eddeped
16-08-2016 om 15:08
wat ik zo raar vind
ik weet niet hoe het bij jullie er allemaal aan toe gaat en ging maar bij mij was het zo:
toen wij nog gezin waren bracht ik de meiden altijd naar bed en 's morgens maakte ik ze wakker. fijn dat ze op gegeven moment groter bed kregen, zeker in de winter. kon ik er lekker bij kruipen vonden de meiden ook leuk en fijn, liedje zingen, ruggetje wrijven en in slaap vallen. en tja, ik viel dan ook vaak in slaap en werd soms ook wel eens pas de volgende morgen wakker.
Ook gebeurde het en vooral in het weekend dat er dan 1 en soms 2 kinderen de slaapkamer opkwamen en lekker bij je in bed kropen, of ook gewoon door de weeks als ze bang, angstig of ziek waren. Ik ken zelfs gevallen in mn omgeving waarbij het normaal is dat kind sowieso er tussen in ligt, er is dan wel een eigen kamer met bed maar kind slaapt daar nooit.
Nu vraag ik mij af of bovenstaande personen hier iets in herkennen.? ook vraag ik mij af of ze het zelf vreemd vinden om naast kindlief te kruipen of andersom.
Maar dan, dan is daar n scheiding en dan is het ineens raar als een kind bij vader in bed ligt. Gaat men ineens zich zorgen maken wat andere kinderen daarvan zeggen of kunnen zeggen want kinderen zijn hard tegen elkaar, NOU EN!!! kinderen zijn hard ja tegen elkaar maar zijn dat al vanwege een kromme teennagel. Ik geloof niet dat kinderen het vreemd vinden als kind geen eigen kamer heeft, die accepteren dat, nemen dat aan en gaan verder met de orde van de dag, en dat is spelen, waar maakt geen reet uit.
Wij volwassenen maken daar n punt van, wij vinden dat....... wij denken dat........
Mijn dochters sliepen op 1 kamer, nou het leek wel kindermishandeling dat ze niet n eigen kamer hadden, privacy weet ik wat er allemaal voorbij kwam. na vertrek van mn ex heb ik van ouderlijke slaapkamer de 2e kinderkamer gemaakt want........
De meiden wilden niet eens, sliepen liever met zn tweeën op 1 kamer. Bij moeder hebben ze ieder eigen kamer maar oudste slaapt nog regelmatig bij moeder in bed.
En tja, nu ben ik ook veel in aziatische landen geweest, punt 1 ze hebben daar in verhouding per gezin al meer kinderen en punt 2 moet je daar eens aankomen dat n kind een eigen kamer moet hebben.
Soms kunnen dingen overdreven worden en op dit punt vind ik het hier wel ver overdreven, als kind blij en normaal is bij vader, laat lekker gaan, niet mee bemoeien. heeft kind op gegeven moment behoefte aan eigen kamer zal ze dit opnemen/bespreken met haar vader, misschien maakt hij dan wel van die ene kamer een kinderkamer waar hij in slaapt als dochter er niet is en is ze er wel dan slaapt hij wel op de bank maar dat lossen ze zelf wel op, bemoei je er niet mee!

Moederdochter6
16-08-2016 om 19:08
Eddeped;
Volgens mij komt het een beetje verkeerd over....
Ik heb idd graag dat mijn dochter een eigen bed en kamer heeft.
En ook ik begrijp dat het doordat hij en zijn vriendin uit elkaar zijn het nu even zo is.
Maar dat moet wel tijdelijk zijn....
En ik heb het niet over als het kind ziek is dat ze erbij kruipen of d eluders dan bij hun das echt even een andere weg inslaan...
En ik vind het eg naar dat het aan kinderen zitten erbij word gehaald.
Want daar denk ik totaal niet over na.
Laten we duidelijk zijn!

Eddeped
16-08-2016 om 20:08
Volgens mij
Heb ik nergens genoemd dat er aan kinderen word gezeten, ik vind het alleen raar dat er nu min of meer bezwaar word gemaakt tegen het niet hebben van eigen kamer en slapen in 1 bed met papa en dat dat in normale (gezins) omstandigheden niet raar is, hoor je er niemand over.
Mijn dochter heeft hier ook een eigen kamer, ze zit er nooit, eigenlijk zonde van de ruimte.

An
16-08-2016 om 23:08
Slapen bij vader of moeder in bed
Lijkt me voorkomen normaal. Als het kind het leuk vindt lijkt het mij geen probleem. Mijn kinderen, 11, 9 en 7 zouden heel blij zijn als ze in het weekend bij papa of mama in bed mogen slapen. Als ik of mijn man een nachtje weg zijn slapen ze ook altijd bij ons in bed. Hartstikke gezellig!

Vera
05-01-2017 om 19:01
ook hier
Geen punt dat zoon van 14 (nog jong in gedrag en uiterlijk) nog af en toe bij ons of bij een van ons. Heerlijk. Ik herken Eddepeds ergernis (of vriendelijker gezegd, verbazing) wel dat mensen soms heel moeilijk kunnen doen. Een kamer alleen is prima, maar niet van levensbelang. Gezien de omstandigheden kan het nu misschien niet anders. Liefde en aandacht voor kind en voldoende eten en kleding lijken me veel belangrijker voor een 7-jarige.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.