Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mamavan dochter6

Mamavan dochter6

31-10-2015 om 20:10

Haren in de lak

Goedenavond allen,

Mijn dochter haar haren word voortdurend bij haar vader en zijn vriendin in de lak gezet.
Nu vind ik het niet staan bij een 6 jarige maar goed... Lkkr laten als ze bij mij is doe ik het gauw uit en laat ik d'r haren lkkr los.
Nu was het geval dat d rapper de vorige keer al zei dat d'r haren waren afgebroken waarop ik vroeg of het door haarlak kon komen. Ja zegt de kapper ze heeft dun en weinig haar dus door d elk kan het snel ben en afbreken.
Nu melde ik dat ook en kreeg de wind van voren door zijn vriendin.
Nu vandaag na maand later weer bij d etappes geweest en Twas weer raak...
De voorkant moest aardig korter worden geknipt omdat het haar erg was afgebroken en de achterkant moest ook een aardig stuk af.... Nu zie ik er erg tegen op om er met haar vader over te praten omdat ik dan weer bang ben door zijn vriendin belaagd te worden.

Ze liep ook op nep Uggs die stuk waren....
Ze liep naast de zool met d'r voet in de schoen. Vond het erg armoedig...
Deed me erg zeer en ook daar durf ik niks van te zeggen

Na een moeizame straat met zijn vriendin is eindelijk de rust er nu... En als ik hier dus over ga beginnen ben ik bang dat de rust weer weg is...

Moni

Moni

31-10-2015 om 20:10

De vraag is of het door de lak komt

Jij hebt die vraag gesteld aan de kapper. De kapper weet niet wat er nog meer gebeurt met het haar van je dochter.

Ik zag op deze site dat er allerlei oorzaken kunnen zijn van beschadigd haar. Haarlak staat er niet bij.

https://www.haarcentrum.nl/haar-info/beschadigd-haar/

+ Brunette +

+ Brunette +

31-10-2015 om 22:10

Laten gaan

In het stuk van Moni staat: " ...handdoek hardhandig droog te wrijven, te veel borstelen, het dragen van elastiekjes of door de warmte van een steiltang en een föhn". Haarlak staat er inderdaad niet bij. Goed zal het niet zijn maar ik denk niet dat het haar er permanent van beschadigd raakt, het is een oppervlakkig laagje en dringt niet tot de haarwortel door. Het enige vervelende(?) is dus dat je dochter een tijdje tot korte kapsels is veroordeeld. Is dat de moeite waard om gedoe met je ex over te krijgen? Hopelijk zegt een vriendinnetje een keer dat haarlak iets voor "oude mensen" is ofzo, dan wil ze het uit zichzelf niet meer. Probleem opgelost.

Kam

Kam

31-10-2015 om 23:10

haarlak

Haarlak zelf breekt het haar niet af, maar het maakt het haar droog, stug, plakkerig en daarmee klitterig waardoor, wanneer je het gaat kammen/borstelen, al snel te hard doet zodat het breekt. Niet van boven naar beneden borstelen, niet trekken, zacht aaien met die borstel.

Dus: heel voorzichtig borstelen, onderaan in plukjes beginnen en naar boven werken. Daarna wassen en conditioner gebruiken om het gladder te maken en haar haar toont weer als vanouds.

Moeder dochter 6

Moeder dochter 6

01-11-2015 om 07:11

Bedankt dames voor jullie reactie...
Klinkt logisch... En kijk er iets minder negatief naar...
Tis min ding niet. Maar dan maar ogen dicht en hup lkkr douchen als ze thuis komt...

En die kapotte schoenen?!
Ze staat echt naast d'r schoen...
Ziet er zo armoedig uit....
Ik Bin doet zo Jmmr want ik zorgde er altijd voor dat ze goede stevige schoenen had.
Er netjes uitzag....

Injel

Injel

wat let je?

'want ik zorgde er altijd voor dat ze goede stevige schoenen had.'

Wat let je om even naar de Bristol te gaan en voor 25 euro een paar schoenen voor je kind te kopen?

Moeder dochter 6

Moeder dochter 6

Ja die heeft ze en die geef ik ook mee juist omdat ze een paar goede ook daar heeft....
Maar blijkbaar doen ze ze daar uit.
Ze heeft 4 paar goede schoenen bij mij

Veer

Veer

01-11-2015 om 22:11

lkkr douchen?

Ik weet niet waardoor haar af kan breken, maar ik weet wel dat ik het niet leuk vind om te lezen dat jouw dochter meteen moet douchen of haar haar uitborstelen als ze thuis komt. Je geeft daarmee een sterk signaal af dat je het bij haar vader 'niet goed genoeg' voor haar vind. Ze moet ' veranderen' om weer ok te worden.

En als xe bij haar vader komt, gebeurt hetzelfde, dan was jij niet goed genoeg (voor haar haar) en moet ze meteen (?) in de lak.

Het lijkt me heel veel fijner voor je dochter als ze gewoon welkom is, ongeacht hoe haar haar zit. En dat betelent dat jij dan een paar keer slikt, en gewoon niets zegt over haar haar en pas `s avonds gaat borstelen of douchen.

Ik vind het een soort van vernederend voor je dochter, het raakt me echt.

Moederdochter 6

Moederdochter 6

02-11-2015 om 07:11

Veer:

Je maakt het een beetje veel erger dan ik zeg.
En dat vind ik erg Jmmr.

Het is bij wijze van.
Mijn dochter blijft gewoon zo lopen ongeacht wat ik ervan vind.
Maar savonds was ik het er wel uit. Want haar haar is al erg dun en breekt erg snel af, nee dan koet je er lkkr vel lak in doen lkkr handig.

Want als je goed leest staat er dus dat dit al langer speelt en ik er dus verder niks mee doe omdat ik niet wil dat mijn dochter er last van heeft.

lizzie

lizzie

02-11-2015 om 08:11

goed lezen

Moederdochter 6, het valt niet mee je posts goed te lezen, ik vind ze slecht leesbaar.

Moederdochter 6

Moederdochter 6

02-11-2015 om 08:11

Dat komt door de aanvulling op mijn i pad mischien ik zal er even beter op letten.

Maar volgens mij heb ik jou nergens in andere post bij bij zien staan...

Zoals ik omschrijf wil ik geen ruzie en gezeur want er is al een tijd veel rust.
Het loopt goed.
Ook de wederzijdse communicatie.
Maar ik denk dat geen 1 moeder of vader wil dat zijn kind er onverzorgd bij loopt.
Je wilt dat je kind er goed bij loopt. Het hoeft mijn smaak niet te zijn d'r haren hoeven niet te zitten zoals ik wil....
Maar als je je dochter d'r haren savonds bij het douchen uit wil wil doen het elastiekje dan... En er zitten dikke klitten in en staat stijf van de lak... Dat doet zeer
En het is zo niet nodig!!!!
Je kind op schoenen loopt die niet goed zijn voor d'r voeten... Naast d'r zolen loopt.....
Je hoeft niet elke dag op dure schoenen te lopen mijn dochter loopt ook regelmatig op sneakers.
Maar niet op de stof op de grond.

Dat doet je zeer,,,,, ook dat is niet nodig

Injel

Injel

02-11-2015 om 16:11

maar Moederdochter 6

'Mijn dochter blijft gewoon zo lopen ongeacht wat ik ervan vind.'

Het zou kunnen dat je dochter dat ook doet bij je ex. Misschien staan daar ook wel vier paar goede stevige schoenen, maar vertikt ze het om die aan te doen ...?

vlinder72

vlinder72

02-11-2015 om 16:11

Injel

Dat zou heel goed kunnen. Mijn zesjarige heeft de hele zomer op zijn crocs gelopen. Die zijn al door 3 ouders broers/zus gedragen en hebben nauwelijks nog profiel. Hij heeft ook leuke gympen en gewone sandalen maar die deed hij echt niet aan. Zijn crocs moesten het zijn. Vanaf mei t/m augustus. Het zag er eigenlijk niet uit. Ook niet erg charmant op alle vakantiefoto's maar hij liep er verder prima op dus wij hebben het zo gelaten.

Waarschijnlijk lopen die niet zo charmante nep uggs ook heel fijn. Van jou mag ze ze niet dragen en dat weet ze best. Haar vader vindt het misschien wel prima en laat haar er gewoon op lopen. Dat kan ook best. Dat het helemaal niet de keuze van haar vader en zijn vriendin is maar haar eigen keuze.

Moeder dochter van 6

Moeder dochter van 6

02-11-2015 om 21:11

Bedankt voor jullie reacties.
Heb idd hetzelfde gehoord van haar vader.
Ze wilde ze perse aan....

En even voor de duidelijkheid ik heb daarover niks naar me dochter toe gezegd. Dat hou ik voor me zelf.
Ze heeft E die dag gewoon gedragen alleen de volgende dag niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.