Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vlinder-123
20-04-2016 om 15:04
Graag jullie mening over heen en weer rijden...
We zijn nu drie jaar uit elkaar. In die tijd woonden we beiden in hetzelfde dorp (op papier dan. Hij is een huis gaan huren via zijn werk, om dichterbij zijn werk te wonen. Dus op papier woonde hij in hetzelfde dorp maar in het echt verbleef hij in dat huurhuis dichtbij zijn werk. Zijn werk is dik twee uur rijden. Hij reed zelf op en neer om zijn dochter te kunnen zien om het weekend.
Nu is dat huis op papier in onze woonplaats verkocht, en heeft hij met nieuwe partner huis gekocht daar, bij zijn werk, op dik twee uur rijden. Nu eist hij van mij dat ik ook mee ga helpen in het halen en brengen van onze dochter, zodra kontakt weer hersteld is. (zie eerdere topic van mij). Dus de één haalt, de ander brengt.
In het convenant staat het ook zo beschreven, dat de ene ouder dochter brengt, en de ander weer ophaalt. Maar toen woonden we beide nog in hetzelfde dorp.
Nu heb ik het Juridisch Loket gebeld met deze vraag, en zij vertelden mij dat de zorgafspraken ten tijde van opmaak convenant nu zodanig verandert zijn ivm zijn woonplaats nu, dat het opnieuw bekeken moet worden door mediator of advocaat oid. Dus dat hij dat niet van mij kan eisen. Bovendien is mijn auto niet erg betrouwbaar meer (1989) en geld voor een nieuwe heb ik echt niet...
Wat vinden jullie ? Moet ik toch meegaan met zijn eis zodat ze elkaar kunnen zien of het laten zoals het is en via advocaten wat laten regelen.
Persoonlijk voel ik er weinig voor om die hele reis te moeten maken omdat hij zijn werk blijkbaar belangrijker vond dan zijn dochter...

AnneJ
Hoe oud?
Kun je je dochter op de trein zetten? En vragen dat vader dat betaald? Hij zet, via internet, geld op de ovkaart van dochter en haalt haar van de trein, of nog beter, je dochter gaat zelf naar het huis van vader.
Overigens waarom zou hij nu niet meer heen en weer kunnen rijden als hij dat toch al drie jaar doet? De verkoop van het huis in jullie dorp heeft daar wat afstand betreft toch niets mee te maken?

Vlinder-123
dochter is 10
En vader woont in Belgíë. Ik vind het persoonlijk nogal wat om een tienjarige op de trein te zetten tot een bepaald punt, vind het niet verantwoord. Als ze wat ouder is, zou dit idd kunnen.
Hij stelde dat ik moest rijden, en de benzine kosten moest ik maar betalen van de kinderalimentatie..

Socrates
Weer zo een
Zie je wel wat je schrijft?
"Omdat hij zijn werk blijkbaar belangrijker vindt dan zijn dochter"
Moet ie dan maar zijn baan opgeven en dan geen geld hebben voor je dochter? Dus nu ben je gescheiden en mag hij niet verder met zijn leven?
En verder snap ik, net als AnneJ, niet waarom de situatie nu veranderd is. Hij woonde toch al niet meer in jullie dorp?

AnneJ
Verminderen
Ik vind zo'n reis naar Belgie om het weekend echt wel heftig. Als vader niet meer wil rijden zou het wat mij betreft, zonder auto, ook ophouden. Dan wordt het een weekje, of een paar dagen, in de diverse schoolvakanties of zo. Mits vader zelf haalt en brengt.

Vlinder-123
20-04-2016 om 16:04
Socrates
Natuurlijk is zijn baan belangrijk. HIj had deze baan al toen we nog getrouwd waren en toen reisde hij heen en weer, daar hadden we een goede regeling voor en ging perfekt. Ook werkgever werkte hier aan mee, hij kreeg alles vergoed. Alleen is twee uur rijden van je dochter vandaan nogal wat... hij had ook een andere optie kunnen kiezen toch ?
"Moet ie dan maar zijn baan opgeven en dan geen geld hebben voor je dochter? Dus nu ben je gescheiden en mag hij niet verder met zijn leven?" Wat is dat nou voor onzin, natuurlijk niet. Al gaat hij van mijn part samenwonen met Miss Beauty, ik gun hem zeker zijn geluk. Daar gaat het hier toch niet om ? HIJ heeft er voor gekozen om daar te gaan wonen, ondanks de al eerdere goeie regeling met werk, en nu verplicht hij mij ook te moeten rijden omdat hij een dochter heeft die nu ver weg woont bij hem vandaan. Dát is de vraag.
Zo'n reis is zeker nogal wat AnneJ, ook voor dochter. Jouw voorstel zou het beste zijn inderdaad. Ik hou het zeker in gedachte.
Hij is nu van mening verandert vanwege zijn nieuwe partner. Zij gooit roet in het eten. Ook vanwege de privé kilometers waar hij voor moet gaan betalen met zijn lease auto. Maar dat is toch niet mijn probleem ?

Christel
Ik snap het niet
Hij woonde op papier in hetzelfde dorp, maar hij huurde een huis vlak bij zijn werk. Hij moest dus om jullie dochter op te halen iedere keer die 2 uur reizen.
Nu woont hij op papier niet meer in hetzelfde dorp, maar heeft hij een huis gekocht vlak bij zijn werk. De afstand is toch precies hetzelfde gebleven?

Vlinder-123
Christel
Klopt. Vanwege zijn nieuwe relatie (dit idee komt van haar vandaan)plus de privé kilometers die nu bijgeteld gaan worden eist hij dat ik ook moet rijden.

Christel
het is dus een financiële kwestie, tja dat is altijd lastig. Ik ben juridisch niet onderlegd, maar de situatie is veranderd op vaders initiatief. Ik kan me niet voorstellen dat dat jou een hoop geld moet gaan kosten.
De nieuwe relatie moet zich hier niet mee bemoeien volgens mij, dat is nooit goed.

Karin*
nieuw huis/ reiskostenvergoeding?
Omdat hij hiervoor nog op papier in jullie dorp woonde, had hij meer "woon-werkkilometers" en die had hij in het echt natuurlijk niet, dus toen kon hij rijden om zijn dochter op te halen voor de kosten van de baas? En nu hij officeel daar een huis koopt, heeft hij die kms natuurlijk niet meer en worden het privekilometers.
Misschien dat dat er mee te maken heeft?
En volgens mij moet hij zelf de kosten om zijn dochter op te halen betalen.

Angela67
20-04-2016 om 17:04
juridische proces
Je man kan wel wat vinden, maar ik zou gewoon het normale, juridische proces volgen. Als het allemaal soepel en vriendelijke gaat heb je zo'n proces niet nodig, het is er juist voor als je problemen hebt of vermoedt.
Dus hou het zakelijk, hou het bij dezelfde oplossing als nu en laat het formeel besluiten.
gr Angela

Fani8308
21-04-2016 om 09:04
Hier
Hebben we al vanaf het begin de afspraak onderling gemaakt dat het altijd om en om is, waarvoor het ook is.
Nu hadden we een tijd terug een conflict over vrijdagmiddag, zij hoort te brengen na school, ik breng maandag terug. Maar ze kwamen elke keer ruim 2 uur later dan na school. Erg lang bij ex aangegeven dat de afspraak is direct na school.
Ze bleef erbij ik breng ze toch, daarna is ze gaan werken op vrijdagmiddag en moest ik ze ineens gaan ophalen, dit heb ik zo af en toe eens gedaan maar heb daarvoor wel een benzine vergoeding gevraagd. Daar was ze het eigenlijk niet mee eens, en toen we in de rechtbank zaten voor kinderalimentatie bracht zij dit ook naar voren.
De rechter zei toen dat als ik de kinderen wilde zien op vrijdagmiddag (ook al was de afspraak zo en is zij zelf gaan werken) moet ik ze ophalen. Anders ging de vrijdagmiddag eraf.
Bedenk goed wat de mogelijke consequenties kunnen zijn. Misschien gaat hij er wel mee akkoord een vergoeding qua kilometers?

Beertje
22-04-2016 om 16:04
Hij woonde eerst daar maar postadres was bij jou in de buurt.
* reiskosten vergoeding. Daarmee meer inkomen.
Hij is nu "verhuist" postadres is daar.
* geen reiskosten vergoeding meer. Minder inkomen.
* wel een samen wonende partner. Toch samen meer inkomen.
Ik snap dat hij idd misschien is ingefluisterd door de nieuwe partner.... "ja waarom moet JIJ altijd rijden"..."ze betaald het maar van de alimentatie daar is het voor"...
Maar ik snap jou ook. Als ik jou was zou ik tegen mijn ex zeggen, prima je bent verhuis maar ik kom ze niet brengen dat gaat niet met mijn auto en ik kan het niet betalen. Als hij begint over de alimentatie kan je aanvoeren dat het zijn bijdrage is in de dagelijkse verzorging en niet voor het brengen naar vader.
Kom je er niet uit neem een advocaat want ik weet je situatie niet maar mogelijk heb je weinig kosten door een toevoeging. Met reiskosten is het zo bij een werkgever.... Kies je er zelf voor om verder weg te wonen van je werk dan draait de werkgever niet voor de reiskosten op. En ja ik weet wel dat is totaal iets anders maar klinkt ook hierbij best als reëel...
Sterkte

Anna G.
22-04-2016 om 22:04
200 km
200 km enkele reis, dat is wel een flinke afstand hoor, is dat elke week of om de week? Moet je dat je dochter aandoen?
Ik zou het proberen te houden op 1 keer per maand en dan je goede wil tonen door elkaar op zowel de heen- als terugreis halverwege tegemoet te rijden. Anders zit je ruim 4 uur in de auto om je kind te brengen. Beetje zonde.
Benzinekosten heb je allebei, dus daar zou ik niet over zeuren. Je doet het voor jullie kind toch? Dat gezeur om die euro's is alle ellende die je ervan krijgt niet waard.
Als kind ouder is, kan ze wellicht met de trein maar ik zou heel goed snappen dat ze daar niet iedere keer zin in heeft. Het moet wel heel leuk zijn bij vader dan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.