Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vraagje
28-06-2013 om 12:06
Goede vriend met dochter van vriendin op stap
Ik wil even in het kort situatie schetsen en jullie reactie erop;
Man en vrouw zijn al jarenlang gescheiden. Kinderen wonen grotendeels bij de vrouw. In dat gezin komt ook vaak een goede vriend (zelfde leeftijd als de ouders) Nu gaat deze goede vriend met de dochter (15) een dagje naar een pretpark. Wat is jullie eerste reactie?
Gezellig moet kunnen? Vreemd van zo'n man?
Ik wil graag eerst wat reacties, ben anders bang dat als ik meer info geef, ik het verhaal alvast inkleur met mijn eigen mening. Zal later de situatie wat breder beschrijven

Jippox
28-06-2013 om 13:06
Eerste reactie
Leuk! Fijn voor dochter dat ze een volwassene (anders dan haar ouders) heeft waar ze goede band mee heeft en die iets leuks met haar onderneemt. Ik zie er niets vreemds aan.

Tijgeroog
Context
Het hangt natuurlijk van de context af, wat voor man is het, wat voor meisje is, hoe is hun relatie. Maar dat zou het met een leeftijdsgenoot ook zijn.
Mijn eerste reactie is prima, moet kunnen. Als het een man is die een beetje betrouwbare indruk maakt en ze een leuk, normaal contact hebben zou ik er helemaal geen moeite mee hebben. Net zoals een oom z'n nichtje mee naar een pretpark zou kunnen nemen zonder dat er iets aan de hand is kan dat ook met een vriend van de ouders die een vergelijkbare band als een oom met de dochter heeft.

Vic
Geen probleem
Op basis van de casus zie ik geen problemen. Nu ken ik de man natuurlijk niet, misschien is het wel een griezel met een strafblad wegens seksuele of geweldsdelicten, dan wordt het een ander verhaal.

Ely
28-06-2013 om 16:06
Intuïtie
Wat mij betreft geheel afhankelijk van de man, ik ken veel mannen bij wie ik het prima zou vinden, idd fijn als kind nog een anker heeft in deze wereld. Maar er zijn ook minder fraaie mensen op deez aard en als mijn intuïtie zou zeggen dat er iets niet klopt zou ik daar naar luisteren.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ginny Twijfelvuur
28-06-2013 om 16:06
Pretpark zou moeten kunnen. Weekendje Zeeland zou voor mij ietsje anders liggen.
Maar eerlijk gezegd zou ik me hier geen situatie kunnen voorstellen waarin dat zo zou gaan. Ik ga of zelf met mijn kinderen naar een pretpark, of ze gaan met iemand mee die met zijn eigen kinderen gaat. Eerlijk gezegd lijkt met dat voor de kinderen ook leuker...
Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Jippox
28-06-2013 om 18:06
En..
Die man is dus een goede vriend van de moeder, en moeder vindt het (neem ik dan tenminste aan) goed dat dochter en vriend een dagje naar een pretpark gaan (misschien is die moeder wel hartstikke blij dat ze niet mee hoeft) Ik neem dan toch aan dat die moeder prima in kan schatten of dat een goed idee is of niet. Of ben jij die moeder, vraagje? En overvallen ze je met dit plan?

AnneJ
28-06-2013 om 19:06
Ik zou het niet doen. Tegenwoordig ben je zo maar als man verdacht van onzedelijke bedoelingen met kinderen. Daar zou ik ook een vriend tegen willen beschermen. Met een groep kinderen is het alweer anders maar niet met een meisje alleen.

vraagje
28-06-2013 om 19:06
Ja ik ben de moeder
En ik ben heel blij met deze reacties. Goede vriend kan heel goed met de kinderen omgaan. Ik kon zelf niet mee, ik moet werken, dochter heeft al vakantie. En ja, ik vertrouw hem 100%. Hij lijkt inderdaad op een leuke oom, ze zijn dol op elkaar.
De reden van mijn vraag is dat vader zo raar reageert. Ik heb het idee dat hij misschien jaloers is, dat een andere man het leuk heeft met ZIJN dochter. Dat kan ik nog een beetje begrijpen, maar zeker weet ik dat ook niet. Ik kreeg dingen naar mijn hoofd geslingerd als:Dat is niet normaal. Doe je ogen eens open. Maar geen concrete dingen waar hij mee zit. Ligt ook wel wat aan vader. Hij weet dat we veel contact hebben met de goede vriend, maar heeft nooit meer dan 5 woorden willen wisselen met hem, mocht hem meteen al niet. Omdat ik goede vriend zo goed ken weet ik dat het goed zit. Daarom wilde ik de vraag hier stellen aan andere mensen die goede vriend uiteraard niet kennen en of alleen het simpele feit van volwassen man met goed bevriende tiener wel of niet zou kunnen.
Dank jullie, ik weet nu dat het moet kunnen.
En AnneJ, ik begrijp dat mensen zo kunnen denken, maar om dan maar meteen meer afstand te moeten nemen, want "wat zal men er wel niet van denken" staat me eerlijk gezegd een beetje tegen. Als dochter en ik maar weten dat alles goed zit.

P
29-06-2013 om 11:06
Stel
Stel dat die man zelf een zoon had en die zou ook meegaan: ik denk dat jouw ex het dan veel minder een probleem zou vinden? Helaas heeft die man geen zoon en hij en jouw dochter houden van pretparken en jij niet of jij moet werken en ze hebben zin in een dagje uit: leuke oplossing toch?

albana
30-06-2013 om 10:06
Gezamelijke belangstelling
Ik denk dat zulke matches gauw gemaakt zijn als je een gezamelijke belangstelling hebt. Mijn man is ook fan van pretparken. En het liefste gaat ie in alles wat zo hard en snel mogelijk kan....Dus daar hebben onze meiden geluk mee. Maar ons buurmeisje gaat ook dolgraag mee. Want háár ouders én broer vinden dat hard en snel helemáál niet leuk. Het zou zo maar kunnen dat hij zich aan zou bieden met een heel andere tiener/kind mee te gaan als zoiets ter sprake komt. Zeker als die van ons te groot/te zelfstandig of wat dan ook zouden zijn. Want met wie moet ie anders?? Ik wil best mee, maar na 2 ritjes in de achtbaan of hoogstens elke 1 keer proberen heb ik het écht wel gehad. En een heleboel snelle actracties wil ik zowiezo niet in. Te nát, te draaierig en wordt ik misselijk in. En man die gaat het liefste achter elkaar de hele dag door.
Ik weet nog wat ik ooit op vakantie met nerdneef die denk ik 8 of 10 jaar maar jonger is een aantal musea heb bezocht. Man had er niet zo zin in of had ze al gezien en iemand moest toch op onze (toen nog erg kleine) kinderen passen? Neef was meteen enthousiast, geweldig...en kon mij enorm veel uitleggen en vertellen omdat ie gescheidenis en geologie had gestudeerd. Dus dat hebben we die vakantie nog een paar keer gedaan.
Ik weet wel dat daar ook mensen 'raar' van opkeken, dat ze het maar raar vonden dat ik niet met man ging en wel met z'n neef. En waarom ging man dan niet met neef? Was ook nog iemand dacht ik die zoiets vroeg...
Wat die goede vriend van jullie betreft...jouw ex-man heeft hem nooit gemogen zeg je. Wisseld amper woorden met hem. Zou er niet ook wat jalouzie meespelen? Zo'n andere man die én bij jouw op bezoek komt vaak en nu óók nog met zijn dochter naar een pretpark gaat?
Ik denk dat zulke gevoelens ook meespelen...
groeten albana

Vraagje
30-06-2013 om 19:06
Zucht
Als ik er niet middenin zat, zou ik er misschien om kunnen lachen. Ik wilde het toch nog een keer bij vader ter sprake brengen. Nu was het probleem weer dat goede vriend alleen maar de leuke dingen deed en niet de lasten. Maw vader mag betalen (alimentatie. Ja dûh) en goede vriend doet de leuke dingen. Het argument dat dochter dat ook met vriendinnen doet, dringt niet door. En nee hoor, hij was niet jaloers (echt wel, maar ook dat dringt niet tot hemzelf door)

Niki73
01-07-2013 om 09:07
Hahaha, die pappa
Vraagje, je dochter gaat gewoon en jij laat de rest losss. Je hoeft pappa's goedkeuring niet te vragen of te krijgen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.