Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

anoniem
30-05-2018 om 16:05
Gezag.. en dan?
Hi,
Vroeger heette het nog voogdij. Inmiddels heb ik begrepen dat het woord niet meer bestaat; het nu gezag.
Dat het ik. Wat kan ik ermee?
Ik kan de kids niet van school halen zonder tussenschakel, ik wil ze inwonend. Jeugdzorg is me aan het ontouderen. Heb ik nog wel rechten?

AnneJ
Stichting KOG
https://www.stichtingkog.info/wie-zijn-wij/
Klinkt als een gevalletje 'gezinsvernietiging'. Je kunt het beste lid worden van de stichting KOG en daar advies vragen. Ze kennen goede advocaten, of goede vertrouwenspersonen, die bekend zijn met dit soort jeugdzorgverhalen en kunnen je goed adviseren.
Ik wens je heel veel sterkte want het is weer crisis, het aantal 'maatregelen', inderdaad 'ontoudering' bereikt nieuwe hoogtepunten.
In de kinderbescherming is het moeilijk om voor je rechten en die van je kind op te komen, maar sommigen lukt het wel.
Zorg goed voor jezelf.

tsjor
Wel erg summier
Zo heel in het algemeen: ja hebt wel rechten. Maar als die rechten botsen met het belang van de kinderen en schade toebrengen aan de kinderen kun je beknot worden in je rechten door de rechter.
Tsjor

Temet
31-05-2018 om 15:05
wat is hier aan de hand?
Heb jij alleen het gezag, of samen met je ex? Bij wie wonen de kinderen? En hoe komt Jeugdzorg in dit verhaal terecht?
Mijn gok: je bent een vader die na scheiding gezamenlijk ouderlijk gezag heeft met de moeder, bij wie de kinderen zijn blijven wonen. Er is hoogoplopende ruzie met de ex, de kinderen zitten klem in het verhaal, en Jeugdzorg is erbij betrokken omdat het de spuigaten uitliep en beperkt nu het contact tussen jou en de kinderen.
Heb ik goed gegokt, of zit ik er volledig naast?
Groeten,
Temet
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.