Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Gescheiden, verhuisd, kind bijna 5, school wisselen?

Lynn

Lynn

05-03-2017 om 23:03

Triva

"Maar goed ik geloof er niet zo in dat je zoon moe is vanwege het heen en weer rijden in de auto. "

Helemaal eens met jou.
Ik denk dat kind gewoon moe is van school! (of misschien van de verandering van met moeder bij nieuwe vriend wonen!)

Maar ook ik vind het sneu dat hij ver van school en dus zijn vriendjes woont.

Ik vind het overigens ook wel sneu voor TS. Ze heeft destijds afspraken gemaakt, denkende dat ze naar de stad zou verhuizen. Ik ben bang dat ze dat achteraf niet slim van zichzelf vond. Omstandigheden veranderen, en nu blijkt dat toch niet handig (te duur). Tja....
Maar inmiddels dus wel de status quo voor zoon.

Zon

Zon

06-03-2017 om 21:03

Of hij is moe van het op 2 adressen moeten wonen, dat gesleep elke week. Ik zou daar bij voorbaat al moe van worden. En hij is pas 5...

mirreke

mirreke

07-03-2017 om 11:03

Sneu...

TS is bij nieuwe vriend ingetrokken, die had al een huis. Ze zouden ook kunnen overwegen om samen alsnog naar de stad te verhuizen, of dat mogelijk is. Samen hebben ze natuurlijk meer budget.

Scheiden is gewoon heel vervelend voor de kinderen. En de ouders moeten daar rekening mee houden. Voor dit jongetje is er nu een stabiele situatie, een fijne school, een verdeling in de zorg. De situatie van de moeder is gewijzigd, en vader biedt aan de zorgverdeling te willen wijzigen. Dat lijkt me fijn. Moeder laat doorschemeren dat ze de school voor het kind wil wijzigen, wat het leven van zoon maar ook van vader op zijn kop zet. En het is al moeilijk voor hem, want een nieuwe woonplek en een nieuwe man in het leven van zijn moeder is al lastig genoeg. Ik zou als ik moeder was echt niet proberen het leven van zoon verder te veranderen. Nogmaals, ik zou echt eerder proberen ook naar de stad te komen, of anders de verdeling aanpassen zodat het voor het kind rustiger en minder vermoeiend wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.