Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Geen toestemming voor therapie

De school van mijn kind adviseert therapie/ coaching voor mijn dochter omdat ze concentratieproblemen toont. Ze is 8.
Vader wil niet meewerken en de coach weigert te helpen omdat deze van beide ouders toestemming nodig heeft.
Hoe om te gaan met deze situatie?

Praten

Met je ex en hem proberen te overtuigen van het nut/de noodzaak.

Iets anders zit er niet op.

Je ex heft overigens volledig het recht om het niet eens te zijn met het advies van school. Wellicht heeft hij daar zelfs goede redenen voor. Heb je het überhaupt met hem daarover gehad?

eliva

eliva

21-05-2015 om 16:05 Topicstarter

praten

dank voor je reactie. Praten natuurlijk heel goed gedaan. Hij heeft andere kijk op opvoeding dan ik en vertrouwt therapeuten niet. Wil kind niet problematiseren en hij wil ook zelf niet met coach/therapeut praten om tips te krijgen,. Ik zie ook wel de schoonheid van zijn zienswijze, maar ook die van mij. Bovendien geeft de school dit ook aan en ben ik het met de school eens. Komt nog eens bij dat kind grootste deel van de tijd bij mij doorbrengt.
Ik besef me zijn volste recht. Belangrijker vind ik recht van kind om hulp te krijgen die het nodig heeft. Zij vertoont problematiek en noch hij noch ik kan haar de hulp bieden die ze nodig heeft omdat deze te complex is.

Yeti

Yeti

21-05-2015 om 18:05

vraag hem

Vraag hem dan welke oplossingen hij wel ziet. Ik neem tenminste aan dat hij de problemen zelf wel erkent. Misschien wordt hij inschikkelijker als hij mede verantwoordelijk wordt gemaakt voor de oplossing. En wie weet verrast hij je nog meer goede ideeën die jij nog niet had gezien.

eliva

eliva

21-05-2015 om 18:05 Topicstarter

bedankt

bedankt.
REacties zijn niet meer nodig.

Yeti

Yeti

21-05-2015 om 19:05

want?

Niemand vertelt hoe je je ex kunt omzeilen?

Ely

Ely

21-05-2015 om 21:05

Vertel vertek

Waarom zijn reacties niet meer nodig? Is ex om? Coach gevonden die wel alleen op jouw 'ja' acteert? Handtekening ex met succes vervalst? Ik ben nieuwsgierig :)

Voldoende?

Wellicht waren dit al voldoende tips en gaat ze hier mee aan de slag. Het forum kan zeer efficient zijn!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-05-2015 om 21:05

Ely: Handtekening ex met succes vervalst....

LOL

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.