Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Ex wil omgang verminderen

Angela67

Angela67

28-05-2015 om 19:05

hij zegt niet . .

dat hij het niet redt, hij zegt dat hij het contact wil verminderen.
laat hem dat maar eerst aan de dochters uitleggen.
en verder hoeft TS natuurlijk niets te regelen, als ze gewoon neutraal niet-reageert waait het wellicht over ...
gr Angela

Recht

Frezzel: 'Vind jij, Yeti, dat een vader die zijn kinderen plotseling beduidend _minder_ wil zien, het recht heeft om de weekenden zodanig in te delen dat die vier nooit meer samen zijn?' Waar komt dat 'recht' nu ineens vandaan? Is het dan de plicht van vader om zijn leven te laten bepalen door ex+nieuwe liefde+ kinderen van de nieuwe liefde van ex?
Laat zulke oprispingen ook weer snel wegzakken, je hebt er niets aan.
Er wordt nu nogal druk gespeculeerd over de reden van vader om dat te willen. Ik denk dat je daar zelf helderheid in kunt krijgen door het hem gewoon te vragen.
Dat het bij jou geen probleem is kán komen, omdat de meiden misschien ieder een eigen kamer hebben? Of dat je zo gewend bent aan allerlei grote en kleine conflicten, dat je je daarin wel staande houdt, maar juist als je ze weinig ziet en je verheugd op hun komst, dan kunnen die grote en kleine conflicten plotseling een heel groot probleem zijn. Ik speculeer nu ook maar wat hoor, je kunt ht het beste vragen, als een open vraag, op het moment dat je al die nare muizenissen over 'recht' etc. hebt laten varen.

Tsjor

Moederalleen

Moederalleen

29-05-2015 om 08:05

Van die nacht van Esther vind ik een goede idd... Geen losse nacht meer maar extra nacht na het weekend.
En wat betreft dat hij de kinderen niet tegelijk wil hebben, wat een onzin tis beide of niet zou ik zeggen.
In een normaal gezin kan je ook je kinderen niet wegsturen omdat je ff 1 kind wilt hebben in huis.

En ik zou ook zeker niet jou weekenden omgooien dit is zijn probleem.

Frezzel

Frezzel

29-05-2015 om 09:05 Topicstarter

Tsjor

Hmm. Ik snap wel waar je heen wilt. Ik heb me een beetje op de kast laten jagen.

Ik had nog niet gedacht aan wat jij schrijft: dat de conflicten een groter punt kunnen zijn omdat ze minder tijd hebben samen en de verwachting misschien anders is.
Het klopt ook dat ze bij ons een eigen kamer hebben, en dat speelt zeker mee.

Paddington

Paddington

29-05-2015 om 09:05

Frezzel

Ik begrijp heel goed wat je zegt over de band van de kinderen. Ik heb dan officieel nog geen samengesteld gezin, daar mijn vriend en ik nog niet samenwonen. Het is wel zo dat wij de weekenden meestal bij elkaar zijn. Dus ook de weekenden dat wij onze kinderen hebben. Zijn jongens en mijn dochter hebben ook een hele goede band en ik begrijp het dus heel goed als jij zegt dat jij vind dat vader daar geen roet bij in het eten mag gooien. Hij hoeft geen rekening te houden met jou en jouw nieuwe relatie, maar in mijn ogen wel met zijn kinderen en wat zijn kinderen willen.

Gelukkig zorgt dat alleen maar voor dat bepaalde mogelijkheden voor de vader afvallen, niet dat zijn wensen onmogelijk gemaakt worden. Het lijkt mij zaak om een open gesprek aan te gaan. Wat wil vader en wat zijn de redenen. Misschien helpen kleine aanpassingen van jouw kant hem al genoeg.

Daarbij komt dat alle zaken omtrent de kinderen iedere keer weer moeten worden bekeken. Kinderen worden ouder en veranderen. Dat je nu al rekening zou moeten gaan houden met hoe de kinderen over een paar jaar zijn, lijkt mij voor de kinderen niet goed. Dus Yeti, wat maakt het uit dat de meiden over paar jaar anders zijn. Dan is er weer een mogelijkheid tot verandering, zolang beide ouders bereid zijn tot overleg en luisteren naar wat de kinderen graag willen.

Niki73

Niki73

29-05-2015 om 10:05

Langer weekend, verder even niks?

Hoe langer ik hierover nadenk, hoe meer ik geneigd ben naar die losse dag aan het weekend plakken en dan eerst maar eens kijken hoe het loopt. Mijn kinderen moeten altijd even schakelen na elke "verhuizing" (=lastiger gedrag), deze verandering gaat het aantal schakelingen al met de helft terugbrengen. Zoals Angela zegt, misschien waait de rest dan wel over.

Yeti

Yeti

29-05-2015 om 15:05

'Dus Yeti, wat maakt het uit dat de meiden over paar jaar anders zijn. Dan is er weer een mogelijkheid tot verandering, zolang beide ouders bereid zijn tot overleg en luisteren naar wat de kinderen graag willen.'

Dat maakt in die zin uit, dat je dus niet kunt vasthouden aan wat er tot nu toe is geweest. Fijn dat het de afgelopen zes jaar steeds hetzelfde is gebleven, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er daarom nooit veranderingen kunnen of mogen zijn. Het woordje 'weer' in jouw tweede zin geeft dat al aan: er zullen steeds redenen voor verandering (kunnen) zijn. In dit geval dus een ex die de huidige omgangsregeling te druk vindt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.