Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Eucalipta2
14-12-2010 om 15:12
Ex in het buitenland, waar gaan dan de kinderen heen in zijn weekend?
Mijn man gaat met een zekere regelmaat naar het buitenland voor zijn werk. Nooit lange periodes. Hooguit voor een tot anderhalve week. In die periodes vallen dan ook de dagen dat zijn kinderen normaliter bij ons zijn. Hij en ik vinden het prettig als de kinderen (een deel van) die dagen bij ons zijn. Min of meer volgens het normale schema.
Op de eerste plaats vinden we dat prettig omdat de kinderen het zeer goed met mijn kinderen kunnen vinden en ze elkaar als je een weekend overslaat meteen twee weken niet zien. Ze geven zelf ook aan elkaar dan te missen.
Daarnaast proberen we de kinderen het gevoel te geven in twee huizen thuis te zijn. Dat werkt in onze ogen het beste als het gewone leven en het gewone ritme gewoon doorgaan.
Voor de goede orde; het schema zit zo in elkaar dat de kinderen de ene week 3 en de andere week 5 dagen bij ons zijn.
Moeder van de kinderen wil dat de kinderen bij haar zijn als mijn man er niet is. Ons huis is alleen een thuis voor de kinderen als hun vader er is, zo is haar visie.
Hoe gaan jullie daarmee om?

Ex
17-12-2010 om 15:12
Je houding
Mijn opmerking over moeder Theresa komt vooral door je houding naar moeder toe. Jij bent degene die het beste voor heeft met de kinderen, maar hun eigen moeder niet. Die zorgt voor ruzie, boodschappen via de kinderen doorgeven, enz. enz. Ik zie het regelmatig bij vriendinnen gebeuren. Een nieuwe man/vriend met kinderen en altijd is de moeder een loeder. Hoe bijzonder. Wat is jou rol hierin dan? En in hoeverre hebben je eigen acties en keuzes een rol gespeeld in moeders houding naar jou toe?
Neem nou dat huis als voorbeeld. Persoonlijk kan ik me goed voorstellen dat moeder dat niet wil. Voor de kinderen lijkt het me slechter om moeder jankend aan de deur te zien, dan dat opa en oma een deel van het halen en brengen voor hun rekening nemen. Jij gaat er vanuit dat hiermee een loyaliteitsconflict gevoed wordt, terwijl juist de manier waarop jullie erin staan het verschil kan maken. Een beetje oprecht begrip ipv. een veroordeling. Het kan dus ook gewoon een betere optie zijn.

Minke
17-12-2010 om 19:12
Geen familie
Eucalipta, als ik het goed gelezen heb dan hebben jij en je man samen geen kinderen. Jouw kinderen heb jij samen met je ex dus er is geen verwantschap. Niet dat dat nodig is maar dat is een extra stimulans om de kinderen met elkaar een weekend door te laten brengen. Waarom wil je zo graag de kinderen met elkaar het weekend laten doorbrengen?

+ Slimme Brunette +
17-12-2010 om 23:12
Kan het volgende ook onbewust meespelen?
Misschien mis je je man wel als hij op reis is en heb je met zijn kinderen als het ware toch nog een stukje van hem in huis. Als dat onbewust meespeelt zouden je argumenten niet helemaal zuiver zijn.

viridantia
18-12-2010 om 13:12
Ik zou lekker een op een aandacht geven aan mijn eigen kinderen
Zo'n weekend dat jouw huidige man weg is en zijn kinderen bij hun moeder. Lijkt me ook eens leuk voor jouw kinderen, hun moeder weer eens voor zich alleen zonder stiefbrusjes en stiefvader (die ze tenslotte niet zelf hebben uitgezocht).
en me verder niet bemoeien met hoe jouw man en de moeder het verder regelen met hun kinderen. Wel laten inhalen indien niet te veel rompslomp (van geval tot geval bekijken)
Zelfde geldt andersom: zijn zijn kinderen bij je man (jullie) en jouw kinderen bij hun vader, dan kan je man eens rustig de tijd nemen voor zijn kinderen (want 4 is natuurlijk toch wel druk)
En zijn jouw kinderen bij hun vader, ja dan ben dus in je uppie als je man weg is. Ik zou het wel weten.... huis schoonmaken van onder tot boven, shoppen, afspreken met vriendinnen (sauna of zo), lezen, een goede fles open trekken...
Op die manier heb je 'verschillende soorten" weekenden/zorgweken (ook dus met de 4 kinderen) en elk heeft zijn eigen voordelen. Profiteer ervan.
Het zou niet meen 1e streven om allevier kinderen zoveel mogelijk bij elkaar te laten zijn. Hoe meer je probeert een stiefgezin te smeden en ook alleen te zijn met de kinderen van je ex hoe meer moeite de moeder zal hebben met jou. De 'oude' gezinnen bestaan daarnaast ook nog.
viridantia

sabra
27-12-2010 om 18:12
Ex is beroepsmilitair
Mijn dochter blijft bij mij wanneer ex maanden weg is voor zijn werk. Ik mag zijn nieuwe vriendin niet maar dat is niet belangrijk. Mijn beweegreden is dat ik de moeder ben van mijn kind en dus voor haar zorg in afwezigheid van ex. Ex schoonfamilie mag altijd bellen voor een afspraak om iets leuks met mijn dochter te doen, echter dat laten ze afweten. Dan zie ik ook geen reden haar bij stiefmoeder te laten logeren. Dochter wil ook niet (5). Indien ze aangeeft dit wel te willen hou ik rekening met haar wensen. Punt is, ik ben haar moeder en ik bepaal hoe het gaat in afwezigheid van vader. Ik heb bijna volledige zorg voor haar. Ex komt 1 x in de 2 weken, maar is net 3 maanden weggeweest. Moeilijk genoeg allemaal, ik wil het niet nog ingewikkelder maken voor mijn dochter.