Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

donna
20-06-2016 om 22:06
ex die alles ontloopt
Hoi.
Op dit moment heb ik een knoop in me maag! Ben inmiddels 6 jaar uit elkaar heb een dochter van 9 en een zoontje van 7. Sinds korte tijd ben ik stopt met de kinderen weg te brengen is puur omdat meneer geen enkele vakantie deelt geen extra dag is mogelijk twee dagen per twee weken is voldoende voor hem sinds april komen ze niet meer bij hun vader is ook drie kwartier rijden breng ze en haal ze weer op kosten voor mij krijg ook geen allinmentie. Ik heb altijd gezegd ik breng ze want wil hem dat laatste stukje vrijheid niet gunnen maar moet in belang van de kinderen denken maar vind het zo moeilijk wast doe je goed aan hij heeft ook nog geen 1 keer gebeld me zoontje vraagt er wel eens om maar niet veel en me dochter hoor je er helemaal niet over aderdag cadeau hebben ze voor mijn huidige partner gemaakt is dit een normale gedachten gang van de kinderen?? Wie maakt dit ook mee een vader die eigenlijk zich niet voor doet als vader??

Doenja
05-07-2016 om 12:07
Sally
Dior heeft een geweldige camouflage stift om rode vlekken in je nek onzichtbaar te verdoezelen. Ideaaal spul. Gebruik t al jaren :-)

Target
05-07-2016 om 12:07
niemand, deels offtopic
Niemand bepaalt hoeveel tijd iemand nodig heeft om te rouwen of verwerken. Niemand bepaalt of de gegeven tips de goede zijn, omdat je ivm privacy nooit alles kunt neerzetten en de tips daarmee volledig nutteloos of niet haalbaar kunnen zijn.
Daarmee dwing je het slachtoffer in een verdedigende rol die vervolgens het foutieve beeld van slachtofferrol bevestigt.
En daar krijg ik nou rode vlekken van.
Ook mensen hier op het forum komen bij élk verhaal weer terug op hun eigen verhaal. Of vinden dat hoe zíj het hebben opgelost echt de meest geweldige manier is die voor iedereen geldt.
Alles komt weer boven (begrijpelijk, maar dat geldt dus voor de topicstarter ook), je kunt zelf weer even los, maar het een ander verwijten is makkelijker.
Als we dat vaak misbruikte woord nou gewoon eens zouden schrappen en als je mensen niet wilt geven waar ze zo verdrietig om vragen je dan gewoon niet reageert ipv die persoon (onbewust/onbedoeld) nog verder de vernieling in te helpen? Dat je dan gewoon leest, zonder oordeel en zwijgt? Ik weet het, soms is dat vast moeilijk, maar het proberen waard.
Oh en misschien kunnen we dan ook meteen stoppen met: "ben ik nou de enige" (slimme) of: "jij zei het, ik dacht het" of: "ik wist het al voordat (yes nog slimmer). Een beetje dat jij-durft-dus-ik-nu -ook-gedrag. Schaapgedrag, net schoolkinderen.
Want als dat lichamelijk gedrag had geweest, zoals een slachtoffer filmen die in elkaar wordt geslagen, dan had niemand dat geaccepteerd of normaal gevonden. Anoniem op een forum hakt men er mij nog iets te graag op los.

Jippox
05-07-2016 om 13:07
echt?
Komt het zo over? Ik herken het beeld niet dat nu geschetst wordt. Wat ik wel zie is dat mensen die hier een vraag stellen vaak een spiegel voorgehouden wordt. Dat kan soms best pijnlijk zijn, maar volgens mij vooral heel leerzaam.
En ik zie mensen die heel veel moeite nemen om mee te denken en mee te leven en die acuut af geserveerd worden omdat ze niet precies zeggen wat een vraagsteller wil horen.
Maar goed, we kunnen inderdaad ook allemaal alleen lezen -zonder oordeel- en dan zwijgen. Wel zo lekker rustig

Sally MacLennane
Doenja!
Dat is nou het leuke van een forum, we kunnen elkaar gewéldige tips geven!

Sally MacLennane
Serieus nu
Ik heb niets tegen bepaalde mensen. Laat dat duidelijk zijn. Alleen heb ik soms wel eens een probleem met de manier waarop sommigen zich uiten. Waarbij ik me goed realiseer dat ik misschien ook wel eens rode vlekken in iemands nek heb bezorgd.
Eddeped, ik heb dus niets tegen jou persoonlijk. Of tegen jou als man. Maar alleen dat ene bericht dat je schreef schoot verkeerd bij me. Alsof we meejanken met vrouwen en we mannen alleen maar kunnen afzeiken. Daar kan ik heel slecht tegen (en ja, dat mag je ook slachtofferig noemen ).

Target
05-07-2016 om 14:07
Jippox
" echt?
Komt het zo over? Ik herken het beeld niet dat nu geschetst wordt."
Gelukkig meestal niet. Maar soms wel. Soms gaat het oordeel van 1 en daarna ineens een heleboel zo vreselijk keihard de totaal verkeerde richting uit dat het echt heel fout is.
Ik heb in het verleden zelf eens meegemaakt dat ik hulp met iets vroeg en daarbij zo vreselijk met de grond gelijk gemaakt ben. Het ene oordeel na het andere vloog het toetsenbord uit. Ik was dit en dat, zus en zo, deed dit en dat en eigenlijk een heel slecht mens. Ik had geen idee waarom, waar het vandaan kwam, alleen hoe zoiets zich ontwikkelt. Ik ben namelijk gek op het observeren van mensen/groepsprocessen
Ik kwam om adviezen, maar de groep besloot dat ik om iets anders kwam en later, toen 1 iemand doorhad wat er werkelijk gaande was, keerde de hele kudde ineens weer om en vlogen de complimenten me om de oren. Maarja...dát hielp toen natuurlijk niet meer en schaapgedrag is zo overduidelijk dat dat niet echt overkomt.
Als ik depressief was geweest/aan de grond had gezeten, dan had die groep veel kwaad kunnen veroorzaken. En dat is het ongelofelijk stomme van schaapgedrag en "jouw" (algemeen)advies als het ware kenmerken als waar en als je dat niet opvolgt of het staat je niet aan dan wil je zeker niet, want ik als raadgever weet hoe het zit en jij als topicstarter ziet het allemaal niet.
Dat is zo veroordelend en vaak zo ver van de waarheid verwijderd.
Stilte is de bedoeling niet op een forum. Maar ik vind de oordelen op het niet opvolgen (of niet lijken op te volgen) van adviezen soms erg hard. Iemand mag zelf weten wat hij uit de adviezen haalt.

Eddeped
06-07-2016 om 17:07
Sally
Ik probeer alleen maar te verduidelijken west ik hier zie en lees en wat ik hier zelf meemaak. En dan kom je met die hele aantijging dat ik het naar mij toetrek, wat n onzin. Ik vraag niet om wat dan ook voor mij zelf, het enige waar ik jullie op wil wijzen is dat er dus verschil van benadering is en dat ik dat zo ervaar. Heb je nou echt het idee dat ik de illusie heb dat er iemand zegt "ja, je hebt gelijk dat doe ik bewiust"? Welnee joh, ik hoop dat jullie wel wat meer nadenken over wat jullie reageren en niet bij de een gelijk meegaan in het verhaal en bij een ander gaan zitten mijmelen dat er altijd twee verhalen zijn, en wat mij dan op alt is dat dat laatste vooral bij n man gebeurt en het eerste bij n vrouw. Doe er wat mee of niet.

Anoniem
10-07-2016 om 21:07
Target
Hi target...ik lees jouw verhaal en ik voelde en dacht hetzelfde. Dubbele moraal, dubbele standaard, agressie, wrok en rancune, verwijt, lekker afgeven op de ander, eenzijdig het verhaal bekijken, veroordelen......Zo negatief
Ik vraag mij af waarom men zo onaardig is tegen iemand die Hulp zoekt. Waarom mensen elkaar zo de grond in trappen, op de ziel trappen.
Als we allemaal de goede keuzes konden maken, of alle wijsheden in pacht hadden dan was er vrede, huwelijkse verbintenis en harmonie op de wereld.
Ik vergelijk de emotionele zinloos geweld bij veel topics met fysieke zinloos geweld
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.