Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

muizemeis
29-11-2010 om 19:11
Er doorheen slaan
Hoe slaan jullie je door de echtscheiding heen, of hebben jullie je er ooi doorheengeslagen. Vind het zo zwaar. We willen graag alles in harmonie doen, zodat straks het geregel om de kinderen veel makkelijker zal gaan. Gisteravond hadden we behoorlijke ruzie waarin harde dingen zijn gezegd. Nu ben ik steeds zo gespannen en nerveus bah bah.
Muizemeis

fladder
29-11-2010 om 20:11
Muizemeis
Het was een behoorlijke kl*tetijd, ook al omdat ik geen idee had wanneer ik een woning zou krijgen, omdat mijn financiƫle situatie (lees: werk) net als bij jou tamelijk lastig was, omdat mijn ex ook net zonder werk zat wat het nog eens lastiger maakte en omdat ik een aantal mensen om me heen had die via mij hun oude frustraties wilden botvieren uit hun eigen scheiding en in koor zongen: "Gooi hem op straat, kleed hem financieel uit" onder het mom van "voor jezelf opkomen".
Als je wil mag je me mailen op fladderbeestje apekontje gmail punt com. Helpen kan ik je niet, sorry, maar ik zal proberen naar je te luisteren.

amk
29-11-2010 om 20:11
Niet alleen
ik heb hulp gehad van mijn leidinggevende die me naar het bedrijfsmaatschappelijkwerk stuurde. Dat heeft enorm geholpen en nog steeds. Ik ben nu ruim 4 jaar gescheiden, maar pas sinds een jaar ben ik er echt overheen.
Wij hebben nooit een ruzie gehad, de scheiding is gedaan via een mediator/advocaat. We hebben elkaar gedurende die periode altijd respectvol bejegend. Mijn ex is verliefd geworden op iemand anders en heeft voor haar gekozen. Maar de bmw-er heeft mij ook mijn aandeel in het geheel laten zien. Inmiddels zijn we zo ver dat we belangrijke dagen samen vieren zoals verjaardag van dochterlief en ook sinterklaas.
Geef het tijd, veel tijd, maar probeer ook hulp te zoeken van een neutrale buitenstaander zoals maatschappelijk werk, dit kan via de huisarts of je neemt gelijk contact met ze op.
heel veel sterkte, maar je gaat het redden.

sus-anne
29-11-2010 om 23:11
Hoe?
Lieve Muizemeis,het is ook zwaar,ondanks dat ik zelf gekozen heb voor een scheiding destijds,vond ik vooral het eerste jaar heel erg zwaar.
geef het de tijd,je gaat een periode afsluiten,en dat kan niet in een week,en gaat gepaard met veel emoties.
heb vertrouwen in jezelf,en besef,ook jij gaat hier doorheen komen.Sterkte!

koentje
30-11-2010 om 10:11
Geen ervaring
met een scheiding met kinderen, maar kan me wel een kleine beetje voorstellen dat het geen periode is waar wie dan ook zonder spanning en verdriet doorheen komt. Sterkte dus!

Renata
30-11-2010 om 17:11
Voor ieder verschillend
Ik heb zelf de scheiding ingezet. Wij hadden nooit ruzie, maar van mijn kant was de liefde helemaal op. Ik denk dat het daardoor voor mij niet heel moeilijk is geweest. Daarbij ben ik een redelijk nuchter persoon, dat maakt het ook een stuk makkelijker.
De enige tip die ik misschien kan geven is, geef het de tijd en doe alles stap voor stap en niet alles tegelijk willen.
Sterkte!

muizemeis
02-12-2010 om 11:12
Dat is ook heftig als je partner een ander heeft. Bij ons is mijn man in relatietherapie erachter gekomen dat hij niet meer van mij houdt, ik nog wel van hem. Ik zie mijn eigen aandeel in het verhaal heel goed, mischien wel iets te goed, terwijl hij ook een groot aandeel in het geheel heeft. Ik ga nog wel een keer anar de relatietherapeut en heb nog wel iemand met wie ik straks gesprekken heb.
Ik sta helaas niet al te stevig in mijn schoenen en ben snel uit het veld te slaan, dat maakt het extra lastig.
Ook heb ik moeite met sommige beslissingen die we moeten nemen. En met de verdeling van de spullen van de kinderen.
Op zich komen we wel uit de verdeling van "onze" spullen dat geeft geen probleem, maar ik vind het zelf lastig wat ik meeneem en wat er voor de kinderen in het oude huis achterblijft. Ik wil dat er bij mij vertrouwde spullen zijn maar ook bij hun papa.
Muizemeis

muizemeis
Suzanne
Dank je wel voor je lieve woorden.
Ik merkte vanmorgen ook dat ik ongi ben geworden, dus dat verklaard ook wel waarom ik het nu wat zwaarder vind.
Muizemeis

muizemeis
Renata
Ja stap voor stap is inderdaad belangrijk, ik maak me gewoon zorgen om straks. We zijn 25 jaar al samen en ik kan me gewoon niet goed voorstellen hoe ik het alleen moet gaan doen. Ik heb vooral de laatste jaren erg zwaar op mijn man geleund, natuurlijk niet goed,maar het is zo gegroeid. Dus ik heb niet zoveel vertrouwen in mijzelf.
Muizemeis

Nausicaa
02-12-2010 om 21:12
Positief blijven.
Hoewel het alweer een tijd geleden is, heb ook ik een bijzonder verdrietige tijd gekend toen we gingen scheiden. Vooral de onzekerheid m.b.t. de toekomst viel me zwaar. Gelukkig ben ik nuchter en optimistisch ingesteld en problemen als geen huis, geen vaste baan, geld, hebben zich vanzelf opgelost. Met een superdosis geluk kreeg ik na drie maanden al een huurwoning toegewezen, heeft mijn huidige werkgever mij een vaste baan gegeven en heb ik aardig wat overgehouden aan de overwaarde van ons koophuis.
Met ex heb ik eigenlijk alleen bij de advocaat om de tafel gezeten. De verdeling van spullen heb ik alleen voor mijn rekening genomen.

muizemeis
05-12-2010 om 15:12
Nausicaa
Kun je wat nuchterheid en positiviteit naar mij sturen, kan nog wel wat gebruiken, ben nl niet zo optimistisch
Muizemeis

Nausicaa
06-12-2010 om 09:12
Muizemeis
Ik heb genoeg, dus natuurlijk mag je wat van mij hebben! Het komt er NU aan.
En luister even naar het liedje 'Keep the faith' van Bon Jovi. Hou vertrouwen, alles komt goed.