Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Peenvogel
06-04-2013 om 20:04
Een huurwoning zoeken in zevenaar
Hallo,
Deze vraag post ik in deze rubriek omdat ik denk dat ik hier de grootste kans heb op het vinden van iemand die ervaring heeft met goedkope eengezinswoningen.
Mijn zus woont in een dorpje in de buurt van Arnhem en zoekt een huurwoning in Zevenaar. Omdat zij vermoedt dat het heel lang gaat duren voor ze een woning kan krijgen (van de sociale woningbouw) ben ik op internet aan het peilen hoe groot haar kansen werkelijk zijn.
Zo heb ik inmiddels www.entree.nl gevonden, die alles coördineert van verscheidene woningbouwverenigingen. Zij hadden het over tijd dat je inmiddels al een woning huurt; die tijd bepaalt hoe snel je in aanmerking komt voor een ander huis.
Ook heb ik ontdekt dat je voor woningtoeslag/huursubsidie in aanmerking komt als je particulier huurt, zolang de huurprijs maar onder de 680 euro per maand is. Dat kan ook een optie, zo kan ze sneller aan een woning komen.
Mijn vraag aan jullie is: wie heeft er ervaring met een goedkope huurwoning zoeken in de (omgeving van) Zevenaar?
Bij voorbaat hartelijk dank!

tsjor
07-04-2013 om 09:04
Aszw
Ik heb goede ervaringen met ASZW, dat wil zeggen dat de mensen daar zeer vriendelijk waren en goed meedachten. Baston daarentegen is vele formeler en bureaucratischer, daar kwam ik indertijd niet verder.
Wel zijn er in de nabije dorpen meer mogelijkheden dan in Zevenaar zelf, maar ik weet niet of je zus dat wil. Het betekent meer fietsen en soms zijn dorpen wat lastiger om binnen te komen in de sociale gemeenschap. Maar ze bieden ook meer aan eigenheid, sociale ondersteuning etc.
Kopen is geen optie?
Veel mensen wijken uit naar tijdelijke vakantiewoningen of stacaravans, maar daar is het nu niet het goede moment voor, omdat het vakantieseizoen voor de deur staat.
Tsjor

Vertigo
07-04-2013 om 21:04
Acm vastgoed
Wij hebben in arnhem wel leuk gewoond voor niet teveel huur. Zitten niet in zevenaarvmaar wel in de regio.

albana
08-04-2013 om 08:04
Weet niet in zevenaar
Maar hier is het qua woningverhuur een 'goedkope' plek om te wonen mist het van de woningbouw is. Maar particulier is alles boven de 680 euro. Of je hebt geen eigen opgang/toegang (ook geen huursubsidie) of gedeeltelijk gezamelijk (keuken, badkamer b.v.).
Pas nog mee geweest met een vriendin van oudste.Op zoek naar een huurwoning. Onbegonnen werk. Die woont nu tijdelijk bij een andere vriendin in.
groeten albana

h
09-04-2013 om 13:04
Inkomen?
Het inkomen moet wel onder de 34.229 zijn. Daarboven krijg je geen sociale huurwoning. Ik ken de wachttijden niet van Zevenaar, maar die kan behoorlijk oplopen in die regio. Bel bv Laris, dan weet je meer. Een beetje woningcorporatie kan vertellen welke mogelijkheden er zijn. Er worden via Entree ook woningen via loting aangeboden.