Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Anna

Anna

07-07-2020 om 09:07

Dochter (10) accepteert mijn relatie niet. Meegeven of niet?

Zo denk ik

Ok ik zie t echt niet als dubbelleven.

@Emma

@Emma

08-07-2020 om 09:07

Dubbelleven

En dat andere, van die tussenweg. Kan je je daar iets bij voorstellen?

Ja hoor

Ja hoor man zien slapen sex etc als kind erniet is. Als kind er wel is dan niet en als kind op bed ligt kan je bellen of appen. En uiteraard ook tussendoor.

Zo zou ik t doen

Marla

Marla

09-07-2020 om 12:07

Ik vind dat er vaak, te vaak gedacht wordt door gescheiden ouders: nou ben ik aan de beurt, ik ben verliefd, kind moet maar bijdraaien en zich aanpassen.
Hoe alleen moet het voelen, vooral als je enig kind bent, als er een verliefd stel op de bank zit waarvan je de ene heel goed kent en de ander totaal niet?

Ik heb gewacht totdat mijn kinderen boven de twaalf waren tot ik ging daten en toen ik eenmaal verkering kreeg, heb ik die de eerste jaren alleen maar gezien als de kinderen er niet waren. Heel langzaam introduceren daarna Op de thee, paar weken later pas samen eten. Op die manier.

Ik ben het -deze keer- dus met MVP eens. Kies voor de kinderen.

Eva

Eva

09-07-2020 om 12:07

Er zijn wat mij betreft geen regels hiervoor.
Je kunt denk ik prima een nieuwe relatie opstarten waarbij iedereen happy blijft.
Maar goed, in dit geval is dochter overduidelijk niet happy.
Dan is er iets in de afstemming niet helemaal soepel verlopen.
Voor mij zou dat een duidelijk signaal zijn even een flinke stap terug te gaan.

Hetgeen overigens zeer tijdelijk kan blijken te zijn.
Hetzij omdat je wel een ingang vindt (maak vooral de ontmoetingen voor haar extra leuk) hetzij omdat ze haar eigen leven begint op te bouwen en je voor jezelf meer ruimte krijgt.

Mooi

Mooi geschreven Marly zoals jij het doet zou ik elk kind gunnen..

@Emma

@Emma

10-07-2020 om 09:07

Nee ik ben het eens met Eva

Er zijn geen regels hiervoor. Schipperen en streven naar harmonie met je meest dierbaren is niet altijd de makkelijkste keuze, maar voor mij wel de enige waar ik mee kan leven. Dat krijgt mijn dochter mee.
"Nu ben ik aan de beurt" vind ik net zo kortzichtig. Je bent helemaal niet aan de beurt, kom nou!

Ik snap ook nooit de uitdrukking van

Ik ben naast moeder ook vrouw

Komt zo kinderachtig over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.