Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Contact met de kinderen van mijn vriend verloopt stroef......ben op zoek naar (mail) contact met andere stiefmoeders.

Hallo ,

Het lijkt mij fijn om met andere vrouwen in gesprek te komen om ervaringen uit te wisselen betreft het stiefmoeder schap.
Want hoe ga je om met de kinderen van je nieuwe relatie?
Waar lopen jullie tegen aan wat gaat goed of minder goed?
Misschien even in het kort wie ik ben.......
Ik ben een 45 jarige moeder van 2 kids (15 en 10 jaar) zo een 8 jaar geleden gescheiden en sinds bijna 5 jaar een nieuwe relatie.
Mijn vriend is ook al ongeveer 8 jaar gescheiden en heeft 2 kids (16 en 18 jaar)
We wonen (nog) niet samen en zijn nog steeds aan het latten .
Als mijn vriend en ik samen zijn verloopt alles heel liefdevol en fijn , hebben dezelfde interesses en genieten enorm , ruzie of onenigheid is er dan ook bijna nooit.
Helaas is dit niet altijd zo als de kinderen erbij zijn.
We verschillen namelijk nogal qua opvoeding , ik hou van regels en afspraken , normen en waarde en bij mijn vriend kan en mag alles waardoor we niet op 1 lijn liggen.
Merk dat ik vaak op mijn tenen loop en dingen wegslik om ruzie te voorkomen.
Mijn vriend en ik hebben het er samen ook over maar vooralsnog komen we er maar niet uit.
We zijn echt heel erg gek met elkaar en willen elkaar echt niet kwijt maar in de toekomst kijken of al een volgende stap maken zit er niet in , daar is de situatie met de kids te onstabiel voor.
Ik merk dat ik vaak vastloop in mijn gevoel en dan lijkt het mij fijn om hierover te praten met iemand die in soort gelijke situatie zit..........
Ik hoop dat je jezelf hierin herkent en het misschien ook fijn vind om hier over gedachtens uit te wisselen.....

Mailen

Hallo, ik zit zelf in een soortgelijke situatie en wil hier graag over mailen.

Gr Lonneke

Linde

Linde

16-07-2017 om 20:07

Mailen

Ik zit in een deels dezelfde situatie en ik zou ook graag willen mailen.

Moederdochter 8Judith

Moederdochter 8Judith

18-07-2017 om 22:07

Ik wil ook

Lijkt me fijn om te delen en mailen

tante Sidonia

tante Sidonia

19-07-2017 om 12:07

niet om het een of ander

maar waarom delen jullie dit niet gewoon hier op het forum?

Juist

Dat vroeg ik me ook al af tante sidonia... vaak veel inzichtgevender dan alleen met gelijk gestemde praten.

Huhou

Huhou

21-07-2017 om 09:07

Dat ligt eraan

Dat ligt eraan wat je ervan verwacht. Scheelt in elk geval een hoop meelezers of mensen die zich ermee gaan bemoeien en je verhaal ligt ( ter goeder trouw dan) iets minder snel op zoiets openbaar als een forum.

Moederdochter 8

Moederdochter 8

22-07-2017 om 14:07

Precies huhou

Maar uh hoe kom ik met jullie in contact?!

Huhou

Huhou

22-07-2017 om 17:07

Maak

Maak een emailadres aan zonder herkenning naar je eigen naam die je alleen voor dit contact gaat gebruiken en plaats die hier, ietwat uit elkaar geschreven zoals bv:
blokkendoos apenstaart hotmail punt NL
De mensen die mee willen mailen sturen jou daar een email naartoe en zo gaan jullie verder, samengevoegd of apart.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.