Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

bjz

loof mij maar het kan nog gekker
Sinds 7 jaar ben ik gescheiden
Vijf jaar mijn dochter bijna niet gezien ondanks aantal rechtszaken. Twee jaar geleden OTS bij ex. Mijn dochter woont niet maar bij mij begeleidend wonen.
Mijn zoon woont nu in een pleeggezin prima mensen. Maar jeugdzorg en pleegzorg willen mij buitenspel zetten. Dus geen bezoekregeling meer met mijn zoon. Dit ik kan lezen in de verslagen Waar de meest afschuwelijke dingen worden geschreven over mij. Op deze manier proberen BJZ mij te laten en andere denken dat ik niet goed bij mij hoofd ben. Op 30-09 hoop ik op het gezonde verstand van de rechter weer een nieuwe rechtszaak. Ik alleen hopen en afwachten
Mijn vragen zijn: Kan BJZ mij de bezoekregeling afnemen zoals BJZ beweert. 1.Ik had gevraagd om een inhaal van bezoekregeling i.v.m. met vakantie toen werd gezegd door daar heeft u geen recht op. Want de pleegouders gaan voor want uw zoon woont in het pleeggezin en niet bij u dus met ander woorden bezoekrecht wordt gewoon aan de kant geschoven.
2. Mag BJZ de beschikking van de rechter negeren ?
3. Moet ik hier aangifte van doen ?
4. Als BJZ een rapport schrijft ( OTS ) moet dit objectief zijn en volledig zijn?
in mijn geval is dit niet geval wat kan ik doen ?
gr
call

Even je vragen

1. BJZ kan een inhaalbezoekregeling weigeren, als het de gang van zaken bij de pleegouders verstoort. BJZ kan niet een vastgelegde bezoekregeling weigeren, ook de pleegouders kunnen dat niet. Dat moet in het plan van aanpak staan.
2. BJZ mag een beschikking van de rechter niet negeren. Je kunt dan twee dingen doen: naar de rechter en een klachtenprocedure. Voor het eerste kun je hulp krijgen van een advocaat. Voor het tweede kun je hulp krijgen bij zorgbelang os AKJ, al naar gelang jouw regio.
3. zie 2.
4. Het is een bekend feit, dat in rapporten van BJZ meningen en feiten door elkaar lopen en de feiten zo geconstrueerd worden dat ze een vooraf opgestelde mening ondersteunen. Je kunt hierover een klacht indienen (met behulp van zorgbelang of AKJ). Een klacht indienen kost wel veel tijd en levert vaak niet zoveel op, maar als de klacht toegekend wordt kun je dat papier meesturen naar de rechter, zodat de rechter weet dat de feiten niet kloppen. Je kunt ook aan de rechter zelf een feitenrelaas opsturen, waarin kort en bondig alle feiten staan zoals jij die kent.

Voordat je al die stappen zet moet je eigenlijk eerst de eigen klachtenprocedure van BJZ volgen: eerst een gesprek met de gezinsvoogd. Haal uit de papieren alle erge dingen die over je gezegd worden en vraag waar hij/zij dan vandaan heeft; geef aan waarom het niet klopt en vraag of hij/zij dat kan veranderen. Puntsgewijs. Ga het gesprek niet alleen aan, iemand van zorgbelang of AKJ kan je helpen, maar een stevige vriend of vriendin ook. Die vriend of vriendin kan dan ook aantekeningen maken en een verslag end at verslag opsturen. Dat verslag moet dan toegevoegd worden aan het dossier. Aan het einde van het verslag schrijf je: als u binnen 14 dagen niet reageert neem ik aan dat dit verslag ook volgen u overeen komst met het gesprek.

Na de gezinsvoogd heb je de teamleider. Je kunt dan aangeven dat er in het verslag verschrikkelijke dingen over je staan en dat je de indruk hebt dat de gezinsvoogd die misschien wel verandert, maar dat de meningen en conclusies niet veranderen. Gewoon vragen: hoe kan ik ervoor zorgen dat de meningen en conclusies anders worden?

Als je dat doorlopen hebt en de resultaten zijn slecht, dan kun je naar de klachtencommissie. Er gaat veel tijd in zitten, het resultaat is vaak mager, maar men schermt ermee, dat er weinig klachten worden ingediend, dus het is zeker van belang om het te doen. Als je d energie ervoor hebt.

Veel sterkte.

Als je kinderen 18 zijn ben je verlost van BJZ en heb je de vrijheid weer om kontakt op te nemen met je kinderen. Sterker nog: de zorg voor je kinderen komt dan weer bij jou terecht en dat is voor 18-jarigen behoorlijk pittig.

Tsjor

vragen

Heb je een advokaat? Kan hij deze vragen vanuit zijn ervaring niet beantwoorden?
Ken je de stichting KOG?
http://www.stichtingkog.info/pages/klachten.php

Klagen kan altijd maar je moet je afvragen of het zin heeft. Wil je je tijd daaraan besteden? Als je klacht niet goed afgehandeld wordt kun je naar de ombudsman.

Zelf maakte ik een puntsgewijs verslag voor de rechter waarom de uitspraken niet klopten en niet deugden.

Jeugdzorg is een staat in een staat. Ze negeren de rechter als ze willen en dan kun jij daar weer een rechtzaak aan wijden en dat is een eindeloze gang van zaken.

Je kunt misschien beter je attentie richten op het pleeggezin. Is het niet mogelijk om de relatie met het pleeggezin te verbeteren?
Dan heb je mogelijk meer kans om de omgangsregeling uit te breiden dan dat jullie als eisers tegenover elkaar staan.

Ik wens je heel veel sterkte want het valt niet mee.
Hopelijk heb je zelf je woon situatie op orde want als je kind 18 jaar is kan het, als het dat wil en als dat nodig is, bij jou komen wonen.

Aanvulling

Rapportage dient feitelijk te zijn, meningen moeten aangegeven worden als mening en niet als feit.

Daarnaast dient alles wat genoteerd staat ook relevant te zijn en het juiste beeld van de werkelijkheid scheppen. Het is bv niet relevant dat jij 'in een oude volkswagen rijdt.' Maar het zet wel een beeld neer van de sloeber die ook nog eens in een aftandse bak rijdt. Terwijl het dan ook nog eens best zo kan zijn dat je in een mooi opgeknapte kever van vijftig jaar oud rijdt. Of om een wagen waarin je incidenteel reed omdat je deze wilt opknappen voor je gescheiden nichtje dat het zo moeilijk heeft.

Nog een voorbeeld: 'Bij bezoek aan vader waren om twee uur 's middags de gordijnen nog dicht.' Dit zet het beeld neer van een vader die zijn bed niet uitkomt. Terwijl in werkelijkheid vader misschien een ochtendmens is, die de gordijnen 's middags dicht heeft vanwege felle zon.

Ga dus van alles na of het feitelijk is, het neergezette beeld klopt met de werkelijkheid en of dit dermate relevant is dat het in het dossier hoort. Maw: is het met betrekking tot de bezoekregeling van je kind relevant in wat voor auto je rijdt? Zo ja, zorg dat het gestelde beeld klopt en zo nee: verwijdering. Gordijnen: is het voor de bezoekregeling van je kind relevant of jij 's middags op een dag dat het er niet is, je gordijnen open of dicht hebt. Zo ja, zorg dat het gestelde beeld klopt (u dient mij dan ook te vragen waarom de gordijnen dicht zijn en dit te noteren) en indien niet relevant verwijderen. Indien iets relevant of zorgelijk bevonden wordt, dient dit in het rapport te worden toegelicht. "Vader verscheen op een gesprek met een pet achterstevoren op zijn hoofd. Dit is zorgelijk omdat.....'

Gebeurt dit niet, dan kun je klagen over 'willekeurig/subjectief/gekleurd/onvolledig/selectief' rapporteren.

MIjn ervaring is wel dat men bang is voor klachten, men wil het toch voorkomen.

Als laatste, schrijf echt heel duidelijk, dat niemand hoeft te raden wat je klacht is/wat je bedoelt. Je posting is een voorbeeld van hoe je klachtschrift er niet uit mag zien. Het laat vragen over/is onduidelijk. Je kunt het ook iemand laten doen. Of hier advies vragen.

je doel

Het handigste is om altijd je doel goed in beeld te houden. Jij wilt meer contact met je kinderen.
Die rechtzaken en die nare roddelverhalen kunnen je enorm bezig houden en afleiden.
Je kunt hopen op een verstandige rechter. Maar gedraag je zelf dan ook redelijk en beheerst. Het recht kan niets met jou emoties en beschuldigingen.
Doe een beroep op de redelijkheid van je vragen: meer contact met je kinderen. Doe een goed voorstel: op deze manier. Waarbij je ook respect laat zien voor het pleeggezin. Ook al haat je ze.
Idem met jeugdzorg en raadsmedewerkers. Al haat je ze, negeer ze liever en houd je feiten goed op een rijtje. Zij doen dat niet, laat jij zien dat jij wel redelijk en beheerst bent.
Doe zelf niet aan roddel en achterklap zoals zij.

call

call

14-09-2014 om 20:09 Topicstarter

bedankt voor de reactie

bedankt voor de hulp

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.