Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Moederdochter6

Moederdochter6

20-02-2016 om 21:02

Bij papa en mama extra tussen de middag eten

Hoi,

Mijn dochter eet op do tussen de middag sinds een paar weken bij haar vader als ik werk.
Dat vind ze prettig en ik gun het haar zo graag.
Iedereen blij.
Nu wil ze ook bij mij extra zijn... En ja natuurlijk wil ik dat graag..
Alleen ik ben vaker thuis als ze bij hem is en hij werkt dan andersom...
Di en do zou ze dan bij mij extra een broodje kunnen eten... En dan is ze savond weer bij de vriendin van d'r vader omdat ik avonddiensten moet werken...
Woe ben ik altijd vrij en hij werkt dan eigenlijk altijd...
Is het gek als ik voorstel de woe haar extra bij mij te laten omdat ik dan ook echt thuis ben de gehele dag?!
Of moet ik het even bij het broodje laten op de di en do?!

Mijn hoofd slaat weer op hol...
En als ze vraagt of ze bij mij mag zijn als papa werkt en andersom doet me het wel pijn....
En ga ik weer allerlei moeilijk senarios in mijn hoofd halen...

Blijft toch wel moeilijk vind ik hoor

Angela67

Angela67

ik denk

dat je het haar te moeilijk maakt als ze teveel invloed krijgt. Je zou best veranderingen in de vastgelegde afspraken kunnen maken, maar dan moeten het afspraken zijn die je echt altijd vast kunt leggen.
en dat er heel soms uitzonderingen zijn ivm verjaardagsfeestje of iets bijzonders , ok. MAar dit soort relatief kleine wijzigingen klinken mij te onrustig in de oren, ze wil het misschien zo graag allemaal dat jullie dan heel veel bezig zijn om dit soort dingen te regelen.
Ik zou het niet doen. Maar eigenlijk kan ik helemaal niet goed oordelen, dat zeg ik meteen, omdat ik geen ervaring heb. Ik denk niet dat het altijd beter voor haar is als ze haar zin krijgt in dit soort verzoeken, dat is misschien wat ik bedoel (het klinkt onaardig maar zo bedoel ik het dus niet).
gr Angela

Gewoon doen

Lijkt me geen probleem om het kind een broodje bij haar vader te laten eten. Het gaat mij te ver om er dan zelf een hele verschuiving bij te verzinnen. Maak het gewoon niet groter dan het is. Waarom zou het een probleem zijn als een kind iets graag wil en het kan ook? Onaardig lijkt mij om daar moelijk over te doen. Inderdaad.

Moederdochter6

Moederdochter6

Re annej

Ik wil daar ook niet moeilijk over doen want ik laat het toe....
Alleen wil ik haar ook tegemoet komen als ze het andersom wil....
Alleen denk ik dan woe ben ik vrij.. Kan het dan niet op de woe...

Vragen

Als je goed kunt overleggen, en je kind vraagt om extra thuis te zijn, vraag het dan gewoon aan haar vader. En anders is het gewoon jammer. Het is geen wedstrijd.

Moederdochter6

Moederdochter6

20-02-2016 om 23:02

Re annej

Nee precies en dat wil ik ook juist niet...
Vandaar dat ik om advies vroeg/ mening hierover

Nimbo

Nimbo

21-02-2016 om 19:02

ik denk

Dat jouw lieve dochter uit solidariteit nu ook vaker bij jou wil zijn. Dus ik zou er luchtig mee omgaan er niet veel aandacht aan besteden en haar vertellen dat het goed gaat zoals het gaat en dat je heel veel van haar houdt en ook al heel goed weet dat zij veel van jou houdt!

Moederdochter6

Moederdochter6

21-02-2016 om 19:02

Re nimbo

Ja dat kan heel goed...
Dat moet het uitwijzen ze gaat al een tijdje bij haar vader eten...
Zondag dat ze bij mij extra is..

Ze vraagt al maanden waarom ze naar papa moet als papa aan het werk is en mama vrij is en dan vertel ik ook gewoon dat mama ook centjes moet verdienen en dat het eenmaal zo is zoals het is...

Heb met mijn ex gesproken.
En mijn dochter komt ook bij mij een broodje eten hij vond het geen probleem ook niet als ze een extra nachtje wil komen slapen als ze dat graag wilt als papa aan het werk is..
Dus dat was gewoon heel fijn.
Ik wil ook graag dat ze altijd welkom is bij haar vader als ze dat wil en ik ben aan het werk.
Dat ze bij beide welkom is ten alle tijde

Dus het was een fijn en positief gesprek

Vesper Lynd

Vesper Lynd

21-02-2016 om 20:02

Bijsturen

Jullie doen toch week om week? Ik vind dat ook best lang voor zo'n jong kind. Misschien kun je dan beter wat schuiven, halve weken, of de woensdag bij jou in 'zijn' week.

Moederdochter6

Moederdochter6

21-02-2016 om 21:02

Re vesper lind

Klopt wij hebben week om week...
Ik vind het ook erg lang..
Dus ben wel blij dat dit zo kan... En dat we beide het geluk van onze dochter voorop zetten

Dees

Dees

22-02-2016 om 07:02

opvang is zonde

Heel goed dat je het hebt kunnen regelen, blij dat jullie niet zo star in "jullie" rechten zitten. Hoor zo vaak van kinderen die op dagen naar de opvang gaan terwijl de andere ouder "gewoon" thuis is. Dat is ook gewoon zo krom!

Dees

Waarom is het krom als kinderne naar opvang gaan in de week dat ze bij de ene ouder zijn? Er zijn ook kinderen die gebaat zijn bij een vast patroon. Die het helemaal niet prettig vinden om halverwege de week opeens weer een middag en avond bij de ene ouder te zijn dan weer terug en dan de dag erna tussen de middag weer op en neer.
Mijn kinderen houden daar bijvoorbeeld niet van. Dat wil dus niet zeggen dat wij als ouders " star in onze rechten zitten" maar wel dat we rekening met de kinderen houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.