Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Braveheart

Braveheart

15-09-2018 om 12:09

Beugel

Hoi,ik ben al 13 jaar gescheiden (2 kinderen)en heb er grotendeels alleen voor gestaan.Mijn ex is jaren niet achter de kinderen geweest nu sporadisch eens maar hij heeft nooit bijgedragen aan hun opvoeding.Hij betaald 300€ Kinderalimentatie en de helft van de grote kosten.Schoolboeken,beugel,bril,...Gewone schoolrekeningen,hobby,Hobbymateriaal,zakgeld,dokter,tandarts noem maar op dat betaal ik....Mijn zoon moet nu een beugel,daar betaal ik al enkele jaren een tandverzekering voor dus ik ga daar een deel van terugkrijgen.Mijn ex betaald niet mee in de verzekering.Nu lig ik in 2 strijd met mezelf...laat ik mijn ex meeprofiteren van de verzekering of niet?Of reken ik hem gewoon de helft van de beugel aan?Het is ook wel zo dat ik naar alle consultaties ga en daarvoor onbetaald verlof neem ook indien nodig.Aan de ene kant zeg ik foert aan de andere kant twijfel ik...?Wat zouden jullie doen?

In een pot

Je kunt het geld ook op een rekening zetten en in vervolg de kosten zoals schoolrekeningen etc daarvan betalen ipv uit je eigen portemonnee. Je zult in de toekomst nog genoeg andere kosten krijgen. Die hoeft je dan voorlopig niet van je eigen geld te betalen waardoor je zelf wat meer over houdt.

Misschien voelt deze oplossing beter dan direct het geld op je eigen rekening zetten, zonder je ex op de hoogte te brengen.

Braveheart

Braveheart

15-09-2018 om 17:09

Ergens

Gaat dit geld sowieso mijn benzine en onbetaald verlof compenseren.Hij heeft ook een opname in het ziekenhuis nodig en verschillende consultaties die vallen tijdens de schooluren,...(ik werk tijdens de schooluren)...Het is ook niet dat dit monsterbedragen zullen zijn het is een beperkt percentage...Ik ben gewoon z’on watje dat hiermee alweer in haar maag zit...🙄

V@@s

V@@s

kosten die er niet zijn kun je niet in rekening brengen

Als de verzekering vergoed, dan kun je niet ook die kosten bij ex in rekening brengen. Kinderen zijn meestal gratis aanvullend verzekerd. Je betaald alleen premie voor jezelf.

Overigens hoef je als ouders echt niet mee met elke controle is mijn ervaring, en kun je vader daar natuurlijk ook gewoon een rol in laten spelen.

Kaplablokje

Kaplablokje

Belgie

Ik denk dat dit in Belgie speelt, dus dat de kinderen niet gratis verzekerd zijn.

Guera

Guera

Als je na 13 jaar nog zin hebt in dit geemmer dan moet je je ex een rekening sturen.
Ik zou denken let it go. Het kost je toch geen extra geld?
En anders moet je de helft vd verzekeringspremie in rekening brengen. Dat is eerlijker dan de helft vd beugel

Braveheart

Braveheart

Ja het

Kost wel extra geld,...is idd misschien anders in Nederland dat weet ik niet.Maar hier is dat een aparte tandverzekering die ik dus ook betaal.We krijgen ook een stuk terug van het ziekenfonds dat verreken ik sowieso wel in het stuk die mijn ex moet betalen.

Braveheart

Braveheart

En hij

kan niet alleen naar de consultaties het is te ver..En ik kan de vader hier een rol in laten spelen alleen wil hij dat niet...alles van consultaties,dokters,hobby’s,oudercontacten in school noem maar op is voor mij...ze wonen 100% bij mij buiten sporadisch eens een weekend om de 3 maanden komt hij achter hen.En voor iemand denkt dat ik hen niet laat gaan of hen opstook dit is zeker niet zo...Mijn ex heeft letterlijk gezegd het zijn jouw kinderen.Hij heeft 100% gekozen voor zijn nieuw gezin.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

Als ik erachter zou komen dat mijn ex me de helft van zeg 2000 euro laat betalen terwijl hij zelf 1600 terug krijgt zou ik toch wel stampei maken. Dat is gewoon oplichting!

Kaplablokje

Kaplablokje

15-09-2018 om 18:09

Eerder draadje

Volgens mij is hier eerder een draadje over geweest. Iemand?

Braveheart

Braveheart

16-09-2018 om 19:09

Toch maar

Besloten om open kaart te spelen en hem mee te laten profiteren van de verzekering.Ik zal hem voorstellen om hem 40% terug te betalen van het bedrag dat we terug krijgen en 60% voor mij aangezien ik de premie betaal en alle rompslomp voor mij zal zijn....Te nemen of te laten.

Niki73

Niki73

18-09-2018 om 11:09

Je kunt hem niet de helft laten betalen terwijl jij een deel van de verzekering terugkrijgt. Dat is inderdaad oplichting.

De extra premie kun je voor 50% aan hem terugvragen (op voorwaarde dat hij heeft ingestemd met de verzekering) en zo ook 50% van het bedrag dat overblijft na terugbetaling door de verzekering. Laat hem gewoon de afrekeningen van de orthodontist en de verzekering zien. Hou het eerlijk, dat is altijd beter.

Als jij geld wilt zien voor je verlofdagen, bespreek dat dan met hem. Dan kan hij altijd nog ervoor kiezen ook eens mee te gaan naar de orthodontist.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.