Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mary
31-03-2016 om 20:03
Betalen uit kinderalimentatie of niet
Ik gescheiden moeder van twee kinderen, ontvang van mijn ex kinderallimentatie.
We hebben co-ouderschap maar overleg is vreselijk moeizaam.
Nu krijg ik het verzoek van mijn ex om voor de kinderen een pc te kopen voor bij hem zodat ze daarop huiswerk kunnen maken en gamen. De pc die er nu staat wil hij voor zichzelf gaan gebruiken.
Het is een behoorlijke uitgave waarvan hij vind dat het van de kindrekening betaald dient te worden.
Wat vinden jullie?

Vesper Lynd
Laptop
Mijn kinderen hebben een laptop die ze heen en weer nemen. Die heb ik betaald omdat ik alles voor ze koop. Ik zou geen pc kopen voor bij hun vader, als ze bij mij er ook een hebben.

bieb63
even voor mijn beeldvorming
Jullie hebben zoiets als 1 pot waar dingen voor de kinderen van worden betaald, zoals bijv. kleding e.d.?
En hoe oud zijn de kinderen?

Mary
31-03-2016 om 21:03
Hij wil gewoon nieuwe pc
Meiden zijn 14 en 16. Ex wilde geen kindertekening . Bij scheiding hebben de 2 pc.s en 2 laptops verdeeld.
De pc is bij mij in gebruik voor de kinderen; ik gebruik alleen de laptop.
Als hij dat anders in zijn huishouden wil. En beide apparaten voor zijn eigen gebruik wil moet dat dan van kinderallimentatie betaald worden? De pc is er. Hij wil nu zowel pc plus laptop voor zijn eigen gebruik.
Dames willen geen laptop.sinds de scheiding twee jaar geleden hebben ze altijd hun huiswerk op de pc bij hem kunnen maken. Hij creƫert zelf de behoefte.

Helena
31-03-2016 om 23:03
Makkelijk
Als hij een nieuwe pc wil, koopt hij die van zijn eigen geld. Jullie hebben na de scheiding beide een laptop en pc meegenomen, het lijkt me dat vervanging voor eigen rekening is.

Mary
31-03-2016 om 23:03
Dat dacht ik dus ook
Komt hij na twee jaar mee.
Onder het motto: de dames hebben nu geen pc meer.
Maar wel nodig voor school.
Alle kosten voor hun opvoeding moeten van de allimentatie betaald worden.
Daar heeft hij gelijk in maar ik ben toch ook niet verantwoordelijk voor andere spullen in zijn huishouding?
Nieuw bed kledingkast of bureaustoel

Paddington
01-04-2016 om 08:04
Volgens mij
is het zo dat alle kosten die het verblijf overschrijden, dus school, sportclubjes en kleding van de kindrekening betaald moeten worden. Voor zaken in zijn huis, evenals de vakanties die hij wil vieren met de kinderen zijn voor zijn eigen rekening. Daarvoor is de zorgkorting.
Dat hij vindt dat er een nieuwe PC moet komen voor de kinderen, is zijn keuze en dus voor zijn rekening.

Mary
02-04-2016 om 01:04
Spelletje
Huiswerk is niet zo,n probleem een spelletje doen ze liever op een pc.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.