Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Sinilind
18-07-2018 om 11:07
ben niet welkom bij verjaardag stiefzoon
Ik heb moeite met het volgende: mijn vriend gaat zondag de verjaardag van zijn jongste zoon vieren met zijn ex vrouw en hun oudste zoon. In de oude “gezinssamenstelling” zeg maar. En ik vind het enorm steken. We wonen al twee jaar samen, en zijn jongste zoon is bijna ieder weekend bij ons. Er is een goede band. Anders met de oudste zoon die nog steeds moeite heeft met het feit dat het gezin 4,5 jaar geleden gebroken is. Mijn vriend werd zo goed al op straat gezet door zijn vrouw, aanleiding doet er nu niet toe maar heeft niets te maken met vreemdgaan of mijn aanwezigheid in zijn leven, ik kende hem toen niet.
De verjaardag van mijn kinderen worden altijd samen gevierd: ik en mijn huidige vriend, eventueel zijn jongste zoon als hij er is en/of wil komen, mijn exman en zijn huidige partner, en de kinderen. Het is gezellig en probleemloos.
Maar bij de ex van mijn vriend en zijn oudste zoon is er geen ruimte voor mijn aanwezigheid. Het is alsof ze niet willen dat ik besta. Ik zou het nog kunnen begrepen als het nieuw was of ik de oorzaak van de breuk was geweest, maar het is dus niet zo. Ik weet niet zo goed hoe hiermee om te gaan. En ik wil het niet met mijn vriend bespreken want hij is al blij om de verjaardag van zijn zoon te vieren.
Sini

just-me
11-09-2018 om 09:09
Niki73
We laten het inderdaad zo. Wanneer het een keer bij ons gevierd wordt, dan is het een ander verhaal. Niet moeilijk denken en ik vermaak me echt wel op de verjaardag, mijn partner zijn familie is er en ik ken genoeg andere mensen daar, dus komt zeker goed.

Niki73
11-09-2018 om 10:09
Gelukkig
Ik lees dat je je er nu bij hebt neergelegd. Dat is wel zo prettig voor iedereen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.