Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

What else
23-08-2018 om 13:08
Balans in opvoeden na scheiding.
Hallo allemaal.
Graag zou ik wat ervaringsverhalen horen.
Zelf onlangs gescheiden met een omgangsregeling.
Kind is meer bij mij dan bij papa.
Op zich red ik me wel. Regelde voorheen ook al veel.
Maar ik zit wel heel erg te struggelen met de balans tussen opvoeden ( structuur/ regels) en inleven in de belevingswereld van ons kind.
Iedereen roept wel wat ik zou moeten doen. Maar ik weet het zelf niet meer.
Moet daarbij erbij zeggen dat ik zelf ook erg moe ben van de hele " nieuwe situatie:.
Mijn zoon ( 9 jaar) slaapt op het moment moeilijk.
Komt naar beneden, zegt papa te missen.
Ik troost, bied een luisterend oor, geef knuffels.
Maar wil hem uiteindelijk weer in zijn eigen bed.
Maar hij heeft in de vakantie vaker in mijn bed geslapen, wat we altijd als logeerpartijtje zien.
Maar nu wil hij dus ook, of bij mij in bed slapen, of nog met mij beneden zitten. Kortom vanalles om nog niet alleen naar bed te gaan.
En dan komt het moeilijke deel voor mij.
Ik kan niet altijd consequent zijn om hem weer in zijn eigen bed te krijgen.
Merk dat ik wil " compenseren" uit schuldgevoel voor de scheiding.
Ik kan ook niet echt peilen of hij echt bv heel erg piekert of het " gebruikt" om niet naar bed te hoeven.
Als hij echt met iets zit, wil ik er graag voor hem zijn.
Pffff moeilijk
Herkennen jullie dit?

Ad Hombre
29-08-2018 om 21:08
Voorspelbaar?
Phryne, ik zag net nog een OP die het daar niet mee eens zou zijn
Ik ben blijkbaar 57% thinking. Balanced!

Ely
29-08-2018 om 22:08
Leesvoer
http://www.kritischdenken.info/zeg-vaarwel-tegen-mbti-de-rage-die-niet-zal-verdwijnen/
En dat van ‘damaged goods’ is een wrang geintje neem ik aan? Of serieus?

Saar
30-08-2018 om 02:08
Wat een beperkte opvatting van 'gevoelig'.
Negatief ook. Ik gebruik de term neutraal, ook toen ik die op jou plakte.
Maar wrs ben ik minder gevoelig.
(scoor in dat testje ook veel meer T, ook voor mij voorspelbaar)

Ad Hombre
30-08-2018 om 06:08
En andere onderzoeken zeggen wat anders:
https://www.myersbriggs.org/my-mbti-personality-type/mbti-basics/reliability-and-validity.htm?bhcp=1
Ik vond het wel typerend dat ik van een aantal vriend(inn)en en familie van te voren kon voorspellen hoe ze zouden scoren.
Damaged goods. Het is wrang inderdaad, maar er zit natuurlijk een grond van waarheid in. Niet alleen krijg je een partner met de nodige ex-ballast, maar de kans dat een relatie bij een gescheiden persoon nogmaals stukloopt is natuurlijk een stuk groter.
Niet dat je op latere leeftijd veel keus hebt. 40ers en 50ers zonder rugzakje bestaan niet op de relatiemarkt.
Dus ik hou het maar lekker bij deze partner...

Pennestreek
30-08-2018 om 10:08
dan hoop ik voor je dat je partner er net zo over denkt. Zoals je hier op het forum hebt kunnen lezen blijken lang niet altijd beide partners het eens over de levensvatbaarheid of het succes van hun relatie. En gezondheid is natuurlijk ook een beetje een loterij. Stel je toch eens voor dat je straks alleen komt te staan. Denk dat je dan ineens heel anders tegen die 'damaged goods' aankijkt. En hoe zou je het vinden als de dames die jij dan wellicht als relatiemateriaal beschouwt jou als 'damaged goods' betitelen. Of is die classificatie voorbehouden aan gescheiden vrouwen?

Ad Hombre
30-08-2018 om 10:08
Pennestreek
Zoals ik al zei, soms heb je geen keus. Maar dan denk ik nog steeds dat een weduwe/weduwnaar preferabel is.
Maar volgens mij dwalen we een beetje ver van het onderwerp...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.