Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Anke

Anke

08-07-2017 om 23:07

Alleen op vakantie ?

Hoi

Na een aantal jaar niet op vakantie te zijn geweest wil ik het deze zomer wel gaan proberen. Wil het liefst alleen. Zware jaren achter de rug met scheiding, 3 pubers en een fulltime baan. Ben gewoon heel moe en wil niets meer dan in mn uppie uitrusten en wat zo'n pakken.
Zelf denk ik aan een all inclusive op een zonnige plek. Niet zo'n groot massaal iets, maar wat kleinschaliger.
De bestemming is wel uit te komen, de invulling ook wel.
Het enige waar ik tegenop zie is het alleen op vakantie gaan.

Hoe voel ik me als ik word geconfronteerd met gelukkige gezinnetjes en hoe alleen zal ik me voelen? Alleen eten lijkt me inderdaad wat sneu ogen.

Al met al ben ik benieuwd wie van jullie wel eens alleen op vakantie is geweest en hoe dat dan beviel?

Groetjes Anke

Thursday Next

Thursday Next

heerlijk!

Toen beide kinderen op kamp waren en man nog moest werken (maar ik niet) ben ik een week alleen op vakantie geweest. Wel heel anders dan jij wil, namelijk op fietsvakantie. Waarom zou het sneu zijn om alleen te eten? Ik nam meestal een boek mee en de fietskaarten om de route te plannen. Maar als je je sneu voelt zul je er ook zo uitzien...
Gewoon doen en ervan genieten!

De eerste keer

alleen op vakantie ben ik op een zeilboot gegaan, met verschillende mensen en een schipper (en kok). Je kon dus meewerken met het zeilen, als je dat wilde. Is me erg goed bevallen. Heerlijk op het water, en wat doen maar niet te erg, allemaal mensen aan boord die gaan voor het zeilen en de natuur, geen tijd om te gaan piekeren, maar genoeg tijd om even na te denken en tot rust te komen. Geweldig.

Tsjor

Vesta

Vesta

Heerlijk

Wandelvakantie, lekker in mijn eigen tempo lopen, lekker lunchen en 's avonds steeds dezelfde mensen in het hotel die ook die route liepen.

Ook wandel ik graag met mijn rugzak door nl, tentje mee, heerlijk.

Gewoon een boek mee als je ergens gaat eten.

Jackie

Jackie

Lange stedentrip

alleen gereisd. Wat was dat heerlijk tot mezelf komen. Op een gegeven moment had ik wel een paar vakantievrienden gemaakt en dat was ook fijn, lekker low key.

niet gedaan

Ik heb het nooit gedaan. Maar ik als ik het zou doen - wat me best wel eens leuk lijkt - dan zou ik niet naar een resort gaan, maar iets actiever in semi-groepsverband. Zo'n wandelvakantie die Vesta beschrijft bijvoorbeeld.

Triva

Triva

09-07-2017 om 08:07

Als je je zo voelt zou ik dus zeker niet een all inclusive kiezen op een zonbestemming.

Er zij zoveel andere mogelijkheden en waarom dan niet een groepsreis voor alleengaanden met ieder een eigen kamer? Hoef je nooit alleen te eten maar als je alleen wil zijn dan kan dat.

Tops

Tops

09-07-2017 om 09:07

Ook alleen

Maar in die jaren nog niet op vakantie geweest.
Ik houd niet van actief zijn op vakantie, ben geen cultuur snuiven en kan de rust niet vinden om te lezen, behalve in bed.
Ik zou dus wél all-inclusive gaan en je niet focussen op je alleen zijn, waar je natúúrlijk mee geconfronteerd gaat worden, maar op de rust.
Een week niet hoeven praten, dobberend op een bedje, alles observeren en even blij zijn dat jij dat nu niet hoeft.
Geen pubers bezig houden, geen antwoord op onmogelijke vragen hoeven geven, geen discussies, geen gezeur over het eten, geen gemier over de was, de boodschappen, geen geruzie, geen lawaai, geen muziek...
Even Anke zijn.
Hophop heb je al geboekt?

Korte vakanties

Ik ben ook eens op een zeilvakantie op de Middellandse zee geweest, dat was echt er even helemaal tussenuit maar ik had last van het gebrek aan privacy en het niet kunnen gaan en staan waar je wilt.
Ook eens All inclusive naar de zon en dat was zalig maar te lang alleen. Alleen eten vind ik geen probleem maar 7 avonden achter elkaar wel. Nu ga ik liever kort zoals midweek in huisje aan zee of weekend naar een stad. Ik wil wel weg maar een groepsvakantie is mij net te heftig. Met de kinderen doe ik het meestal ook zo; een week en 1 of 2 weekenden.

Amsterdamse

Amsterdamse

09-07-2017 om 10:07

B&B, gîte oid

Ik zou niet snel naar zo'n all inclusive gaan, heeft zo weinig sfeer, denk ik. Is misschien een vooroordeel, hoor.

Waarom niet een echt leuke B&B, of een bijzondere gîte op een kleinschalige 'camping' op een hele mooie plek, in de natuur. Zwembadje erbij. Ligstoelen in je eigen tuin in de schaduw, boeken lezen, kijken naar je fijne uitzicht. Bij die kleinschalige gites kun je vaker 's avonds meeeten, aan een lange tafel met andere gasten. Ook bij B&B's heb je vaak wel aanspraak, als je dat wil. En er wordt ook voor je gezorgd, door de gastvrouw/ heer.

Ik heb veel alleen gereisd, en ik vind het heerlijk. Eigen plan trekken, tijd zelf indelen en ook: niet teveel hoeven kletsen, maar gewoon genieten in je eentje, in stilte.

Mark72

Mark72

09-07-2017 om 19:07

Alleen of niet?

In mijn relatie ben ik altijd gezellig als gezin op vakantie gegaan, maar ik merkte wel snel dat ik tijdens de vakantie ook behoefte had aan dingen alleen doen (meestal wandelen). De laatste jaren van mijn vakantie ben ik ook meestal 1x per jaar alleen een paar dagen weggeweest om heerlijk te wandelen zonder anderen om rekening mee te houden. De meeste mensen aan wie je dat verteld die begrijpen het niet dat je alleen weg wilt. Degene die het wel begrijpen hebebn waarschijnlijk dezelfde behoeftes.

Dit jaar gaan we nog als gezin op vakantie, volgend jaar zien we wel hoe het gaat, maar als ik de kans heb dan wil ik naast een vakantie met mijn dochter ook een keer heerlijk even alleen weg. Niemand die je zegt wat je moet doen, niemand om rekening mee te houden. Alleen jij en jezelf. Of een all-in resort met happy families dan het beste is kan ik je niet vertellen, maar mijn keus zou het niet zijn. Ik zou juist iets zoeken 'off the beaten track'.

Ik heb net als in je andere post het idee dat je nog geen vrede hebt met het idee dat je gelukkige gezinsleven voorbij is en dat je een nieuwe manier van leven moet vinden voor jezelf waar je gelukkig bij wordt.

Of je het leuk vindt om alleen op vakantie te gaan licht aan jezelf en hoe alleen ben je? Je komt altijd wel andere mensen tegen, zeker als je gericht boekt voor singles. Succes met je keuze!

Wilgenkatje

Wilgenkatje

09-07-2017 om 20:07

Eigen keuze

Het maakt nogal uit of je uit eigen keus in je eentje op vakantie gaat, of dat je door omstandigheden alleen erop uit gaat.

Je schrijft dat je moe bent door alles wat de afgelopen jaren gebeurde. Ga op zoek naar een bestemming waar je iets kunt doen of beleven wat je echt ligt. Een al inclusive lijkt me dan juist niks. Allemaal mensen die op dezelfde plek blijven en geen interesse hebben in de verdere omgeving.

Waarom zou alleen aan de maaltijd zitten sneu zijn? Als je alles om je heen als voorstelling ziet, is er genoeg te zien. Het kan ontspannen zijn niet verplicht te hoeven converseren.

Je zou ook met een georganiseerde reis kunnen meegaan. Wij waren laatst met Kras op rondreis, de deelnemers waren deels samen, deels alleen, en het was een ontspannen, leuke reis.

Go for it

Pennestreek

Pennestreek

10-07-2017 om 10:07

Zou ook voor iets actievers kiezen

Niet te lang weggaan, want het is een experiment, en ik zou kiezen voor een groepsreis. Denk ik. Vorig jaar ben ik met de kinderen met een groepsreis voor eenoudergezinnen naar de Ardennen geweest, dat vonden we allemaal heel erg leuk. De kinderen en ik hadden aanspraak. Maar het hoeft niet, dat contact.
Ik was vreselijk bang om in mijn eentje tussen allemaal happy families te zitten, dus dat heb ik bewust zo opgelost. En als ik nu in mijn eentje weg zou willen/moeten dan zou het of een groepsreis of een B&B of zo worden. Daar tref je vaak heel gastvrije mensen, dus dan heb je toch redelijk makkelijk contact als je zou willen.
En is op pad met een vriendin of zus anders geen optie? Ik ben pas een weekend weg geweest met een vriendin, lekker wellnessarrangement, was heerlijk. Het volgende uitstapje is met een nichtje een weekend wandelen, kost een stuk minder ;-), net zo gezellig en weldadig.

Succes met het omzetten van de knop, en ik hoop dat het een heel positieve ervaring voor je wordt!

over alleen reizen en groepsreizen

Het duurde nogal lang voor ik een vaste relatie had, dus heb ik aardig wat vakanties alleen gereisd. Ik vond het alleen eten geen probleem als dat ergens was waar alleen eten gewoon was. Ik zat dus best wel vaak in burgertenten. Een overnachtingsmogelijkheid die ik hier nog niet heb horen noemen zijn jeugdherbergen. Niet per se alleen voor de jeugd. Daar komen mensen die alleen reizen, of in een groepje, of met een gezinnetje - van alles door elkaar. Gezellige contacten met andere gasten komen voor maar hoeven niet.

Als je een groepsreis boekt (niet een voor alleenstaande ouders) dan wordt vziw (maar mijn laatste groepsreis is alweer even geleden) uitgegaan van tweepersoonskamers. Eenpersoonskamers kosten extra.

Zelf zou ik niet voor een vakantie in een all-inclusive kiezen maar liever wat gaan rondtrekken ergens, maar goed, dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Ik denk wel dat er erg weinig alleenstaanden in die all-inclusive dingen zitten, dus je wordt wel voortdurend met familiegroepen en gezinnetjes geconfronteerd vermoed ik.

Groeten,

Temet

Li

Li

10-07-2017 om 13:07

jeugdherbergeen zijn leuk. Wel slaapzalen, of privé-kamers voor 4 (maar misschien tegen meerprijs ook wel alleen, lekker groot). Veel leuke gezinnen otmoet, maar ook kordate oude dames die alleen reisden, of alleen reizende jongeren. Vrijheid, blijheid. Plekje in een ijskast, scheelt dure drankjes kopen de hele tijd.

Triva

Triva

10-07-2017 om 14:07

die jeugdherbergen

heten toch al jaren Stayokay?

Li

Li

10-07-2017 om 15:07

In Nl

maar niet in het buitenland, daar heten ze youth hostel /jugendherberge of wat dan ook. En ze hebben nog steeds het logo met het huisje, boomje maar geen beestje.

Zonnebloem

Zonnebloem

10-07-2017 om 20:07

Welness

Zomaar wat in me op komt, maar als ik in de situatie zou zitten dat ik een paar dagen alleen weg wou, voor broodnodige 'me-time' (zoals TS het omschrijft) dan zou ik denk ik kiezen voor een welness-resort. Sauna, massages, etc. Zijn hele dagprogramma's voor..;-)

Ontspant als een tierelier; een dag voelt al bijna als een complete vakantie. Laat staan zo'n meerdaags arrangement!

Mieke

Mieke

11-07-2017 om 07:07

Alleen reizen

Wij zitten nu een paar dagen in jeruzalem. In ons hotel zie ik veel alleen reizenden. En gisteren op excursie zag in de bus ook 3 of 4 mensen alleen reizen. In restaurants zitten mensen alleen te eten. Hier is dat dus echt niet raar.

Ik zou zeggen kies een bestemming waar veel te zien is. Een all-inclusive of strandvakantie zou ik niet doen. Maar juist een interessante stedentrip.

Niki73

Niki73

31-07-2017 om 13:07

Zalig

Ik ben een paar keer een weekje alleen op stedentrip gegaan. Het fijne is dat je met niemand rekening hoeft te houden. Je slaapt zo lang je wilt, je doet zo veel of zo weinig als jij wilt, geen overleg nodig, geen aanpassingen nodig.

Je wordt echt niet vreemd aangekeken als je alleen bent, maar soms vond ik het zelf wel een beetje raar, inderdaad vooral in een restaurant. Het wachten tussen de gangen vond ik wel eens lang duren. Ik had altijd een leuk boek bij me voor dat soort situaties. Nu heb ik geleerd dat je best kunt zeggen dat de gangen wat sneller mogen doorkomen. Al doende leer je.
Overigens heb ik zo ook al mensen ontmoet. Mensen die zien dat je alleen bent en die je aanspreken. Daar hoef je niet op in te gaan, als je dat niet wilt, soms levert het zomaar een vriendschap op.

Jeugdherbergen vind ik ook leuk: privacy als je het wilt, aanspraak als je het opzoekt. Ik kreeg meestal een tweepersoonskamer, die vergeleken met een echte hotelkamer dan nog steeds goedkoop was.

Pennestreek

Pennestreek

31-07-2017 om 13:07

Ben je er al uit?

Ben benieuwd of je al iets besloten/bedacht/geboekt hebt. En hoe het verder met je is .

Anke

Anke

11-08-2017 om 16:08

Reactie

Joehoeeee ik ga in september alleen 8 dagen naar Kreta. En ook nog eens all inclusive. Heb er zoooo'n zin in !!!

Heb met mensen gesproken die ook alleen op vakantie zijn geweest en ik had ineens zoiets van " wat zij kunnen kan ik ook"...
Ben wel bij mezelf gebleven en heb dus iets geboekt wat MIJ gewoon erg aanspreekt.

Verder gaat het momenteel best aardig. Ups en downs uiteraard, maar eigenlijk heb ik het met de kinderen best lekker voor mekaar zo.
Ik heb nu ook al even vakantie en wat geniet ik van het niets moeten en hoeven. Ik kom helemaal bij en relax heerlijk met de kids.
Dips zullen heus wel weer langskomen, maar nu voel ik me goed en sterk !!!!! Wordt vervolgd....

Suze

Suze

11-08-2017 om 17:08

Heerlijk!

Leuk dat je even laat weten wat je gaat doen. Supergoed dat stoere gevoel en slim dat je iets gekozen hebt wat bij jou past. Laat ook maar weten hoe het geweest was.

Je gaat vast heerlijk genieten. Erg leuk Griekenland/Kreta! Heel veel plezier alvast.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.