Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bart

Bart

29-08-2019 om 18:08

Alimentatie

"Werkelijk, ik begin serieus te denken dat je een Troll bent."

Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker. Eén of andere gescheiden uitkeringsgerechtigde die vanuit haar jaren-50-portiekflatje de perfecte, strategisch denkende moeder en echtgenote met een goedverdienende baan plus dertiende maand probeert uit te hangen op een forum.

Of zoiets.

Alka

Alka

16-09-2019 om 16:09

Eens Pennestreek

Ben het wel met je eens Pennestreek dat het in sommige gevallen niet fair zou zijn , zoals in de situatie die jij beschrijft.
(moet je uitkijken dat M Lavell niet hierop reageerd, want die bestempeld jouw verhaal toch als keiharde roddel ).

Uitzonderlijke gevallen blijf je altijd houden, daar kan ik ook wel begrip voor opbrengen. Net wat je zegt, in het onderwijs hoef je echt geen 3 avonden te werken (tenzij hij op een avondschool werkt).

Gaat meer om de mensen die het gewoonweg vertikken om meer te gaan werken of uberhaupt te gaan werken en liever hun handje ophouden bij ex (en deze leeg willen melken) en dan bv ook nog 50/50 co-ouderschap hebben, terwijl ze makkelijk meer zouden kunnen werken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

Pennestreek

Wat ze wil natuurlijk, maar als je ermee akkoord gaat omwille van de relatie moet je daarna niet klagen. Ja, ervaring mee. Ik krijg voor mijn jongste nu nog maar soort van een symbolisch bedrag. Ex had er erg veel moeite mee om geld naar mij over te maken en wilde almaar meer zeggenschap en een kinderrekening. En bleef maar zeuren, dus ik heb gezegd dat hij dan maar 2/3 moest overmaken en de rest lekker naar eigen inzicht uitgeven. Vond hij alsnog niet leuk, jammer dan.

Pennestreek

Pennestreek

Phryne

Zij klaagt ook niet, ik klaag ook niet, ik stel alleen vast dat ik vind dat niet alle situaties vergelijkbaar zijn, en dat het niet altijd 'terecht' of 'rechtvaardig' of zelfs maar haalbaar is dat de pt werkende partner na een scheiding meer gaat werken. En geef daar dan een voorbeeld bij.

En ja, ze baalt natuurlijk van zijn opstelling, vooral van zijn houding t.o.v. de kinderen en het niet nemen van zijn verantwoordelijkheid. Dat ze dan ook niet direct opspringt om meer te werken, zodat hij nóg minder hoeft te betalen, ach, niets menselijks is haar vreemd. En ik zou ook niet heel happig zijn om een aanstaande ex ergens in tegemoet te komen als hij zich zo opstelt. Het moet wel van 2 kanten komen natuurlijk, ook bij een scheiding.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-09-2019 om 17:09

Dat weet ik wel zeker Bieb

Voor de rest: zie Rosie.
Ik geloof dat we weer een Truus te pakken hebben. Of hoe degene met de fantastische verhalen over de schoolplein vader ook alweer heette.
Ander onderwerp, zelfde grote duim.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-09-2019 om 17:09

Schoolplein vaders

.

"Vader" van 3

"Vader" van 3

16-09-2019 om 21:09

Ook met € 3.000,00 lukt het niet.

Ik verdien ruim € 3.000,00 netto per maand, betaal ruim € 1.000,00 alimentatie en een huis met minimaal 3 slaapkamers in de buurt van mijn ex kost > € 1.000,00. Ik zou dus ca. € 1.000,00 overhouden.

Wanneer ik een dag minder ga werken kost dat ca. € 150,00, per maand dus ca. € 600,00. Zorgkorting zal maximaal € 50,00 per dag zijn, dus € 200,00 per maand. Gevolg is dat ik rond moet zien te komen van < € 600,00, na betaling van energie enz. blijft er weinig over voor boodschappen en verzorging.

In mijn geval zal ik een andere functie met een lager salaris moeten nemen en € 0,00 of minder overhouden voor boodschappen enz.

Ik kom hier niet klagen en heb het prima zonder co-ouderschap, omgangsregeling en een kleinere woning maar al die simpele uitspraken over minder werken, verwijten naar vaders die geen zorg op zich nemen of de vaders die juist wel willen zorgen afzeiken en dat zij moeten accepteren dat hun kinderen en/of ex recht op alimentatie hebben komen mij de keel uit.

Helaas zijn er wel veel stereotype mensen die aan de hand daarvan keuzes hebben gemaakt want anders zouden die reclames niet dusdanig gemaakt worden.

Lanza

Lanza

17-09-2019 om 09:09

Waarom ga je niet

voor je kinderen zorgen? Dan gaat de alimentatie omlaag en voelt de situatie wellicht eerlijker voor iedereen.

"Vader" van 3

"Vader" van 3

17-09-2019 om 16:09

Lanza,

Antwoord op jouw vraag, dat is niet goed voor mijn mentale gezondheid. Verder ga ik er niet op in op andermans topic.

On topic op de alimentatie, lees mijn post nog eens goed door. Ik kan niet rondkomen van € 600,00.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.