Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

MrP

MrP

04-04-2015 om 14:04

algemene regels bij kinderen uit een samengesteld gezin

Ik ben een gescheiden vader van 4 dochters.
Inmiddels heb ik een relatie, en in die relatie hebben we samen 6 dochters.
Mijn dochters zijn redelijk"streng" opgevoed.
Ik ben een traditionele man, en mijn ja is ja,en mijn nee is nee.
De dochters van mijn vriendin daarentegen hebben totaal geen regels,en beheren de regie.
Nemen haar niet serieus,en lachen haar recht in het gezicht uit.
Hebben werkelijk lak aan alles wat ze zegt.
Eisen continue de aandacht. ..
Spelen de hele dag toneel. .. bij werkelijk alles.
Moeder staat er middenin,en gaat er gewoon in mee.
Haar kinderen weten drommels goed dat ik dat doorzie,.... en proberen zich dan ook steeds onder mij uit te draaien.
Ik daarentegen ga mijn dochters niet verantwoorden waarom zij dingen niet mogen en eventueel haar kinderen wel.
Ik trek een rechte lijn.
Mijn vriendin uiteraard niet.
Ik ben te streng.
Te hard.
Te ongeduldig.
Ik zie dingen niet goed.
Het is werkelijk ongehoord.

Het lijkt werkelijk nergens op.
Haar kinderen weten het drommels goed hoor. En zien ook prima dat mama "blind" is voor alles wat er gebeurd.
Zij doen daarom ook hun stinkende best een wig te houden tussen mama en mij.
Het stoort me steeds meer,... en in ben nog nooit zo opgefokt en onrustig gewees als de laatste maanden.
Ik ben er bijna ziek van.

Hoe kan ik hier wijselijk meer om gaan.
En hoe vind ik hier rust in?
Ik ben een man en vader met een donders groot hart, maar dit tergt mij enorm.

Jojo

Jojo

Heel flauw gezegd, je bent niet de opvoeder.
Je hoeft je echt niet alles te laten zeggen uiteraard, maar je moet niet tussen moeder en haar kinderen komen; je kunt dat niet even zomaar overnemen.

Algemene regels lijken me heel lastig, je moet dan een middenweg bewandelen waarin je elkaar misschien niet voldoende tegemoet kunt komen. Jouw weg is niet de enige, haar weg ook niet, het kan zijn dat de ene meer water bij de wijn zal moeten doen dan de ander en ik heb de indruk dat jij dat niet wilt zijn. (als dat wel zo is, sorry)

Een nee hoeft echt niet altijd een nee te blijven, een ja net zo min. Er zijn nu eenmaal omstandigheden dat je best je hand over je hart kunt strijken. Geen ijsje in de middag maar aan het einde als verrassing wel bijvoorbeeld.
Nu snap ik dat het bij jou om grotere dingen gaat, maar die algemene regels zul je toch samen moeten opstellen en dat zullen echt heel algemene regels zijn en niet die waar jij op doelt denk ik.

bieb63

bieb63

Als jullie allebei een totaal andere opvoeding voor ogen hebben (en tot jullie een samengesteld gezin waren, alszodanig hebben uitgevoerd) dan wordt dat heel lastig.....
Maar..... dat maakt natuurlijk niet dat jouw opvoeding de beste is... Het is jóuw zienswijze en dus niet per definitie die van de ander en zeker ook niet per definitie beter.
Hoe dan ook: geef eens wat voorbeelden, dan kunnen we beter inzicht krijgen in jou versus haar methode.

Bimba Boef

Bimba Boef

04-04-2015 om 16:04

hoezo nu ineens?

behalve als een traditionele man, ben je in elk geval ook een nogal autoritaire man en klink je als iemand die behoorlijk met zichzelf is ingenomen.
Je klinkt daarnaast heel erg cynisch en overtuigd van jezelf. Dat haal ik uit je 'het is werkelijk ongehoord' en het 'úiteraard'bij jouw vriendin die alles verkeerd doet.
Eerlijk gezegd zou mijn advies zijn om per direct te gaan scheiden, want het ontwikkelen van jullie gezamelijke opvoedmethode is een onmogelijkheid.
Begrijp ik overigens goed dat je 10 dochters hebt? Want eerst als 4 en daarna nog samen 6?
Maar goed, hoe dan ook, jullie hebben in het begin van de relatie al van elkaar gezien hoe je opvoedstijl is. Hoe kun je dan nu ineens erachter komen dat dat helemaal niet matched? Toch hebben jullie het zo ver laten komen dat er nog minstens 2 dochters bijkwamen, terwijl er toch al dingen moeten zijn geweest die jullie tegenkwamen en waarvan bleek dat het niet zo goed ging. Want het klinkt nu alsof je ineens tegen dit probleem bent opgelopen.
Hoe zit dat?

Mijntje

Mijntje

04-04-2015 om 17:04

liefde en interesse

De dochters van je vriendin zitten totaal niet te wachten op een nieuwe nepvader die zomaar ineens alles over ze te zeggen heeft. Ze zitten misschien al helemaal niet te wachten op een nieuwe man in het huis.
Wat de meeste kinderen willen is oprechte interesse en liefde. Als je daar nou eens mee begint. Toon dit. En laat de opvoeding van de stiefdochters over aan hun eigen moeder.

Jojo

Jojo

04-04-2015 om 21:04

Het lijkt me ook erg moeilijk voor de kinderen om zoveel volwassenen met zoveel regels te moeten volgen.
Ik weet niet hoe hun contact met de eigen ouder is, maar als die ook nieuwe partners hebben, dan was het eerst pappa en mamma met eigen regels, vervolgens bij pappa en nieuwe partner, bij mamma en nieuwe partner. Volgens mij het recept om horendol van te worden als kind.

Wie ben jij.....

Als ik jouw verhaal lees, dan denk ik: en wie ben jij.....

Wie denk jij wel niet dat jij bent om te denken dat je verandering zou mogen aanbrengen in het gezin van je vriendin......

Je zet jezelf in een kansloze positie bovendien, want een moeder kiest voor haar kinderen.

De manier om ermee om te gaan is denk ik de mensen om je heen accepteren zoals ze zijn.

Ik was trouwens als je vriendin al lang klaar met je geweest.
Volgens mij heb je dit bovendien eerder gepost en dit toen ook te horen gekregen.

Yeti

Yeti

05-04-2015 om 09:04

algemene regels

Volgens mij zijn er maar een paar algemene regels mogelijk: je blijft van elkaar af (niet slaan, schoppen, knijpen), je blijft van elkaars spullen af, en de gezinsleden vallen elkaar niet af.

mrp

mrp

05-04-2015 om 10:04

..........

Bijzonder. ..
Jullie reacties. ..
wat een haat en wat een frustratie.

Ter info:
Ik heb hier nooit erde het gepost.
Dat ten eerste.

Verder had ik gehoopt op liefdevolle ondersteuning, en misschien andere visies, maar dan krijg je zo veel haat en frustratie.
Volgens mij heeft niemand echt goed gelezen wat ik vraag?!?
Ik spreek mijn zienswijze uit. ... ik zeg niet dat het zo hoort te zijn.

Dan jullie reacties. ...

Als ik zo zou zijn zoals jullie reageren.
Dan zou ik dit niet zo posten.
Maar door jullie reactie... ben ik bijna geneigd om er niets mee te doen.

Zijn er ook mensen die niet gefrustreerd zijn, en wel vanuit liefde kunnen reageren.

Ik ziek naar een ondersteuning en oplossing. ...
Niet naar mijn bevestiging.

P

Angela67

Angela67

ik lees heel goed:

"Zij doen daarom ook hun stinkende best een wig te houden tussen mama en mij."

Als je dit met droge ogen durft op te schrijven dan kloppen alle reacties hierboven.

Als je zou opschrijven: 'hun gedrag geeft me het gevoel dat ze een wig willen drijven, wat kan ik doen om dat gevoel tegen te gaan en met hen in gesprek te gaan' dan geef je aan dat je wilt bewegen.

gr Angela

Mijntje

Mijntje

andere kant bekijken

Ik probeer alleen maar de zienswijze (m.i.) van je stiefdochters te beschrijven. Bekijk het ook eens vanaf hun kant.
Hoe oud zijn deze meisjes? Als ze al iets ouder zijn dan heb je het als stiefouder sowieso zwaar namelijk. Zij hebben niet gekozen voor de scheiding van hun ouders, en een nieuwe partner wordt niet zomaar geaccepteerd, daar gaat veel tijd overheen, en ik hoop dat je hier veel begrip, geduld en begrip voor kunt opbrengen, anders ga je het niet 'winnen'.

Jojo

Jojo

05-04-2015 om 11:04

Krijg nou niks

"Maar door jullie reactie... ben ik bijna geneigd om er niets mee te doen."

Ik reageer in posting 2 als eerste bloedserieus. Daarna nog een ps in posting 6 omdat ik er nog over na had zitten denken wat een oorzaak kon zijn.

Het is altijd actie reactie. Misschien kun je zelf op een rustig moment je posting herlezen en kijken waarom mensen zo reageren.

Als jij mijn reactie al niet eens meer serieus neemt omdat een ander niet zegt wat je horen wilt dan vind ik het genoeg.

Jouw reactie die ik hierboven aanhaal is puur manipulatief en riekt naar chantage. Jullie doen niet wat ik wil, dan zal ik.... en de enige die je daarmee hebt zijn jezelf en de kinderen. Niet mij.

Bimba Boef

Bimba Boef

05-04-2015 om 11:04

als je

Liefde wil, moet je niet op het forum wezen maar dat eerst geven, en wel thuis.

Wat je hier krijgt is een spiegel en een portie stevige kritiek. Kun je daar niet tegen dan gaat het hem niet worden....

mrp

mrp

05-04-2015 om 12:04

..........

Dank jullie vriendelijk.
Ik ben er heel wat wijzer van geworden.
;)

Ulla

Ulla

05-04-2015 om 13:04

Nou...

Dit vind ik wel jammer. Ik vind de reacties hier en daar ook wel wat hard overkomen. Ik heb zelf geen ervaring in en soortgelijke situatie, maar zie het wel bij anderen die dicht bij me staan. Ik denk ook dat je je niet moet bemoeien met de opvoeding van de kinderen van je vriendin, ook al is dat lastig wanneer je gezamenlijk dingen onderneemt. Ik zou dan van tevoren met je vriendin afspreken hoe jullie één en ander aan gaan pakken.

Verder zou ik niet te snel dingen gezamenlijk ondernemen. Jullie wonen nog apart? En zijn jullie dan sommige weekenden met z'n allen bij elkaar? Hoe oud zijn de kinderen eigenlijk?

Charlie vo

Charlie vo

07-04-2015 om 09:04

Ver van hun bed show

MrP,
trek het je niet zo aan. Voor iedereen is jouw probleem hun Ver van hun bed-show. En iedereen is snel om te oordelen en hun frustratie op je af te spuwen. Ik heb dit ook niet zo heel lang geleden meegemaakt.

Iedereen vind dat je je stiefkinderen "vrij" moet laten en als de andere ouder niet opvoedt, ga je beter terug LATten.

Ik heb het geluk dat mijn stiefzoon 21 is. Hij woonde bij zijn vriendin toen ik bij mijn vriend ging wonen. Toen er problemen waren in de relatie met zijn vriendin, is stiefzoon terug thuis komen wonen. En omdat hij zich niet kon aanpassen, is hij terug bij de vriendin gaan wonen.
En ik trek het me niet meer aan. Ik laat mijn partner zijn zoon opvoedden en in de Mindfulness lessen heb ik geleerd dat ik bij vader-zoon gesprekken beter iets leuks voor mezelf ga doen. En dat ik mijn frustratie met mijn vriend deel en hij daar iets aan moet doen. Ik heb klaar en duidelijk gezegd dat ik me niet thuis voel als er geen rekening met me gehouden wordt en dat ik dan beter terug verhuis. Als mijn vriend niets over mijn frustraties deelt met zijn zoon, steunt hij me niet.

Misschien ben je nog niet klaar om dit tegen je partner te zeggen. Maar dat is de enige tip die ik je kan geven. Je moet dan wel beseffen dat verhuizen ook de enige oplossing kan zijn...

Succes!

Jojo

Jojo

07-04-2015 om 10:04

huh charlie

Je beschuldigt anderen in jouw draadje ervan te snel te oordelen en ver van hun bedshow en eigen frustratie (netjes na echt heel veel adviezen)......en vervolgens geef je precies dezelfde adviezen aan topicstarter die je zelf dus niet uitvoert en die je anderen verwijt.
Apart.

Bimba Boef

Bimba Boef

07-04-2015 om 11:04

ach ja.....over veroordelen gesproken

Dat wordt zo vaak gezegd als mensen met hun openingspost niet de gewenste reacties krijgen. Dat geldt voor Charlie en dat geldt ook voor deze meneer P. Het is niet wat ik horen wil dus jullie oordelen te snel.
Duh!

Paddington

Paddington

Er zijn mij nog een aantal dingen niet helemaal duidelijk.
Wonen jij en je vriendin al samen?
Hoe oud zijn de kinderen?
Hoe vaak zijn de kinderen bij jou/jullie?

Als je nog een eigen woning hebt, dan kun je daar namelijk je rust vinden.
Kleine kinderen vragen om een andere aanpak dan tieners en pubers zijn weer anders.

Verder denk ik dat je het moet gaan bespreken met je vriendin, wat accepteren jullie wel en wat niet. Wellicht is er een tussenweg mogelijk, dus dat jij iets makkelijker wordt en zij wat strenger.

Charlie vo

Charlie vo

Jojo

Voel jij je niet aangevallen. Jouw draadjes zijn heel vriendelijk. Maar velen geven hier hun "mening" en geen advies. En die mening vind ik nou niet bepaald netjes.

Volgende uitspraken vindt jij toch niet netjes?
--> ben je in elk geval ook een nogal autoritaire man en klink je als iemand die behoorlijk met zichzelf is ingenomen.
--> Wie denk jij wel niet dat jij bent om te denken dat je verandering zou mogen aanbrengen in het gezin van je vriendin......
Ik was trouwens als je vriendin al lang klaar met je geweest.

Ik vind het tamelijk tegenstrijdig om tegen die man te zeggen dat hij die kinderen met liefde moet ontvangen terwijl vriendelijkheid van onze kant een zwak punt is.

En wat betreft je laatste punt over adviezen en toepassen en... ik voel me niet aangesproken. Misschien heb ik niet jouw adviezen opgevolgd maar die van iemand anders? Niet alle adviezen zijn praktisch haalbaar bij iedereen.

Maar de beledigingen mochten toen ook wegblijven.

Charlie vo

Charlie vo

07-04-2015 om 12:04

Bimba Boef

Ik lees toevallig juist je reactie.
Straf dat ik juist jouw quote heb geciteerd.

Neem eens een spiegel en herhaal de woorden die je neergeschreven hebt. Voelt goed hé? Niet dus.
Duh!

Bimba Boef

Bimba Boef

07-04-2015 om 19:04

maar charlie

Het gaat er niet om of iemand blij wordt van een reactie. Het gaat erom of iemand er iets mee opschiet. Ik ben in principe vriendelijk van aard maar durf ook confronterend te zijn. Dat durf ik hier, maar dat durf ik in real live ook echt wel.
Het is ook niet zo dat ik nou eens lekker wat frustraties van mij afgooi en hier eens lekker te keer trek. nee; ik lees en reageer vanuit een behoefte om anderen te helpen en kritisch mee te kijken als zij een stukje van de sluier oplichten. Dat helpt soms veel meer dan een vriendelijk woordje.

De Haan

De Haan

30-04-2016 om 14:04

Blijf lekker bij je zelf.

Mr. P.

Geen koekoek in je nest. Dat is regel nr.1.
Ga lekker latten en blijf heerlijk bij je zelf. je ziet het toch. je bokst op tegen moeders voor moeders. En daarmee verlies je je identiteit. Je bent een prima vader. Slechts geïntimideerd door de weinige invloed die je kunt uitoefenen bij den koekoeks.Dat is niet erg. Maar kies wel voor je eigen kinderen en je zelf. Blijf bij je zelf en geniet van je kinderen. je wordt alleen door de koekoeks geaccepteerd als je het spelletje meespeelt. Hun spel, hun regels.
En alle zogenaamd slimme mama's steunen elkaar. Niet om je beter te maken en je van advies te voorzien maar om je af te zeiken en je klein en vooral koekoek tam te maken. Want de meesten zijn gescheiden en hebben big problems met zich zelf en anders wel met den ex. en daar mag jij mee dealen.
Dus neem afscheid van de koekoek. Kies voor je eigen nest en als je weer rechtop staat is de tijd rijp voor een oprecht lieve en hartelijke vrouw die er oprecht wil zijn voor jou en jouw kinderen. Er zit overigens wel een lichte kern van waarheid in wat de ondersteunende koekoeks vermelden. Wees lief voor je kinderen en niet te hard voor je zelf. Als jij weer onafhankelijk lekker je eigen ding doet met de kinderen dan ben je voor de koekoek NOG veel meer aantrekkelijk en besef je dat je weer een leven hebt. Je eigen dochters zullen je respecteren om wie je bent en niet om wie je krampachtig wilt ehhhhh moet worden.

De HAAN.

Beertje

Beertje

30-04-2016 om 16:04

Het begin

Ik heb alleen de begin reacties gelezen en herken je reactie op de reacties. Je schrijft een tekst en iedereen valt erover.... Ik snap wel dat je zegt ze drijven een wig, ik ben ook dochter van gescheiden ouders... En ja ik heb m'n stinkende best gedaan om de relatie van mijn moeder en de vader van mijn broer te verzieken! Dus ik snap je wel. Aan de andere kant kan je ook denken misschien doen ze zo vervelend omdat ze bang zijn, niet bang van jou maar van de mogelijke opgelegde regels. Praat samen met je partner en vertel beide zonder aanval je visie. En probeer een middenweg te vinden daar in. Je kan nooit verwachten dat een mam van twee net zo denkt als jij pap van vier! Of 18 en 1 voor iedereen weer valt over deze opmerking haha. Jij ben jij en zij is zij... Iedere situatie is anders namelijk. Ik ben een strenge moeder dat was ik al vanaf begin af aan maar wat is streng?? Zeggen dat ze de jas op hangen... De schoenen opruimen... Of is streng iedere dag zo veel uur strafregels schrijven. Ik snap soms de definitie van trend niet.... Ik heb samen met mijn partner vijf
Kinderen en ja dan moeten er regels zijn zeker als je net als ons eerst beide 40 uur werkt. Ik ben namelijk niet de betaalde werkster thuis... In ieder gezin is regels een must de goede regels rust reinheid en regelmaat is niet voor niks verzonnen. En ik ben het eens met regels als niet schoppen en slaan enz... Maar hang je jas op en vragen of je wat mag drinken in plaats van de koelkast open trekken als je 9 bent vind ik niet meer dan normaal. Alleen als samengesteld gezin is het inderdaad water bij de wijn doen van beide kanten als het binnen jullie gezin er anders aan toe ging....

Sterkte. Bij vragen hoor ik het wel hahaha

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.