Buitenland Buitenland

Buitenland

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wie woont er in Zweden Frankrijk of Duitsland?

En hoe bevalt dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 17:06 Topicstarter

....

Wat weet je over contact tussen vader en zoon.

Denk je nou echt dat als 2 mensen gaan scheiden moeder tot haar 100e bij vader in de buurt moet blijven wonen.??? Na 18e mag je weg he. Woorden/advies van mediator

Sopie

Sopie

15-06-2020 om 17:06

Tuurlijk

Mag dat. Maar moet je dat ook willen?
Ik zou toch liever het belang van mijn kind voorop stellen

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 18:06 Topicstarter

...

En waarom stel ik die niet voorop?

Ik ga sowieso verhuizen binnen Nederland als zoon 18 is.

Het is echt niet zo dat je als moeder altijd en eeuwig bij vader in de buurt moet blijven wonen.

Stel we wonen in Leeuwarden en zoon gaat in Eindhoven studeren. Mag ik dan niet in Maastricht gaan wonen?

ElenaH

ElenaH

15-06-2020 om 18:06

Mamaveertigplus

Je bent aan het rellen, de agressie spat van het scherm af. Zoek alsjeblieft hulp voor jezelf, in het belang van je zoon.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

...

Wat begrijp jij niet?

Als kinderen gaan studeren gaan ze zelf ook verhuizen. Ze gaan dan in de weekenden met de trein naar hun ouders toe. Soms is dat een uur soms langer. Ouders kunnen daarna gaan verhuizen. Er is geen reden waarom dat niet zou mogen.

Mijn ouders hebben dat ook gedaan en ik kan er zo wel 10 opnoemen die dat ook deden.

Mijn ouders hebben altijd keurig gewacht tot ik klaar was met mijn vwo voordat ze gingen verhuizen. Dat heb ik gewaardeerd want zo kon ik mijn middelbare school op dezelfde school afmaken. Daarna ben ik gaan studeren en ging op kamers en zij zijn naar een plek verhuisd waar ze graag wilden wonen namelijk naar Friesland vanuit de Randstad. Rust goedkoper wonen etc dat was wat ze wilden. En ik had gewoon een ov dus het maakte niet uit. Ik hoefde zelfs minder ver te reizen (dit scheelde slechts een kwartier overigens) naar Friesland dan naar de randstad maar als het een uur langer was geweest dan was dat toch ook prima geweest.

Wie zou ik zijn geweest om van mijn ouders rw verlangen om voor altijd in de stad te blijven wonen als waar mijn middelbare school stond? Hun leven gaat toch ook door. Zij mogen toch ook weten waar ze oud willen worden. En als student heb je sowieso reistijd als je naar je ouders gaat in het weekend.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

...

Zoek zelf Elena het is echt raar te denken dat je als moeder niet mag verhuizen als je kind gaat studeren. Als mijn zoon niet meewil naar het buitenland dan prima dan wacht ik daar nog een tijd mee. Maar ik ga wel binnen Nederland verhuizen. Dat is echt doodnormaal.

Ik zie het al voor me dat als de kinderen uit huis gaan je als ouders voor altijd in de stad moeten blijven wonen waar het kind is opgegroeid. Het is juist netjes dat ze dat niet tijdens de schooltijd hebben gedaan. Dat geeft onrust lijkt mij. Andere school andere methodes andere kinderen.

En een kind krijgt er niks van om naar de ouders te gaan met zijn of haar ov in het weekend. Dat doen er heeeeel veel elke vrijdag weer.

Tine Winkel

Tine Winkel

15-06-2020 om 19:06

Ok, je hebt gelijk

Als je zoon 18 is, mag je gaan wonen waar je wilt. Prima.
Blijft de vraag, wat je in t buitenland zoekt, zie #72 En 73, want daar geef je geen antwoord op

Sopie

Sopie

Ach mamavan

Wat klinkt er in jouw reactie veel weerzin door over het organiseren van je leven rond je kind. Wat een opoffering en wat een eindeloos wachten tot kind eindelijk dan 18 is en jij weer kunt doen wat je graag zou willen...
Wees dankbaar dat je er maar eentje hebt joh. Stel je voor dat je nóg 18 jaar aan dit soort ellende vastzit

En nou maar hopen dat je spruit prompt met 18 de deur uit wenst te gaan. Nou ja, daar valt vast wel wat aan te sturen!

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 19:06 Topicstarter

...

Heb ik allang gezegd. Ik wil daar gaan werken. In deze drie landen is veel werk voor mij.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

...

Waar slaat dat op Sopie. Waaruit concludeer je dat ik me zo heldhaftig opoffer doe toch s normaal zo zie ik dat niet. Maar mensen mogen toch verhuizen? En mijn kind gaat zeker niet op zn 18e op kamers want dan zit hij nog gewoon op de middelbare school.

Tine Winkel

Tine Winkel

Maar werken doe je hier ook al

Dus waarom dan weg gaan? Wat trekt jou in die landen, dat je daar naar toe wilt?

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

...

Dat geldt denk ik voor alle emigranten dat ze in Nederland al werken.

Sterker nog dat geldt voor bijna iedereen denk ik die gaat verhuizen in binnen of buitenland.

Voor elk argument dat ik hier neer ga zetten zal weer een tegenwoord komen

Rust... Is er in nl ook
Werk.. Idem
Natuur.. Idem

Dus wat ik ook ga zeggen... Dat is er ook (meestal) in NL

ElenaH

ElenaH

Mamaveertigplus

'Ik ze het al voor me dat als de kinderen uit huis gaan je als ouders voor altijd in de stad moeten blijven wonen waar het kind is opgegroeid'

NIEMAND zegt dat als de kinderen uit huis gaan je als ouders voor altijd in de stad moeten blijven wonen waar het kind is opgegroeid. Kun je niet lezen?

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

...

Nou er wordt toch duidelijk gezegd dat het erg sneu is voor kind als moeder gaat verhuizen.

Triva

Triva

inderdaad

Niemand zegt dat je niet binnen Nederland mag verhuizen als je kind 18 is en helemaal niemand zegt dat je in de stad moet wonen waar je kind is opgegroeid of dat je altijd in de buurt van de vader moet blijven wonen.

Je 18 jarige laten kiezen tussen met jou mee emigreren of bij zijn vader blijven, dat is het probleem. En denk nou niet dat elke 18jarige op kamers wil en kan.

ElenaH

ElenaH

Erger nog

'Je 18 jarige laten kiezen tussen met jou mee emigreren of bij zijn vader blijven, dat is het probleem. En denk nou niet dat elke 18jarige op kamers wil en kan.'

Nog erger: je 12-jarige nu al laten beloven dat hij over 6 jaar met je mee gaat en dus zijn vader achter laat. Emotionele manipulatie.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

...

Wie zegt dat mijn zoon bij zijn vader wil blijven?

Ik ken maar een handvol 18 jarigen die niet op kamers gaan. Uit mijn eindexamenjaar (ongeveer 100 leerlingen die eindexamen deden dat jaar) waren het er misschien 5. Uit mijn vriendengroep iedereen.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

...

Haha waarom zou mijn 12 jarige dat moeten beloven. Je verzint het gewoon ter plekke.

Lou

Lou

Had je nog een vraag eigenlijk?

Of dat ook niet meer? Alleen maar lekker zitten rellen?

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

...

Ik rel niks hoor heb mooie vooruitzichten. En als de emigratie nog niet kan dan koop ik een mooi vakantiehuisje in een van de landen. Lekker vaak erheen hihi.

Lou

Lou

Je begrijpt het woord rellen niet. Prima.

Volgens mij heb je ook geen vraag meer. Prima.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

...

Waarom vraag je of ik in het buitenland wil gaan werken als er al meerdere keren staat dat ik dat wik gaan doen

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

...

[Verwijderd door forumbeheer]

Triva

Triva

wake up

"Ik ken maar een handvol 18 jarigen die niet op kamers gaan. Uit mijn eindexamenjaar (ongeveer 100 leerlingen die eindexamen deden dat jaar) waren het er misschien 5. Uit mijn vriendengroep iedereen.'

Word wakker, in die tijd kregen de meeste mensen een flinke studiefinanciering. Dat is niet meer.... Veel meer studenten blijven nu thuis wonen om een studieschuld te voorkomen of te beperken.

Lou

Lou

Huh2

Ik reageerde hierop:
"Ik rel niks hoor heb mooie vooruitzichten."
Vooruitzichten en rellen hebben niet zo gek veel met elkaar te maken.

"Waarom vraag je of ik in het buitenland wil gaan werken als er al meerdere keren staat dat ik dat wik gaan doen"
Dat vroeg ik niet? Ik vroeg of je nog een vraag had voor het forum.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.