Buitenland
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

houbi
28-08-2009 om 06:08
Van school in de v.s. naar belgie
Hallo, Ik weet niet waar en hoe ik moet beginnen...
Ons zoontje van 4.5 gaat naar de Pre-Kindergarden hier in de V.S.
Nu gaan we ergens in Oktober verhuizen naar Belgie.
Ik weet nog niet waar we precies gaan wonen, maar ergens in de buurt van Gent.
En ik wil graag dat hij zo spoedig mogelijk weer naar (kleuter?)school in Belgie kan.
Nu las ik ergens dat je al in het najaar moet aanmelden voor de school van je keuze.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Al vanuit de V.S. een school zoeken?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Bedankt!
PS: mocht iemand over een Engelstalige speelgroep in de omgeving van Gent weten, heel graag!

mirreke
07-09-2009 om 10:09
Hmm, pesten op school
Vriendin van dochter zit nu sinds 1 jaar in België op de middelbare school. Haar moeder is Vlaamse, dochter heeft altijd in Nl gewoond en heeft (dus) een Nl accent en een Nederlandse woordkeus. Zij vertelt dat zij wel degelijk daarmee gepest wordt, men zet zich idd af tegen haar omdat ze volgens de anderen Nederlands is. Ze is 13 jaar en redelijk mondig.

neteret mut
07-09-2009 om 11:09
Mirreke
Je zegt zelf ook al "ze is redelijk mondig" Waarschijnlijk voor nederlandse begrippen, nelgen zien dat meer als brutaal en typisch nederlands. En vergeet niet dat pesten helaas op veel scholen voor komt, ook in NL en dat je vaak niet eens weet waarom.

mirreke
09-09-2009 om 11:09
Met mondig bedoel ik
dat ik haar goed in staat acht om voor zichzelf op te komen. Ze is niet brutaal of zo, juist niet (die Belgische moeder hé). Desalniettemin wordt ze gepest, juist vanwege haar taal en wordt er iig niet effectief tegen opgetreden.