Buitenland Buitenland

Buitenland

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

madelief

madelief

06-01-2016 om 14:01

man werken in buitenland?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-01-2016 om 13:01

Aanvulling

Als het mijn man's grootste droom is zou ik m trouwens niet tegenhouden hoor. Maar dat is geloof ik niet aan de orde

Marie

Marie

07-01-2016 om 14:01

Angela67

Ikzelf (en Renée denk ik ook) ga uit van een "gewone" situatie. Dus geen zorgenkinderen, mantelzorg, etc. Jij gaat ervan uit dat wij dat weten zonder dat je dat erbij vertelt.
En wie zegt dat jouw leven niet net zo belangrijk is als dat van je partner? Maar is "houden van" ook niet elkaar de ruimte gunnen om nieuwe dingen te proberen?

Madelief - je pubers willen niet hier blijven. Kunnen ze ook concreet maken waarom niet? Vinden ze het eng? En waarom dan?

Maar misschien ben ik dus wel te nuchter. Komt wellicht ook omdat ik uit een vissersfamilie kom en mijn vader door de weeks nooit thuis was. Verder hebben mijn ouders jarenlang pubers in de kost gehad van de eilanden. Zo ging dat "vroegah" en dat werd heel gewoon gevonden.

alies

alies

07-01-2016 om 16:01

ervaring

Mijn man is drie maanden naar Zuid Amerika geweest. Kreeg een erg leuke opdracht en wilde deze graag doen. Het is ons allemaal erg tegen gevallen. Man is altijd veel weg maar meestal 1 of 2 weken. Drie maanden een gezin met drie pubers draaiend houden vond ik erg zwaar. Omdat man in een andere tijdszone zat was communiceren soms best lastig.
Wanneer hij wakker wed zaten de kinderen op school en iik op mijn werk,wanneer hij klaar was met zijn werk lagen wij te slapen.Bellen e.d moest tussen de bedrijven door. Je leeft in verschillende werelden en wij hebben gemerkt dat het best wel lastig was om de draad samen weer op te pakken.
In deze periode kreeg mijn broer te horen dat hij kanker had en niet lang meer te leven had. Dit maakte het allemaal nog zwaarder.
Man heeft een aanbod een soortgelijke opdracht te doen dan ook meteen afgeslagen

madelief

madelief

08-01-2016 om 21:01

pubers thuis laten blijven

Zoonlief durft pas sinds een paar maanden te logeren dus een half jaar alleen bij oma is te lang....

We zijn nu eerst aan het kijken of we allemaal mee kunnen. Mocht dat lukken doen we dat. Kan dat niet dan kijkt manlief of het korter kan en anders houdt het op hebben we besloten.

Meeeeeeeeee

Als mijn man zo een aanbod zou krijgen sta ik met de kinders en de koffers al op Schiphol voor hij ja heeft gezegd. Lijkt mij een te gekke ervaring met je gezin.

Natuurlijk kan ik alleen thuis blijven en het gezin prima alleen runnen, maar ik zou het veel te leuk vinden om een paar maanden in een buitenland te zitten.

Als je kinderendoen een school daar gaan doet leerplicht niet moeilijk, misschien kan je van school boeken mee krijgen en eigen schoolwerk bij houden.

Marie

Marie

08-01-2016 om 23:01

Alies

Ik vind het rot voor je maar ergens ook wel lekker dat het ergens anders ook tegenviel. Vond het dus ook vies tegenvallen. 12 uur tijdsverschil hier en dat is echt heel veel... Hier was het wel de ultieme droom dus geen spijt maar ik zou het voor mwah niet zo aanraden...

Marie

Marie

Marie

09-01-2016 om 00:01

Nog een Marie = niet handig

Ik zie net dat er nog een Marie meeschrijft. Dit laatste bericht komt dus niet van mij.

Ik kom hier al heel lang. Zou je, om verwarring te voorkomen, een andere gebruikersnaam willen aannemen?

alies

alies

09-01-2016 om 07:01

marie

Wij hebben geen spijt, het was een wel overwogen keuze. Maar hier wordt wel erg gemakkelijk gezegd dat man van madelief moet gaan. Natuurlijk kun je alleeen een gezin met kinderen draaiende houden.
Ik vond het gewoon vies tegenvallen. Wij hebben geen zorgenkinderen maar gewoon gemakkelijke pubers.
Er kan ialtijd van alles gebeuren wat je van te voren niet kunt bedenken.
Wanneer man opnieuw voor lange periode naar het buitenland zou gaan, gaan we met z'n allen of we gaan niet.

marie

marie

09-01-2016 om 09:01

deze was voor de gelegenheid

En ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Sorry had het niet gecheckt!

M.

Erg mooi maar moeilijk

Echt een dilemma, denk ik. Een ervaring in het buitenland is erg veel waard, maar het moet voor het hele gezin kloppen. Erg lastig, lijkt me, om zo'n besluit te maken. Je zult ook moeten kijken wat de mogelijkheden voor een langer verblijf zijn / of de garanties dat het bij een half jaar blijft. Niet dat die garanties gemaakt kunnen worden, lijkt me...

Assie

Assie

09-10-2016 om 09:10

Ongeveer zelfde situatie

Mijn man en ik hebben 4 jaar in de UAE gewoond heel leuk, maar toen we kinderen kregen was het voor mij beetje klaar met het avontuur. We hadden al.plannen om terug te keren toen mijn man een top functie kreeg
Aangeboden in de uwe. Nu woon ik met kids in Nl en man werkt in uAE. Hij is wel 1 week per maand gewoon thuis in nl. Het is soms niet makkelijk voor ons beide niet en voor de kinderen niet maar de tijd dat papa thuis is maakt alles goed.

No brainer

Zou voor mij een no brainer zijn...jaar onbetaald verlof vragen op werk, met kinderen koffers pakken en met zijn allen mee!
Juist voor tieners een onvervangbare ervaring.
En vaak loopt zoiets uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.