Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Apps voor op nieuwe telefoon? | Pagina 2 | CJG forum door Ouders.nl
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Digibeet

Digibeet

30-03-2019 om 21:03

Apps voor op nieuwe telefoon?

Ik heb eindelijk een telefoon (iPhone) waar ik allerlei apps op kan downloaden.

Ik heb al Buienradar, Netflix, 9292 en nog een paar apps, maar hebben jullie nog tips van hele handige of leuke apps?

En ik kan geen app van Ouders Online vinden. Klopt dat?

Angela67

Angela67

02-04-2019 om 07:04

zet uit dat apps op de achtergrond mogen werken.
ik heb dat alleen aanstaan voor sms, mail en whatsapp.
Maar al die andere apps mogen alleen verbruiken als ik ze actief gebruik.
gr Angela

Mijn appies

Stocard
RABObank
Albert Heijn
Whats app
Facebook
Gmail
Agenda
Weeronline
Pokemon Go
Spotify
Youtube

Tijgeroog

Tijgeroog

02-04-2019 om 09:04

"Dubbele" apps

Het verbaast me om te zien dat jullie apps gebruiken waar je ook een andere app voor kunt gebruiken. En dan bedoel ik functies die ook in een andere app verwerkt zitten. Want ik probeer het aantal verschillende apps die ik heb wat te beperken.
Parkeerplaats terugvinden kan ook in google maps.
Herkennen van muziek kan google (de "gewone" zoekfunctie)
En tikkie heb ik er bij mij afgegooid sinds m’n bank-app ook een betaalfunctiemogelijkheid heeft, maar misschien mis ik wat toegevoegde waarde van tikkie?

Verder: uiteraard de standaarddingen, voor mail, nieuws, social media, weer (meteo blue bevalt heel goed), foto’s, agenda, navigatie en spotify.
Maar ook magister, ouderportaal van de basisschool, keep-notities, stocard voor de klantenkaarten, Appie voor m’n boodschappenlijstjes (ook nu ik geen ah meer in de buurt heb en de boodschappen ergens anders haal).
Directlease om de goedkope tankstations te kunnen vinden vind ik erg handig.
Runkeeper. Rekenmachine, zaklamp, bibliotheek, bank, marktplaats,
google translate voor tijdens de vakantie.
be my eyes, om mensen die slechtziend zijn te kunnen helpen.
Een wekkerradio, want ik word graag met de radio wakker.
Kobo, om onderweg ook te kunnen lezen (en gewoon verder te kunnen gaan waar ik op m’n e-reader gestopt was)
Booking.com, om onderweg van of naar de vakantie een hotel te kunnen vinden in de buurt van waar we dan zijn,
Womanlog, een menstruatietracker
Discord, omdat dat soms de enige plek is waar m’n zoon online is en we dan toch contact kunnen hebben. :-D
Wat buitensportapps (hoogtemeter, geocaching, vogelgids, tochtenwiki, verschillende klimdingen, een welke-bergtop-is-dit-app)
Binnensportapp, van de klimhal
Een app die alle sensoren van m’n telefoon weergeeft (snelheid, druk, dB etc)
Starwalk is leuk! Om sterrenbeelden te kunnen bekijken, werkt erg goed!
Buiten beter, om dingen op straat aan de gemeente te kunnen melden. de app werkt niet zo geweldig, maar de gemeente lost het daarna wel snel op.

mirreke

mirreke

03-04-2019 om 14:04

Jesse en of anderen

Hoe moet je de iphone dan precies instellen, als je wilt dat hij tijdens het rijden geen berichtjes ontvangt?
Ik dacht namelijk dat ik dat ook heb gedaan, en toch zie ik telkens berichtjes voorbijkomen. Ik heb geen pingels, maar die pingels heb ik sowieso al uitgezet (heerlijk rustig).

In mijn auto is mn telefoon verbonden via bluetooth. Hoe moet je dan instellen dat er bij het rijden automatisch geen berichten binnenkomen, ook niet als bijrijder? Iemand (jij?) schreef dat je telefoon dan een berichtje laat zien. Dat komt bij mij bv. niet.

mirreke

mirreke

Oh wacht Jesse

ik zie nu dat je met die instellingen van Apple zelf alleen de pingels uitzet, klopt dat? Die had ik bij de meeste apps zelf al uitgezet. Het geeft een boel rust. Ik kijk wel in een app als ik daar zin in heb en dan zie ik vanzelf de meldingen wel.

Want idd, die meldingen die bij het rijden gewoon over je navigatie heen komen, dat is superirritant. Ik dacht dat jullie het daarover hadden. Maar die kun je dus alleen uitzetten als je helemaal uitzet dat je van een bepaalde app geen meldingen wilt hebben.

mirreke

mirreke

Ehhh

het staat er heeeeel onduidelijk.
De pingels heb ik al uitgezet per app.
En ook heb ik van veel apps de berichtgeving uitgezet. Dus geen stroken, pingels of grote berichten die je scherm in beslag nemen. Maar niet van alle apps. En dat kan dus blijkbaar automatisch bij het rijden, door je iphone op een bepaalde manier in te stellen.
En dat wil ik graag ook.

Want ik krijg bv. meldingen van telefoontjes, als ik aan het rijden ben. En die wil ik dus ook graag uitzetten. Kan dat? En hoe dan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.