Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

cobi

cobi

05-01-2012 om 00:01

Wie nog meer drie weken meivakantie?

Even aanhakend bij een posting in bovenstaande draad: Als ik twee schoolvakanties vooruitdenk kom ik uit bij de meivakantie. Dan heeft mijn enige basisschooltelg maar liefst drie weken meivakantie, twee weken meer dan zijn broers? Zijn er nog meer OOLkinderen die zo rijkelijk bedeeld worden in het voorjaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

07-01-2012 om 19:01

Ja, maar

Hier zitten beide kinderen op dezelfde school dus zouden ze allebei dezelfde vakantie hebben. Dan lijkt het me toch wel lekker. 2 was ook genoeg geweest hoor, maar 1 vind ik wel erg magertjes. Ach, zo hebben we altijd wel wat te klagen.

passiebloem

passiebloem

07-01-2012 om 21:01

Nee, ik pleit inderdaad niet voor de paasvakantie, liever eind mei. Ik vind hem eind april eigenlijk ook nog te vroeg!
Tja en wat betreft carnaval.... Jullie noordelingen weten niet wat jullie missen.... Mijn zoon van 8 vindt carnaval het leukste feest van het jaar, sinds hij niet meer in sinterklaas geloofd...Carnaval valt dit jaar trouwens gunstig, 6 weken na de kerstvakantie. We zijn hier al aan het nadenken hoe we dit jaar verkleed gaan!

groetjes Passiebloem

Ik snap er niks van.

Hier (noord0 dit jaar weeeer laat zomervakantie, maarre niks hoor. Na een weekje herfst & 2 weken kerstvakantie moeten we het vanaf nu tot eind juli redden met

- 1 weekje voorjkaarsvakantie (eind feb)
- 1 weekje meivakantie (vanaf koninginnedag)

En dan de vrijdag na hemelvaart (maar da's vrij standaard) en een extra dinsdagje na Pinksteren. That's uit. En dan weer iets van 8 lange (zomer)wekenvakantieloos tot hwet eindelijk 23 juli of zo is. Ik hoef ook niet echt 3 weken vrij in mei, maar ik vind het bij ons wel erg karig. Vraag me ook af hoe dat zit qua uren en zo. Waar halen die langemeivakantiescholen al die dagen vandaan?? Of zijn dat de 2 weken die wij eind augustis nog vrijwaren of zo? Omdat we vorig jaar ook 'laat' waren met de zomervakantie?

Ingrid

Fiorucci

Fiorucci

09-01-2012 om 16:01

Ingrid

Ja, heel vroeg of heel laat is een regio altijd twee jaar achter elkaar.

Puck

Puck

10-01-2012 om 08:01

Aanvullend op fio

De cyclus van de vakantiespreiding is 2 jaar vroeg - 1 jaar midden - 2 jaar laat - 1 jaar midden - en dan weer 2 jaar vroeg - etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.