Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wat ik mij af vraag over pedofielen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mariar

Zal mij benieuwen hoe zo'n verhaal afloopt. Want duidelijk is dat je een niet-pluis gevoel hebt gehad bij die vader. Toch weet je dan nog niet waar dat op gebaseerd is. Hoeft helemaal geen sexueel geweld te zijn. Sommige mensen kijken vreemd of zijn anders dan anderen. Het signaal dat je dan krijgt is op grond van het anderszijn. Dan moet nog blijken wat dat inhoudt. De valkuil is dat mensen die anders zijn nogal eens beticht worden van onfrisse zaken waar ze toch echt geen schuld aan hebben. Maar een gerucht is zo geboren en je kunt mensen helemaal aan de grond krijgen daarmee. Zolang iemand nog niet is veroordeeld zou ik daar erg mee oppassen.

mirreke

mirreke

18-02-2012 om 20:02

Food for thought indeed

Los van de beladenheid van het onderwerp vind ik het wel razend interessant. Hmm als ambitie omgezette seksuele energie is, dan heb je dus eigenlijk alleen voortplantingsdrift en seksuele energie, zodat dus in wezen alles om de voortplanting draait.
Wat je ondertussen met de seksuele uitwassen moet...
Ik denk zelf eerlijk gezegd, wel op basis van bijv onderzoeken die ik zo her en der lees, dat een verstoorde seksuele ontwikkeling niet meer te herstellen is. Dus eens een pedo altijd een pedo, hoe graag ik ook geloof in de maakbaarheid van de mens.

mirjam

Manda Rijn

Manda Rijn

18-02-2012 om 22:02 Topicstarter

Ja precies

eens een pedo altijd een pedo, daar geloof ik ook heilig in, je seksuele fantasieen en behoeften kan je volgens mij niet meer omzetten naar een ander 'thema'.

En dan gaan ze dus terug de maatschappij in. Kijk, moeten die mensen niet gewoon helemaal nooit meer de maatschappij in ? Zijn we gewoon niet beter af als die in detentie blijven (iets met enige zingeving natuurlijk, straffen heeft geen zin).

Hombre

Hombre

18-02-2012 om 23:02

Oud testament

"eens een pedo altijd een pedo, daar geloof ik ook heilig in, je seksuele fantasieen en behoeften kan je volgens mij niet meer omzetten naar een ander 'thema'."

Makkelijk gezegd. Maar jouw heilige geloof lijkt me geen maatstaf voor het strafrecht. Daarnaast zijn fantasieen en behoeften niet strafbaar. Alleen handelingen. Die Gedanken sind (immer noch) frei.

"Zijn we gewoon niet beter af als die in detentie blijven (iets met enige zingeving natuurlijk, straffen heeft geen zin)."

Dat noemen we levenslang. Er is geen enkel delict in het Nederlandse strafrecht waarvoor je verplicht levenslang krijgt. Voordat je populistisch Wildersstandpunten gaat aanprijzen is het misschien verstandig om wat rond te kijken. Ik vond dit:

http://www.humanbeing.demon.nl/humanbeingsweb/Bibliotheek/palmen_tekst.htm

"Uit buitenlandse studies (Pithers in Howitt, 1995) wordt de eerder beschreven behandelmethode: de methode van 'relapse prevention' (terugvalpreventie) besproken. Hier zijn wel recidivecijfers bekend over de behandeling van veroordeelde pedofielen: volgens dit onderzoek is de recidive slechts 3% bij deze specifieke groep."

3%? Weinig. Stel dat het onderzoek onbetrouwbaar is en het is 30%, of zelfs 60? Mag je al die mensen levenslang opsluiten omdat er een *kans* is dat ze weer in de fout gaan?

Doet me denken aan deze dialoog uit de bijbel (Abraham tegen God over de onschuldige burgers voorafgaand aan verwoesting van Sodom):

"Abraham zei: ‘Ik hoop dat u niet kwaad wordt, Heer, wanneer ik het nog één keer waag iets te zeggen: stel dat het er maar tien zijn.’ ‘Dan zal ik haar niet verwoesten omwille van die tien.’"

Onze Manda, wraakzuchtiger dan de spreekwoordelijke oud-testamentische God.

Food for thought indeed...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.